Novinky

Interné smernice firmy v roku 2018

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

Cenotvorba a kalkulácie vo firemnej praxi

Postupy - Metódy - Návody – Praktické príklady

Zjednodušte si vďaka našej multimediálnej publikácii nastavovanie a výpočet cien Vašej firmy. Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výkony firmy a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov v očakávanej miere. Tieto princípy sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím.

 

Manuál verejného obstarávania v kocke

Informácie, rady a praktické postupy pre obstarávateľov a dodávateľov

Praktická publikácia ponúka výklad nového zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní, účinného od 18. 4. 2016 a súvisiacej legislatívy SR a EÚ, odborné, ale zrozumiteľné informácie o fungovaní trhu verejných zákaziek, množstvo príkladov, odporúčaní, najvhodnejšie zvolených postupov, rozoberá najčastejšie chyby a problémy, vrátane opravných prostriedkov, ktoré v praxi verejného obstarávania vznikajú, a to z pohľadu obstarávateľov aj dodávateľov.

 

Logopedárium: Diagnostika – Odporúčania – Cvičenia

Komplexná starostlivosť o rozvoj jazyka a reči zameraná na deti z MŠ a ZŠ

V súčasnom svete, kde vizualizácia je v popredí a jazyk sa stáva len doplnkom zrakového vnímania, stúpa počet detí s problémami reči a jazyka. V školskom roku 2016/2017 boli deti s poruchami reči a jazyka integrované do týchto zariadení a v nasledujúcich počtoch: do štátnych ZŠ a Materských škôl v počte 1699; do súkromných ZŠ a MŠ v počte 50 a do cirkevných škôl to bolo 130. Tieto deti majú však stále problémy s poruchami reči a jazyka. Komplexný, kohézny a cielený produkt „Logopedárium: Diagnostika – Odporúčania – Cvičenia“ prináša účinnú pomoc, ktorá na trhu chýba.

 

Manuál prevádzkovateľa budovy

Vzory a návody pre vlastníkov a správcov nehnuteľností

Problematika správy nehnuteľností je regulovaná širokým spektrom legislatívy, ktorá podlieha častým zmenám. Zodpovednosť za prípadné havárie a nedostatočnú dokumentáciu pritom padne na hlavu správcu či vlastníka budovy. Publikácia prináša na jednom mieste všetko, čo k správe budovy potrebujete, nielen výklad povinností, ale predovšetkým praktické vzory, návody, postupy, schémy a pod.

 

BOZP - povinnosti zamestnávateľa

Súbor vzorov a odporúčaní pre zníženie zdravotných rizík zamestnancov

Praktická publikácia ponúka prehľad povinností zamestnávateľov v oblasti BOZP, zrozumiteľný výklad právnych predpisov, praktické rady, ale aj súbor vzorov, pomocou ktorých znížite zdravotné riziká vašich zamestnancov a zabezpečíte si povinnú dokumentáciu v oblasti BOZP.

 

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie zamestnancov do krajín EÚ a tretích krajín

Povinnosti a riziká zamestnávateľov - Právne predpisy - Formuláre - Vzory dokumentov

Problematika zamestnávania cudzincov a vysielania zamestnancov je veľmi obsiahla a orientovať sa v zákonoch, ktoré musí zamestnávateľ dodržať je veľmi náročné keďže je to oblasť, ktorá sa legislatívne neustále mení. Je ťažké sa vyznať v tom, čo treba splniť a ktoré povinnosti si môže zamestnávateľ zjednodušiť. A navyše, ak si zamestnávateľ nesplní všetky povinnosti, ktoré mu vyplývajú nielen z domácich ale aj európskych legislatívnych noriem, hrozí mu niekedy aj niekoľko stotisícová pokuta (a to nielen zo Slovenska, ale väčšinou z inej krajiny, do ktorej napr. zamestnanca vyslal). Získajte vždy nové zmeny v legislatívne bez prácneho vyhľadávania a s komentármi a radami od odborníčky z praxe. Príručka ponúka potrebnú pomoc a praktické riešenia problematických situácií.

 

Cenotvorba a kalkulácie vo výrobnej firme

Postupy - Metódy - Návody – Praktické príklady

Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výkony firmy a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov a materiálov v očakávanej miere. Tieto princípy sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím. Zjednodušte si vďaka našej multimediálnej publikácii nastavovanie a výpočet cien Vašej výrobnej firmy.

 

Kontrolná zložka pre revíziu technických zariadení

Praktické návody, vzory a formuláre pre vykonávanie údržby, kontrol a revízií

Povinnosťou majiteľa či správcu budovy je mať dokonalý prehľad o zákonných povinnostiach v oblasti pravidelných kontrol a revízií technických zariadení v budovách, a starať sa jej o dobrý technický stav. Súčasťou takmer každej budovy je totiž komín, bleskozvod či výťah a zamestnanci dennodenne manipulujú s najrôznejšími elektrickými spotrebičmi a pracovnými strojmi. Revíziu technických zariadení je nutné vykonávať v pravidelných intervaloch (líšiacich sa podľa konkrétneho typu zariadenia) a vykazovať ich dokumentáciou, ktorej vedenie je povinné. Práve kontrolná zložka umožní splniť všetky legislatívne povinnosti jednoducho a bez rizika sankcií.

CD ROM: Cestovné náhrady: 120+ vzorov a formulárov pre praktické využitie

Osobitosti, daňové a odvodové aspekty

V multimediálnej on-line a CD publikácii nájdete široké spektrum príkladov z praxe, ktoré riešia rôzne situácie pri poskytovaní cestovných náhrad. Pre komplexné riešenie cestovných náhrad je CD ROM doplnený o editovateľné vzory, tlačivá a ďalšiu potrebnú dokumentáciu zamestnávateľa, súvisiacu s priznaním a výplatou náhrad pri vysielaní pracovníkov na tuzemské a zahraničné pracovné cesty.

 

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie zamestnancov: Postupy a riziká pri zabezpečovaní pracovnej sily

Zamestnávanie občanov EÚ a tretích krajín – Povolenie na zamestnanie – Sezónne zamestnávanie – Vnútropodnikový transfer

Aký je postup zamestnávateľa, ktorý chce zamestnať občana EÚ alebo štátu mimo EÚ? Ako si zabezpečiť pracovnú silu inak ako priamym zamestnávaním? Od 1. mája 2017 vstúpil do účinnosti nový zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o pobyte cudzincov. Čo sa zmenilo? Ako postupovať pri sezónnom zamestnávaní a vnútropodnikovom presune? Vyhnite sa rizikám sankcií a pokutám z Inšpektorátu práce...

 

Práca počas sviatkov – aktuálne novinky

Náhrada mzdy za sviatok – Mzdové zvýhodnenia a kompenzácie – Pracovný čas.

Od 1. júna 2017 vstúpila do účinnosti novela Zákonníka práce, ktorá určuje, že počas sviatkov nemožno zamestnancovi nariadiť ani s ním dohodnúť prácu, ktorou je predaj tovaru konečnému spotrebiteľovi vrátane s ním súvisiacich prác. Viete, o ktoré sviatky sa jedná? Čo tvorí výnimku z tohto nariadenia a aké nevyhnutné práce môžete zamestnancovi nariadiť? Ako vyrátať náhradu mzdy za sviatok? Oboznámte sa s novelou Zákonníka práce o práci počas sviatkov, mzdovými zvýhodneniami a kompenzáciami či problematikou pracovného času a vyhnite sa obrovským pokutám z Inšpektorátu práce.

 

Kontrolná zložka pre bezpečnosť práce

Vzory povinnej dokumentácie pre prax BOZP a pre kontrolu z inšpekcie práce

Vnútropodnikové smernice na úseku BOZP predstavujú sústavu pravidiel, ktoré sú dôležitou súčasťou riadenia v oblasti starostlivosti o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. Ponúkaná dokumentácia je spracovaná tak, aby ju každý zamestnávateľ mohol využiť v praxi a upraviť podľa jeho konkrétnych potrieb.

 

Seminár: Finančná kontrola vo verejnej správe od 1. 1. 2019

Nové povinnosti pre mestá, obce a ostatné organizácie VS

Ako zverejňovať faktúry, zmluvy a objednávky v praxi s popisom základných činností zamestnancov pri dodržaní zákona o slobodnom prístupe k informáciám? Oboznámte sa s praktickým prehľadom zverejnených údajov jednotlivých subjektov na webových sídlach a v neposlednom rade so základnou finančnou kontrolou a jej výkonom v praxi, ako aj s pripravovanými zmenami, ktoré vstúpili do praxe od januára 2019. Lektor čerpá skúsenosti z vlastnej kontrolnej a publikačnej činnosti za posledné obdobie.

 

Seminár: Novela zákona o verejnom obstarávaní 2019 a jej aplikácia v praxi

Aktuálne zmeny, elektronizácia a debyrokratizácia

Od začiatku roka 2019 sa menia doposiaľ zaužívané postupy verejného obstarávania tak pre povinné osoby zo zákona o verejnom obstarávaní, ako aj pre hospodárske subjekty. Na tomto seminári Vám budú odprezentované jednotlivé procesné kroky pri jednoobálkovej verejnej súťaži, reverznej verejnej súťaži, reverznej verejnej súťaži zrýchlenej, podlimitných zákazkách s nízkou hodnotou bez využitia elektronického trhoviska a tiež novinky v oblasti zadávania zákaziek s nízkou hodnotou a zákaziek malého rozsahu

Hlásenia Intrastat – Povinnosti v roku 2019 pri obchodovaní s inými členskými štátmi EÚ

Praktické návody a najčastejšie chyby pri podávaní hlásení Intrastat

Od vstupu Slovenskej republiky do Európskej únie sa podnikateľské subjekty, ktoré obchodujú s inými členskými štátmi, stretávajú s povinnosťou podávať štatistické hlásenia o svojich obchodných aktivitách v podobe hlásenia INTRASTAT. Ide o komplikovaný systém zberu údajov, v ktorom musí mať Váš účtovník jasno a nerobiť chyby. Odborník, ktorý sa tejto problematike venuje už od roku 2004, Vám priblíži všetky potrebné informácie, aby ste si mohli svoju povinnosť splniť bez dodatočných zásahov a nekonečných úprav.

4-hodinový seminár: Home office 2019 – výhoda pre zamestnanca, riziko pre zamestnávateľa

Problematika výkonu práce z domova v praxi

Home office patrí medzi moderné a stále častejšie požadované spôsoby výkonu práce. Popri nesporných výhodách však práca z domu môže predstavovať aj určité obmedzenia tak na strane zamestnanca, ako aj na strane zamestnávateľa, a to nielen z dôvodu súčasnej nedostatočnej právnej úpravy. Chcete vedieť, kto nesie zodpovednosť za domáce úrazy a ako zabezpečiť ochranu osobných údajov pri spracovaní po sieti? Neriskujte zbytočne a predíďte sankciám s našou pomocou!

 

Seminár: Finančná kontrola vo verejnej správe od 1. 1. 2019

Nové povinnosti pre mestá, obce a ostatné organizácie VS

Ako zverejňovať faktúry, zmluvy a objednávky v praxi s popisom základných činností zamestnancov pri dodržaní zákona o slobodnom prístupe k informáciám? Oboznámte sa s praktickým prehľadom zverejnených údajov jednotlivých subjektov na webových sídlach a v neposlednom rade so základnou finančnou kontrolou a jej výkonom v praxi, ako aj s pripravovanými zmenami, ktoré vstúpili do praxe od januára 2019. Lektor čerpá skúsenosti z vlastnej kontrolnej a publikačnej činnosti za posledné obdobie.

 

Seminár: Zmeny v Zákonníku práce od 1. 1. 2019 a ich uvedenie do praxe

Príspevok na rekreáciu – Zmeny v zákone o sociálnom fonde – Príplatky za prácu cez víkendy a sviatky v roku 2019 – 13. a 14. platy a ich zdaňovanie

Od 1. 5. 2018 nadobudla účinnosť novela Zákonníka práce, ktorá mení mzdové zvýhodnenia aj v roku 2019, upravuje peňažné plnenie pri príležitosti letných dovoleniek a vianočných sviatkov (13. a 14. platy) a mnoho ďalšieho. Od 1. 1. 2019 nadobudnú účinnosť dve novely Zákonníka práce v súvislosti s príspevkom na rekreáciu zverejňovaním mzdy zamestnancov, ako aj zmeny v zákone o sociálnom fonde. Všetky potrebné informácie o tom, ako tieto zmeny zaviesť do praxe, dostanete na našom seminári.

Seminár: Zmeny v Zákonníku práce od 1. 1. 2019 a ich uvedenie do praxe

Príspevok na rekreáciu – Zmeny v zákone o sociálnom fonde – Príplatky za prácu cez víkendy a sviatky v roku 2019 – 13. a 14. platy a ich zdaňovanie

Od 1. 5. 2018 nadobudla účinnosť novela Zákonníka práce, ktorá mení mzdové zvýhodnenia aj v roku 2019, upravuje peňažné plnenie pri príležitosti letných dovoleniek a vianočných sviatkov (13. a 14. platy) a mnoho ďalšieho. Od 1. 1. 2019 nadobudnú účinnosť dve novely Zákonníka práce v súvislosti s príspevkom na rekreáciu zverejňovaním mzdy zamestnancov, ako aj zmeny v zákone o sociálnom fonde. Všetky potrebné informácie o tom, ako tieto zmeny zaviesť do praxe, dostanete na našom seminári.

BOZP v kancelárskych a skladových priestoroch v roku 2019

Aktuálne povinnosti pre zamestnávateľa – ako predísť komplikáciám a sankciám

 

Povinnosť zamestnávateľa dodržiavať bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci sa týka aj oblasti administratívnych a skladových priestorov. Sú tu prítomne viaceré výrazné riziká, čo si zamestnávateľ často krát ani nemusí uvedomovať. Predíďte sankciám, navštívte náš seminár a dozviete sa, aké sú práva a povinnosti zamestnávateľa a zamestnanca, ako identifikovať riziká v kanceláriách a skladoch, ako vypracovať povinnú dokumentáciu BOZP a čo by mala obsahovať. Dozviete sa tiež, čo sa zmenilo v oblasti pracovnej zdravotnej služby v roku 2019.

Seminár: Fluktuácia vo výrobných firmách - ako ju znížiť v roku 2019

Vychovajte si nových pracovníkov a zároveň nestraťte tých skúsenejších.

Chýbajú Vám šikovní ľudia vo výrobe? Premýšľate, ako si udržať nových, ale aj zabehnutých zamestnancov? Sú Vaši zamestnanci demotivovaní, frustrovaní či vyhorení a nevydržia dlho na jednom mieste? Ak ste odpovedali aspoň na jednu otázku kladne, je tento seminár určený práve Vám. Obzvlášť dnes, keď je na trhu nedostatok pracovníkov v robotníckych pozíciách, je veľmi dôležité udržať si, ale aj získať kvalitných ľudí. Ukážeme Vám, že zmenou komunikácie, prístupu a väčšou motiváciou zamestnancov možno dosiahnuť dlhodobú spokojnosť vo firme a príjemnú atmosféru na pracovisku. Naše rady okamžite využijete v praxi.

Seminár: Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 2018

Zákonné povinnosti firiem a ich riešenie v praxi

Každoročne do 28. februára sú pôvodcovia a držitelia odpadov povinní uzavrieť evidenciu o nakladaní s odpadmi a podať ohlásenie o jeho vzniku a nakladaní s ním. Na čo je potrebné dávať pozor? Aké sú požiadavky na evidenciu a podávanie ohlásení? Na tieto, ako aj iné otázky dostanete odpovede priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť? Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

Seminár: Finančné a nefinančné benefity – Ako zatraktívniť zamestnanie vo výrobnej prevádzke?

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré zabránia fluktuácii

Udržať si kvalitných zamestnancov môžete nielen prostredníctvom finančných, ale i nefinančných benefitov. Musíte ich však účinne využiť na motiváciu, čo nie je vždy jednoduché. Na našom seminári sa dozviete čo všetko sú benefity, ako zvoliť správnu škálu zamestnaneckých výhod, aké sú najčastejšie chyby a úskalia v praxi benefitov a čo zamestnanci považujú za štandard a čo za benefit. Naučíme Vás, ako nestratiť cenných zamestnancov a ako ich správne motivovať.

Seminár: INCOTERMS dodacie podmienky a ich vplyv na colnú hodnotu v roku 2019

Povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri colnom prerokovaní tovaru.

Realizácia zahraničnoobchodných transakcií je veľmi zložitý proces, v rámci ktorého je potrebné riešiť množstvo dielčích úloh. Tovar, ktorý je predmetom týchto transakcií, je potrebné bezpečne a v rozumnej dodacej lehote prepraviť od predávajúceho ku kupujúcemu. V záujme zjednodušenia riešenia týchto úloh boli pre obchodníkov vypracované univerzálne pravidlá, ktoré poznáme pod názvom INCOTERMS. Odborník, ktorý sa tejto problematike venuje už od roku 1994, Vám priblíži všetky potrebné informácie, aby ste mohli aplikovanie týchto pravidiel čo najlepšie zvládnuť. Dozviete sa viac o vplyve použitia jednotlivých dodacích doložiek na povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri colnom prerokovaní tovaru.

 

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť? Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

Seminár: Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 2018

Zákonné povinnosti firiem a ich riešenie v praxi

Každoročne do 28. februára sú pôvodcovia a držitelia odpadov povinní uzavrieť evidenciu o nakladaní s odpadmi a podať ohlásenie o jeho vzniku a nakladaní s ním. Na čo je potrebné dávať pozor? Aké sú požiadavky na evidenciu a podávanie ohlásení? Na tieto, ako aj iné otázky dostanete odpovede priamo z aplikačnej praxe.

Cestovné náhrady v roku 2019

Aktuálne problémy, ktoré vyžadujú špecifické riešenia

Aká je aktuálna legislatíva platná pre oblasť  cestovných náhrad? Aké sú  aktuálne platné  sadzby stravného pri tuzemských pracovných cestách? Rozumiete spojeniu daňovej uznateľnosti výdavkov s pracovnou cestou? Oboznámili ste sa s tým, ako postupovať pri použití súkromného vozidla pri pracovnej ceste? Odpovede na tieto a ďalšie otázky sa dozviete na našom webinári.

Seminár: Fluktuácia vo výrobných firmách - ako ju znížiť v roku 2019

Vychovajte si nových pracovníkov a zároveň nestraťte tých skúsenejších.

14. 2. 2019 | Bratislava

Chýbajú Vám šikovní ľudia vo výrobe? Premýšľate, ako si udržať nových, ale aj zabehnutých zamestnancov? Sú Vaši zamestnanci demotivovaní, frustrovaní či vyhorení a nevydržia dlho na jednom mieste? Ak ste odpovedali aspoň na jednu otázku kladne, je tento seminár určený práve Vám. Obzvlášť dnes, keď je na trhu nedostatok pracovníkov v robotníckych pozíciách, je veľmi dôležité udržať si, ale aj získať kvalitných ľudí. Ukážeme Vám, že zmenou komunikácie, prístupu a väčšou motiváciou zamestnancov možno dosiahnuť dlhodobú spokojnosť vo firme a príjemnú atmosféru na pracovisku. Naše rady okamžite využijete v praxi.

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
 123456
78910111213
141516181920
21222324252627
28293031   
«  Január 2019  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: