Verejné obstarávanie – zmeny od 1. júla 2013
Problémy a riziká, alebo ako obstarávať v súlade s legislatívou a bez pochybení.
Termín: 16. 5. 2013
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání
1. júla 2013 vstupuje do účinnosti novelizovaný zákon o verejnom obstarávaní, ktorý priniesol v 158 novelizačných bodoch významné zmeny. Ako po novom zostaviť podmienky účasti, kritériá hodnotenia a opis predmetu zákazky? Ako vyhotoviť žiadosť o účasť, ponuku či návrh? Ako postupovať v prípade revíznych postupov a aké sú najčastejšie porušenia zákona o verejnom obstarávaní? Na tieto, ale aj mnohé iné otázky dostanete odpovede priamo z praxe.
Na toto školenie už nie je možné sa objednať. V prípade Vášho záujmu o ďalšie konania, kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.
Cieľ seminára
Cieľom seminára je oboznámiť účastníkov so zmenami, ktoré priniesol zákon č. 28/2013 Z. z., účinný od 18. februára 2013 a novela zákona o verejnom obstarávaní účinná od 1. júla 2013, najmä vo väzbe na skutočnosti súvisiace s odstránením administratívnej záťaže v procese verejného obstarávania. Seminár Vás upozorní na novinky v preukazovaní podmienok účasti čestným vyhlásením, na možnosť uzatvoriť zmluvu s druhým a tretím v poradí.
Vysvetlíme Vám zmeny v členení zákaziek súvisiace so zjednotením úpravy pre podlimitné, podprahové zákazky a zákazky s nízkou hodnotou. Zaoberať sa budeme aj úpravou finančných limitov, spôsobmi predkladania ponúk a zavedením inštitútu bežnej dostupnosti na trhu. Dotkneme sa tiež inštitútu elektronického trhoviska, zmien v revíznych postupoch a zmien súvisiacich so zavedením sankcie zákazu účasti na obstarávaní. Užitočné pre vás budú informácie o zavedení správnych deliktov pre dodávateľov, ex ante kontrol na projekty financované z prostriedkov EÚ. Celá problematika bude riešená vo väzbe na aplikačnú prax .
Predmetom seminára bude aj výklad o tom, čo možno považovať za diskriminačnú podmienku účasti a čo nie, ako opísať predmet zákazky, aby bol dostatočne jasný, presný a určitý. Účastníci seminára získajú prehľad o najčastejších pochybeniach a porušeniach zákona o verejnom obstarávaní a ako reagovať na chyby v procese verejného obstarávania – či už z pohľadu verejného obstarávateľa/obstarávateľa/dotovaného obstarávateľa ako aj z pohľadu záujemcu/uchádzača.
Kliknite sem pre detailný Program seminára.
Komu je seminár určený:
Seminár „Verejné obstarávanie – zmeny od 1. júla 2013“ je určený tak osobám povinným verejne obstarávať podľa § 6, 7 a 8 zákona o verejnom obstarávaní (napr. zamestnancom štátnej správy a samosprávy, zástupcom prirodzených monopolov, osobám, ktoré získali finančné prostriedky z fondov EÚ, resp. z iných verejných zdrojov), ako aj zástupcom súkromných spoločností, ktoré majú záujem dodávať tovar, poskytovať služby či zhotovovať diela pre verejný sektor.
Ďalšie informácie:
Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú podkladové materiály, občerstvenie v priebehu kurzu a teplý obed. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.
Program celodenného seminára (9:00 – 15:30):
1) Zmeny v legislatíve pre oblasť verejného obstarávania pre rok 2013
- Udeľovanie výnimiek vládou SR
- Finančné limity
- Členenie zákaziek - zjednotenie úpravy pre podlimitné, podprahové zákazky a zákazky s nízkou hodnotou
- Predpokladaná hodnota zákazky a jej vyjadrenie
- Bežná dostupnosť na trhu – bežné tovary, stavebné práce a služby
- Doručovanie dôležitých písomností vo verejnom obstarávaní podľa zákona o správnom konaní
- Inštitút referencií
- Centrálne obstarávanie nadlimitných zákaziek – nové pravidlá
- Preukazovanie podmienok účasti čestným vyhlásením
- Rozšírenie náležitosti súťažných podkladov
- Predkladanie ponúk – zmena spôsobu ich predkladania
- Otváranie ponúk – zmena spôsobu otvárania ponúk
- Definícia mimoriadne nízkej ponuky
- Možnosť uzavretia zmluvy s druhým a tretím v poradí
- Priame rokovacie konanie – zrušenie rokovacieho konania bez zverejnenia
- Elektronické trhovisko pre obstarávanie bežných tovarov, stavebných prác a služieb
- Revízne postupy
- Sankcia zákazu účasti na obstarávaní
- Správne delikty aj pre dodávateľov
- Ex ante kontrola na projekty financované z prostriedkov EÚ
2) Základné inštitúty verejného obstarávania
- Požadovanie a preukazovanie kvalifikácie
- Nastavenie hodnotiacich kritérií, hodnotenie ponúk
- Súťažné podklady, opis predmetu zákazky
- Žiadosť o účasť/ponuka
- Etapy a postupy verejného obstarávania; proces verejného obstarávania
Bratislava, Aston Business Hotel
,
Seminár sa koná v priestoroch Aston Business Hotela v Bratislave.
Adresa:
Aston Business Hotel Bratislava
Bajkalská 22
Bratislava
Doprava:
MHD:
zastávka Mliekarenská:
- z hlavnej železničnej stanice autobusom č. 74
- z autobusovej stanice Mlynské Nivy autobusom č. 78 alebo trolejbusom č. 205
- z/do centra mesta trolejbus č. 205.
Autom:
GPS: N 48.15360, E 17.14656
Parkovanie zadarmo:
- bezplatné parkovanie v areáli Aston Business Hotela Bratislava
- vjazd na hotelové parkovisko z Trenčianskej ulice (oproti LIDL)