Novinky

Interné smernice firmy v roku 2018

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

BOZP v kancelárskych a administratívnych priestoroch

Povinnosti – vzory – legislatíva

Praktická publikácia ponúka návod, ako bezpečne zaistiť pracovisko v administratíve s dôrazom na kancelárske priestory, podrobné informácie o vyhľadávaní, vyhodnocovaní a registrovaní rizík, informácie k vypracovaniu dokumentácie BOZP vrátane jej aktualizácie, pokyny k revíziám, smernice a vzory a aktuálnu legislatívu k problematike.

 

Cenotvorba a kalkulácie vo firemnej praxi

Postupy - Metódy - Návody – Praktické príklady

Zjednodušte si vďaka našej multimediálnej publikácii nastavovanie a výpočet cien Vašej firmy. Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výkony firmy a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov v očakávanej miere. Tieto princípy sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím.

 

Manuál verejného obstarávania v kocke

Informácie, rady a praktické postupy pre obstarávateľov a dodávateľov

Praktická publikácia ponúka výklad nového zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní, účinného od 18. 4. 2016 a súvisiacej legislatívy SR a EÚ, odborné, ale zrozumiteľné informácie o fungovaní trhu verejných zákaziek, množstvo príkladov, odporúčaní, najvhodnejšie zvolených postupov, rozoberá najčastejšie chyby a problémy, vrátane opravných prostriedkov, ktoré v praxi verejného obstarávania vznikajú, a to z pohľadu obstarávateľov aj dodávateľov.

 

Logopedárium: Diagnostika – Odporúčania – Cvičenia

Komplexná starostlivosť o rozvoj jazyka a reči zameraná na deti z MŠ a ZŠ

V súčasnom svete, kde vizualizácia je v popredí a jazyk sa stáva len doplnkom zrakového vnímania, stúpa počet detí s problémami reči a jazyka. V školskom roku 2016/2017 boli deti s poruchami reči a jazyka integrované do týchto zariadení a v nasledujúcich počtoch: do štátnych ZŠ a Materských škôl v počte 1699; do súkromných ZŠ a MŠ v počte 50 a do cirkevných škôl to bolo 130. Tieto deti majú však stále problémy s poruchami reči a jazyka. Komplexný, kohézny a cielený produkt „Logopedárium: Diagnostika – Odporúčania – Cvičenia“ prináša účinnú pomoc, ktorá na trhu chýba.

 

Manuál prevádzkovateľa budovy

Vzory a návody pre vlastníkov a správcov nehnuteľností

Problematika správy nehnuteľností je regulovaná širokým spektrom legislatívy, ktorá podlieha častým zmenám. Zodpovednosť za prípadné havárie a nedostatočnú dokumentáciu pritom padne na hlavu správcu či vlastníka budovy. Publikácia prináša na jednom mieste všetko, čo k správe budovy potrebujete, nielen výklad povinností, ale predovšetkým praktické vzory, návody, postupy, schémy a pod.

 

Praktický sprievodca BOZP

Povinnosti zamestnávateľov, právne predpisy, vzorová dokumentácia

Praktická publikácia ponúka prehľad povinností zamestnávateľov v oblasti BOZP, zrozumiteľný výklad právnych predpisov, ale aj praktické vzory osnov školení pre zamestnancov, smerníc a pokynov na zabezpečenie BOZP, posudkov zdravotnej spôsobilosti na prácu, záznamov o pracovných úrazoch, havarijných a evakuačných plánov, dopravných predpisov, smerníc o osobných ochranných pracovných prostriedkoch, postupy pri prvej pomoci a veľa ďalších potrebných písomností súvisiacich s bezpečnosťou práce.

 

Manuál zamestnávania cudzincov a vysielania zamestnancov do krajín EÚ a tretích krajín

Povinnosti a riziká zamestnávateľov - Právne predpisy - Formuláre - Vzory dokumentov

Problematika zamestnávania cudzincov a vysielania zamestnancov je veľmi obsiahla a orientovať sa v zákonoch, ktoré musí zamestnávateľ dodržať je veľmi náročné keďže je to oblasť, ktorá sa legislatívne neustále mení. Je ťažké sa vyznať v tom, čo treba splniť a ktoré povinnosti si môže zamestnávateľ zjednodušiť. A naviac, ak si zamestnávateľ nesplní všetky povinnosti, ktoré mu vyplývajú nielen z domácich ale aj európskych legislatívnych noriem, hrozí mu niekedy aj niekoľko stotisícová pokuta (a to nielen zo Slovenska, ale väčšinou z inej krajiny, do ktorej napr. zamestnanca vyslal). Získajte vždy nové zmeny v legislatívne bez prácneho vyhľadávania a s komentármi a radami od odborníčky z praxe. Príručka ponúka potrebnú pomoc a praktické riešenia problematických situácií.

 

Cenotvorba a kalkulácie vo výrobnej firme

Postupy - Metódy - Návody – Praktické príklady

Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výkony firmy a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov a materiálov v očakávanej miere. Tieto princípy sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím. Zjednodušte si vďaka našej multimediálnej publikácii nastavovanie a výpočet cien Vašej výrobnej firmy.

 

Kontrolná zložka pre revíziu technických zariadení

Praktické návody, vzory a formuláre pre vykonávanie údržby, kontrol a revízií

Povinnosťou majiteľa či správcu budovy je mať dokonalý prehľad o zákonných povinnostiach v oblasti pravidelných kontrol a revízií technických zariadení v budovách, a starať sa jej o dobrý technický stav. Súčasťou takmer každej budovy je totiž komín, bleskozvod či výťah a zamestnanci dennodenne manipulujú s najrôznejšími elektrickými spotrebičmi a pracovnými strojmi. Revíziu technických zariadení je nutné vykonávať v pravidelných intervaloch (líšiacich sa podľa konkrétneho typu zariadenia) a vykazovať ich dokumentáciou, ktorej vedenie je povinné. Práve kontrolná zložka umožní splniť všetky legislatívne povinnosti jednoducho a bez rizika sankcií.

CD ROM: Cestovné náhrady: 120+ vzorov a formulárov pre praktické využitie

Osobitosti, daňové a odvodové aspekty

V multimediálnej on-line a CD publikácii nájdete široké spektrum príkladov z praxe, ktoré riešia rôzne situácie pri poskytovaní cestovných náhrad. Pre komplexné riešenie cestovných náhrad je CD ROM doplnený o editovateľné vzory, tlačivá a ďalšiu potrebnú dokumentáciu zamestnávateľa, súvisiacu s priznaním a výplatou náhrad pri vysielaní pracovníkov na tuzemské a zahraničné pracovné cesty.

 

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie zamestnancov: Postupy a riziká pri zabezpečovaní pracovnej sily

Zamestnávanie občanov EÚ a tretích krajín – Povolenie na zamestnanie – Sezónne zamestnávanie – Vnútropodnikový transfer

Aký je postup zamestnávateľa, ktorý chce zamestnať občana EÚ alebo štátu mimo EÚ? Ako si zabezpečiť pracovnú silu inak ako priamym zamestnávaním? Od 1. mája 2017 vstúpil do účinnosti nový zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o pobyte cudzincov. Čo sa zmenilo? Ako postupovať pri sezónnom zamestnávaní a vnútropodnikovom presune? Vyhnite sa rizikám sankcií a pokutám z Inšpektorátu práce...

 

Práca počas sviatkov – aktuálne novinky

Náhrada mzdy za sviatok – Mzdové zvýhodnenia a kompenzácie – Pracovný čas.

Od 1. júna 2017 vstúpila do účinnosti novela Zákonníka práce, ktorá určuje, že počas sviatkov nemožno zamestnancovi nariadiť ani s ním dohodnúť prácu, ktorou je predaj tovaru konečnému spotrebiteľovi vrátane s ním súvisiacich prác. Viete, o ktoré sviatky sa jedná? Čo tvorí výnimku z tohto nariadenia a aké nevyhnutné práce môžete zamestnancovi nariadiť? Ako vyrátať náhradu mzdy za sviatok? Oboznámte sa s novelou Zákonníka práce o práci počas sviatkov, mzdovými zvýhodneniami a kompenzáciami či problematikou pracovného času a vyhnite sa obrovským pokutám z Inšpektorátu práce.

 

Kontrolná zložka pre bezpečnosť práce

Vzory povinnej dokumentácie pre prax BOZP a pre kontrolu z inšpekcie práce

Vnútropodnikové smernice na úseku BOZP predstavujú sústavu pravidiel, ktoré sú dôležitou súčasťou riadenia v oblasti starostlivosti o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. Ponúkaná dokumentácia je spracovaná tak, aby ju každý zamestnávateľ mohol využiť v praxi a upraviť podľa jeho konkrétnych potrieb.

 

Seminár: Ako na neprispôsobivých zamestnancov vo výrobe, alebo ako motivovať, ale nepremotivovať

Len so spokojnými a pracovitými zamestnancami môžete naplniť obchodné ciele firmy. Viete si poradiť s neprispôsobivými a nevýkonnými jednotlivcami?

 

Situácia na trhu sa zmenila. Nájsť nových schopných zamestnancov do výroby je nadľudský výkon a motivácia ľudí je čoraz náročnejšia úloha. Chce sa ľuďom vôbec pracovať? Počúvajú len na peniaze?

Úspešnosť práce majstra či teamleadra vo výrobe je daná kombináciou troch faktorov – poznať overené  techniky vedenia ľudí, poznať svojich ľudí, ich motívy, potreby a potenciál a samozrejme používať sedliacky rozum. Ako efektívne spravovať zamestnancov, vytvoriť podnetnú klímu a zároveň zostať autoritou? Poďme sa na to spoločne pozrieť, zanalyzujme situáciu a rozhodnime sa pre systémové zmeny.  Zmeny, ktoré pomôžu riešiť súčasnú situáciu.

Seminár: Po lehote! Ochrana osobných údajov 2018: Zaviedli a vypracovali ste všetko správne?

Vykonali ste všetky potrebné opatrenia a vypracovali povinnú dokumentáciu podľa nariadenia GDPR v oblasti novej právnej úpravy ochrany osobných údajov? Nové pravidlá na ochranu osobných údajov musia vo firmách, školách, zdravotných a iných zariadeniach a pod. platiť od 25. 5. 2018.

 

Na našom praktickom seminári si bod po bode prejdeme všetky opatrenia, ktoré ste mali prijať a vykonať, celú dokumentáciu, ktorú ste mali vypracovať a dať podpísať a naučíte sa, ako spracúvať osobné údaje zákonným spôsobom, tak aby ste sa vyhli sankciám zo strany Úradu na ochranu osobných údajov, ktoré siahajú až do výšky 20 mil. Eur alebo 4% obratu daného prevádzkovateľa.

 

 

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky.

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť?  Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

4-hodinový seminár: Home office 2018 – výhoda pre zamestnanca, riziko pre zamestnávateľa

Problematika výkonu práce z domova v praxi.

Home office patrí medzi moderné a stále častejšie používané a požadované spôsoby výkonu práce zamestnanca. Popri nesporných výhodách pre zamestnanca však tento spôsob môže predstavovať aj určité obmedzenia tak na strane zamestnanca, ako aj na strane zamestnávateľa, a to o nielen z dôvodu súčasnej nedostatočnej právnej úpravy. Neriskujte zbytočne a predíďte sankciám s našou pomocou!

 

Seminár: Dopad veľkej exekučnej novely na podnikateľov: Práva a povinnosti oprávneného

Novela č. 2/2017 Z.z. priniesla veľké zmeny v Exekučnom poriadku. Táto novela platí už viac ako rok, preto možno až teraz konštatovať, aké zmeny vlastne nastali a ako ovplyvnila vymožiteľnosť pohľadávky oprávneného.

 

Seminár sa zameriava najmä na postavenie oprávneného, jeho spoluprácu so súdnym exekútorom a jeho rozhodovacie oprávnenia v exekučnom konaní.

4-hodinový seminár: Skončenie pracovného pomeru so zamestnancom bez súdnych sporov

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych vzťahoch

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol toľkokrát novelizovaný ZP v tejto oblasti? Dozviete sa na našom prakticky zameranom seminári.

 

Seminár: Odmeňovanie zamestnancov – ako nastaviť stratégiu finančných a nefinančných bonusov

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré dokážete okamžite využiť v praxi a vyhnúť sa tak fluktuácii vo firme.

Máte nastavený systém odmeňovania efektívne a spravodlivo? Viete ako to docieliť? Dokážete motivovať zamestnancov? Príďte na náš seminár, ktorého cieľom je poskytnúť účastníkom prehľad o súčasnej situácii na trhu a jej vplyve na predpokladaný vývoj odmeňovania. Na tomto seminári získate praktické námety, ako nastaviť systém odmeňovania a rôzne modely mzdy. Taktiež Vás oboznámime ako skĺbiť limitovaný rozpočet nákladov a očakávania zamestnancov. Motivácia zamestnancov rozhodne nie je len v peniazoch...

 

4-hodinový seminár: Kúpa nehnuteľnosti prostredníctvom dražby

Čo je výhodnejšie pre firmy, dobrovoľná alebo exekučná dražba?

 

Najčastejším podkladom pre nadobudnutie vlastníckeho práva k nehnuteľnosti je zmluva, či už kúpna alebo darovacia. Avšak poznáme aj ďalšie spôsoby, medzi ktoré zaraďujeme tzv. inštitút dražby. Slovenský právny poriadok pozná dobrovoľnú dražbu dražbu upravenú Exekučným poriadkom. Ak sa rozhodneme pre dražbu, ktorá z týchto dvoch je výhodnejšia?

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky.

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť?  Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

4-hodinový seminár: S.r.o. a zmluva o ochrane obchodného tajomstva a dôverných informácií

Dopady ostatných zmien na prax v roku 2018 a 2019

 

Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník bol v ostatnom období zásadným spôsobom novelizovaný. Jedna zo zmien sa výrazne dotkla problematiky obchodného tajomstva a ochrany dôverných informácií.

 

Tieto zmeny majú zásadný vplyv aj na podnikateľské prostredie a na praktickú činnosť mnohých podnikateľov, ktorí viac alebo menej prichádzajú do kontaktu s duševným vlastníctvom. Spoločnosti s ručením obmedzeným sa významne podieľajú na tvorbe a exploatácii (využití, zužitkovaní) majetkovej zložky  práv duševného vlastníctva, a to tým, že často vytvárajú nevyhnutné materiálno-technické, organizačné a iné predpo­klady pre tvorbu fyzických osôb. Tvorca diela potrebuje dostatočné podmien­ky umožňujúce tvorbu, aby mohol prostredníctvom svojej duševnej tvorivej činnosti vytvárať diela a uvádzať výsledky svojej tvorby do života. K tvorivej činnosti sa tak pridružuje tvorivá alebo netvorivá činnosť osoby, ktorá využí­va výsledky tvorby – podnikateľa. Právnické osoby najčastejšie podnikajúce ako spoločnosti s ručením obmedzeným tak robia z dôvodu vzniku rôznych subjektívnych práv majetkovej povahy zakotvených v právnej úprave v ich prospech alebo na základe zmlúv s tvorcami. Často zásadná sa javí dôsledná ochrana obchodného tajomstva a dôverných informácií, a to nielen zo strany zamestnancov, ale i obchodných partnerov. Osobitnú pozornosť preto treba venovať zmluve o ochrane obchodného tajomstva a dôverných informácií.

 

S účinnosťou od 1. 1. 2018, resp. od 1. 9. 2018 vstúpi do účinnosti zákon č. 264/2017 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, ktorá sa významne dotkne obchodného tajomstva.

Seminár: Zmeny v právnych predpisoch odpadového hospodárstva: Legislatíva od 1. 8. 2018 a 1. 1. 2019

Pripravte sa na zmeny a zostaňte bez sankcií

 

Od augusta 2018 a januára 2019 vás čakajú legislatívne zmeny v oblasti odpadového hospodárstva. Viete, o aké novo schválené a pripravované zmeny ide? Na tieto zmeny sa musia pripraviť nielen podnikatelia, ale aj obce. Legislatívna úprava sa napríklad dotkne držiteľov odpadov a rozširuje sa tiež zodpovednosť výrobcov. Dozviete sa viac aj o orgánoch štátnej správy odpadového hospodárstva.

 

Nenechajte si ujsť náš seminár, ktorý vás na legislatívne zmeny pripraví, aby ste tak predišli sankciám.

 

 

Seminár: Pracovné právo pre podnikateľov: Neplatnosť skončenia pracovného pomeru a jeho následky

Dopady ostatných zmien na prax v roku 2018 a 2019

 

Zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce, ale i zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník boli v ostatnom období zásadným spôsobom novelizované. Tieto zmeny majú zásadný vplyv aj na podnikateľské prostredie a na praktickú činnosť mnohých podnikateľov, ktorí ako zamestnávatelia denne prichádzajú do kontaktu s pracovným právom. Osobitne významnou problematikou pracovnoprávnej regulácie je vznik, zmena a zánik pracovného pomeru. V tejto súvislosti sa do popredia dostáva tematika platného skončenia pracovného pomeru. Osobitnú pozornosť zasluhuje riešenie pracovnoprávnych sporov vyplývajúcich z neplatného skončenia pracovného pomeru podľa ust. § 77 a nasl. Zákonníka práce.

Vzdelávací kurz: Od zamestnanca k profesionálnemu lídrovi

Praktický návod ako získať autoritu a presvedčiť bývalých kolegov, že ich ako nový šéf povediete k úspechu

17. 9. 2018 - 14. 10. 2018 | Bratislava, Premium business hotel

Stali ste sa manažérom / vedúcim tímu a neviete sa s touto rolou zžiť? Máte problém s tým, že Vás Vaši bývalí kolegovia „neberú“ ako šéfa? Kladiete si otázky typu:

      • Ako mám komunikovať s mojimi bývalými kolegami, ktorí sú teraz mojimi podriadenými?
      • Ako mám riešiť konflikty, či už medzi nimi alebo medzi mnou a nimi efektívne?
      • Ako vytvorím dobre fungujúci tím?
      • Aký štýl vedenia ľudí si zvoliť?
      • Ako hodnotiť a riadiť výkon mojich kolegov / môjho tímu?
      • Ako viesť hodnotiace rozhovory a iné manažérske rozhovory?
      • Kam sa chcem uberať – ako si vytvorím osobný plán rozvoja?

Nestrácajte hlavu a príďte si po správne vedomosti a overené tipy a triky, ako pracovať s podriadenými efektívne.

 

Vzdelávací kurz: Špecialista na odpadové hospodárstvo pre rok 2019

4 praktické moduly vzdelávania, ktoré Vás komplexne pripravia na všetky povinnosti

25. 9. 2018 - 28. 10. 2018 | Bratislava, Apollo Hotel ****

Odpadové hospodárstvo patrí medzi najproblematickejšie a najkomplexnejšie oblasti životného prostredia, kde je jednoduché dostať pokutu aj kvôli malej nepozornosti či nevedomosti. V každej spoločnosti či inštitúcii by mal byť minimálne jeden špecialista na odpady, ktorého neprekvapí žiadna neobvyklá situácia či problém.

Aby ste sa v oblasti odpadového hospodárstva vyznali, ponúkame Vám jeden z najúspešnejších vzdelávacích kurzov, ucelený vzdelávací program, ktorý Vás prevedie touto problematikou pod taktovkou fundovaného odborníka, ktoré Vám dá nielen dobré rady, ale upozorní Vás aj na najčastejšie chyby z praxe.

Vzory právnych zmlúv k bytovým a nebytovým priestorom

Zmluvy, návrhy, oznámenia, dohody

 

E-Produkt obsahuje 55 vzorových zmlúv zameraných na bytové a nebytové priestory, pričom pokrývajú rozmanité oblasti. V prípade potreby si ich len vytlačíte o doplníte vlastné údaje.

Verejná súťaž: Postupy od A do Z a vzorová dokumentácia

Informácie, rady a praktické postupy pre obstarávateľov a dodávateľov

e-Produkt Vám poskytne praktické informácie o postupoch vo verejnej súťaži v rámci účasti vo verejnom obstarávaní od A do Z. K dispozícii budete mať 52 vzorových dukumentov, ktoré stačí jednoucho upraviť, dopísať potrebné údaje a procesy verejnej súťaže si maximálne zjednodušíte.

 

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
      1
2345678
9101112131415
16
17
1819202122
23242526272829
3031     
«  Júl 2018  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: