GDPR: Praktický sprievodca ochranou osobných údajov

Zásady a spôsoby spracúvania osobných údajov po novom – Kontrola a sankcie – Vzory dokumentácie

Prichádzate do kontaktu s osobnými údajmi svojich klientov, zákazníkov, zamestnancov či iných fyzických osôb? Ste s najväčšou pravdepodobnosťou prevádzkovateľom. Viete, čo to pre Vás znamená? Podliehate právnemu režimu GDPR, k nemu vydanému zákonu o ochrane osobných údajov a kontrolným právomociam (nielen slovenského) úradu na ochranu osobných údajov. Viete, ako zákonne postupovať pri spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb? Za akých podmienok môžete nechať spracúvať osobné údaje sprostredkovateľa namiesto seba? Kto je zodpovedná osoba a kedy ju potrebujete? Ste pripravený odborne zdôvodňovať, vysvetľovať a namietať počas kontroly zo strany úradu? Ako ďalej v konaniach, ktoré prídu po ukončení kontroly?

Nakoľko ide o širokú problematiku, ktorá vyžaduje precízne naštudovanie potrebnej legislatívy, pripravili sme pre Vás produkt GDPR 2018: Praktický sprievodca ochranou osobných údajov, ktorý Vás oboznámi so všetkými povinnosťami, aby ste sa vyhli prípadným sankciám a postihom.

 

Interné smernice firmy v roku 2019

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

Príručka odpadového hospodárstva

Aktuálne problémy a praktické riešenia pri nakladaní s odpadmi

Odpadové hospodárstvo patrí medzi najproblematickejšie a najkomplexnejšie oblasti, kde je jednoduché dostať pokutu aj kvôli malej nepozornosti či nevedomosti. V každej firme, organizácii či obci by mal byť aspoň jeden špecialista na odpady, ktorý ovláda proces odpadového hospodárstva a neprekvapí ho žiadna neobvyklá situácia či problém. Nakoľko ide o širokú problematiku, ktorá vyžaduje precízne naštudovanie potrebnej legislatívy, pripravili sme pre Vás Príručku odpadového hospodárstva - aktuálne problémy a praktické riešenia pri nakladaní s odpadmi, ktorá Vás oboznámi so všetkými povinnosťami, aby ste sa vyhli sankciám a finančným postihom.

 

Táto príručka je praktickým lexikónom všetkého, čo potrebujete o tejto oblasti vedieť – od aplikovania aktuálneho zákona v praxi, cez upozornenia na najčastejšie chyby či naopak cenné rady, až po editovateľné vzory a tlačivá.

 

Pohotový spoločník personalistu

Editovateľné vzory pre HR manažment a ich výklad s príkladmi

Zmluvy, smernice, dohody, žiadosti, interné predpisy a ďalšie dokumenty v elektronickej podobe pre personalistov a zamestnávateľov. Podklady sú spracované tak, aby ich bolo možné ľahko editovať podľa konkrétnych potrieb zamestnávateľov a okamžite využiť v praxi.

 

Vďaka publikácii získate:

      • vždy aktuálnu legislatívu – všetky legislatívne novinky nájdete načas zapracované vo Vašej publikácii, nemusíte surfovať po internete a sledovať, čo je nové.
      • odborné a overené informácie - povinnosti vyplývajúce z legislatívy nájdete zapracované do príkladov, odborných komentárov a vzorových písomností.

 

PRÉMIOVÁ VERZIA produktu v sebe kombinuje výhody tlačenej príručky a CD s online prístupom. Vďaka online aplikácii dokážete pohodlne využívať fultextové vyhľadávanie a interaktívne odkazy. Aplikácia je dostupná z mobilu, tabletu, ako aj z počítača.

 

Cenotvorba a kalkulácie vo firemnej praxi

Postupy - Metódy - Návody – Praktické príklady

Zjednodušte si vďaka našej multimediálnej publikácii nastavovanie a výpočet cien Vašej firmy. Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výkony firmy a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov v očakávanej miere. Tieto princípy sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím.

 

Kontrolná zložka pre riaditeľa školy

Praktické návody, vzory a formuláre pre perfektný prehľad a bezproblémové riadenie školy či školského zariadenia

Pozícia riaditeľa predstavuje pre akúkoľvek školu kľúčovú funkciu, či už z profesného alebo osobnostného hľadiska. Spôsob vedenia škôl sa behom posledných desaťročí výrazne premenil a neustále napreduje. Riaditelia už nenapĺňajú len pedagogický účel a cieľ, ale stávajú sa všestrannými manažérmi, ktorí sú pravidelne kontrolovaní Štátnou školskou inšpekciou.

Pre prípad plánovanej aj nečakanej kontroly Vám prinášame úplne nový produkt na slovenskom trhu, po ktorom siahnete vždy, keď musíte aktívne konať, obhajovať správny postup a všetko riadne dokladovať. Vďaka Kontrolnej zložke pre riaditeľa školy získate nielen istotu, že je všetka školská dokumentácia kompletná a celkom v súlade s aktuálnou legislatívou, ale aj praktické návody, ako sa na kontrolu najlepšie pripraviť a vyvarovať sa pochybenia.

 

Manuál verejného obstarávania v kocke

Informácie, rady a praktické postupy pre obstarávateľov a dodávateľov

Praktická publikácia ponúka výklad zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní, účinného od 18. 4. 2016 a súvisiacej legislatívy SR a EÚ. Publikácia postupne zohľadňuje aj tzv. veľkú novelu účinnú od 1. 1. 2019. Nájdete tu odborné, ale zrozumiteľné informácie o fungovaní trhu verejných zákaziek, množstvo príkladov, odporúčaní, najvhodnejšie zvolených postupov, rozoberá najčastejšie chyby a problémy, vrátane opravných prostriedkov, ktoré v praxi verejného obstarávania vznikajú, a to z pohľadu obstarávateľov aj dodávateľov.

 

Logopedárium: Diagnostika – Odporúčania – Cvičenia

Komplexná starostlivosť o rozvoj jazyka a reči zameraná na deti z MŠ a ZŠ

V súčasnom svete, kde vizualizácia je v popredí a jazyk sa stáva len doplnkom zrakového vnímania, stúpa počet detí s problémami reči a jazyka. V školskom roku 2016/2017 boli deti s poruchami reči a jazyka integrované do týchto zariadení a v nasledujúcich počtoch: do štátnych ZŠ a Materských škôl v počte 1699; do súkromných ZŠ a MŠ v počte 50 a do cirkevných škôl to bolo 130. Tieto deti majú však stále problémy s poruchami reči a jazyka. Komplexný, kohézny a cielený produkt „Logopedárium: Diagnostika – Odporúčania – Cvičenia“ prináša účinnú pomoc, ktorá na trhu chýba.

 

Manuál prevádzkovateľa budovy

Vzory a návody pre vlastníkov a správcov nehnuteľností

Problematika správy nehnuteľností je regulovaná širokým spektrom legislatívy, ktorá podlieha častým zmenám. Zodpovednosť za prípadné havárie a nedostatočnú dokumentáciu pritom padne na hlavu správcu či vlastníka budovy. Publikácia prináša na jednom mieste všetko, čo k správe budovy potrebujete, nielen výklad povinností, ale predovšetkým praktické vzory, návody, postupy, schémy a pod.

 

BOZP - povinnosti zamestnávateľa

Súbor vzorov a odporúčaní pre zníženie zdravotných rizík zamestnancov

Praktická publikácia ponúka prehľad povinností zamestnávateľov v oblasti BOZP, zrozumiteľný výklad právnych predpisov, praktické rady, ale aj súbor vzorov, pomocou ktorých znížite zdravotné riziká vašich zamestnancov a zabezpečíte si povinnú dokumentáciu v oblasti BOZP.

 

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie zamestnancov do krajín EÚ a tretích krajín

Povinnosti a riziká zamestnávateľov - Právne predpisy - Formuláre - Vzory dokumentov

Problematika zamestnávania cudzincov a vysielania zamestnancov je veľmi obsiahla a orientovať sa v zákonoch, ktoré musí zamestnávateľ dodržať je veľmi náročné keďže je to oblasť, ktorá sa legislatívne neustále mení. Je ťažké sa vyznať v tom, čo treba splniť a ktoré povinnosti si môže zamestnávateľ zjednodušiť. A navyše, ak si zamestnávateľ nesplní všetky povinnosti, ktoré mu vyplývajú nielen z domácich ale aj európskych legislatívnych noriem, hrozí mu niekedy aj niekoľko stotisícová pokuta (a to nielen zo Slovenska, ale väčšinou z inej krajiny, do ktorej napr. zamestnanca vyslal). Získajte vždy nové zmeny v legislatívne bez prácneho vyhľadávania a s komentármi a radami od odborníčky z praxe. Príručka ponúka potrebnú pomoc a praktické riešenia problematických situácií.

 

Osobná zodpovednosť a riziká štatutárnych zástupcov a riaditeľov

Prehľad povinností, komentáre k novým zákonom, komplexné informácie

Porušenie povinností vyplývajúcich z Obchodného zákonníka, všeobecne záväzných právnych predpisov či zákazu konkurencie je predpokladom pre vznik osobnej zodpovednosti štatutárneho zástupcu. Dôkazné bremeno o tom, či svoju funkciu vykonával s odbornou starostlivosťou, nesie on sám. Pred prijatím akéhokoľvek rozhodnutia je dôležité zaobstarať si všetky dostupné a aktuálne informácie. Neznalosť zákona totižto neospravedlňuje a zodpovednosť štatutárnych zástupcov sa týka veľkého množstva oblastí.

 

Znižujte s našimi informáciami všetky možné riziká, ktoré so sebou nesie výkon Vašej funkcie tak, aby ste nemali obavy o svoju bezúhonnosť a majetok! 

 

Kontrolná zložka pre revíziu technických zariadení

Praktické návody, vzory a formuláre pre vykonávanie údržby, kontrol a revízií

Povinnosťou majiteľa či správcu budovy je mať dokonalý prehľad o zákonných povinnostiach v oblasti pravidelných kontrol a revízií technických zariadení v budovách, a starať sa jej o dobrý technický stav. Súčasťou takmer každej budovy je totiž komín, bleskozvod či výťah a zamestnanci dennodenne manipulujú s najrôznejšími elektrickými spotrebičmi a pracovnými strojmi. Revíziu technických zariadení je nutné vykonávať v pravidelných intervaloch (líšiacich sa podľa konkrétneho typu zariadenia) a vykazovať ich dokumentáciou, ktorej vedenie je povinné. Práve kontrolná zložka umožní splniť všetky legislatívne povinnosti jednoducho a bez rizika sankcií.

Cenotvorba a kalkulácie vo výrobnej firme

Postupy - Metódy - Návody – Praktické príklady

Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výkony firmy a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov a materiálov v očakávanej miere. Tieto princípy sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím. Zjednodušte si vďaka našej multimediálnej publikácii nastavovanie a výpočet cien Vašej výrobnej firmy.

 

CD ROM: Cestovné náhrady: 120+ vzorov a formulárov pre praktické využitie

Osobitosti, daňové a odvodové aspekty

V multimediálnej on-line a CD publikácii nájdete široké spektrum príkladov z praxe, ktoré riešia rôzne situácie pri poskytovaní cestovných náhrad. Pre komplexné riešenie cestovných náhrad je CD ROM doplnený o editovateľné vzory, tlačivá a ďalšiu potrebnú dokumentáciu zamestnávateľa, súvisiacu s priznaním a výplatou náhrad pri vysielaní pracovníkov na tuzemské a zahraničné pracovné cesty.

 

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie zamestnancov: Postupy a riziká pri zabezpečovaní pracovnej sily

Zamestnávanie občanov EÚ a tretích krajín – Povolenie na zamestnanie – Sezónne zamestnávanie – Vnútropodnikový transfer

Aký je postup zamestnávateľa, ktorý chce zamestnať občana EÚ alebo štátu mimo EÚ? Ako si zabezpečiť pracovnú silu inak ako priamym zamestnávaním? Od 1. mája 2017 vstúpil do účinnosti nový zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o pobyte cudzincov. Čo sa zmenilo? Ako postupovať pri sezónnom zamestnávaní a vnútropodnikovom presune? Vyhnite sa rizikám sankcií a pokutám z Inšpektorátu práce...

 

Excel: Interaktívny výukový balíček

12 praktických DVD pre efektívnejšiu prácu

Balíček 12 DVD s atraktívnymi, primerane dlhými a na praktických dátach demonštrovanými videokurzmi, do ktorých síce užívateľ môže zasiahnuť, nemôže ale nič pokaziť (rozhranie ho bezpečne vedie za ruku). Návodné, ľahko zrozumiteľné a atraktívne videokurzy Vás prevedú činnosťami, s ktorými sa väčšina ľudí pri práci s Excelom najčastejšie stretáva. Jedná sa teda o nevyhnutnú výbavu do každej kancelárie!

Práca počas sviatkov – aktuálne novinky

Náhrada mzdy za sviatok – Mzdové zvýhodnenia a kompenzácie – Pracovný čas.

Od 1. júna 2017 vstúpila do účinnosti novela Zákonníka práce, ktorá určuje, že počas sviatkov nemožno zamestnancovi nariadiť ani s ním dohodnúť prácu, ktorou je predaj tovaru konečnému spotrebiteľovi vrátane s ním súvisiacich prác. Viete, o ktoré sviatky sa jedná? Čo tvorí výnimku z tohto nariadenia a aké nevyhnutné práce môžete zamestnancovi nariadiť? Ako vyrátať náhradu mzdy za sviatok? Oboznámte sa s novelou Zákonníka práce o práci počas sviatkov, mzdovými zvýhodneniami a kompenzáciami či problematikou pracovného času a vyhnite sa obrovským pokutám z Inšpektorátu práce.

 

Kontrolná zložka pre bezpečnosť práce

Vzory povinnej dokumentácie pre prax BOZP a pre kontrolu z inšpekcie práce

Vnútropodnikové smernice na úseku BOZP predstavujú sústavu pravidiel, ktoré sú dôležitou súčasťou riadenia v oblasti starostlivosti o bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. Ponúkaná dokumentácia je spracovaná tak, aby ju každý zamestnávateľ mohol využiť v praxi a upraviť podľa jeho konkrétnych potrieb.

 

DPH: Aktuálne výklady a komentáre (česky)

Praktický sprievodca zmenami v DPH v ČR

První publikace svého druhu na trhu – zohledňuje mj. všechny změny v oblasti DPH, které od 1. 1. 2015 vyvolala rozsáhlá, na poslední chvíli schválená novelizace. Kompletní multimediální manuál pro plátce DPH včetně konkrétních příkladů z praxe poskytuje návodné postupy pro každou situaci a výklad problémových oblastí.

Nástroje IT manažera (česky)

Souhrn návodů, předloh, vzorů a dokumentů pro řízení IT oddělení

Nástroje IT manažera řeší problematiku implementace nových technologií a s nimi související legislativně-právní otázky při provozu IT oddělení. IT manažer ji využije při řešení všech problémů, které mohou při řízení IT oddělení nastat.

Seminár: Ako obstáť pri kontrole peňažných prostriedkov pridelených z fondov EÚ

Predíďte finančným stratám spojeným s nedostatočnou prípravou, realizáciou a vykazovaním projektov

Ako pracovníci implementácie projektov sa vo svojej praxi stále častejšie stretávate s problémom, ako korektne predložiť dokumentáciu projektu na finančnú kontrolu na mieste, resp. vládnemu auditu. Viete, ako preukázať skutočne dodané tovary, služby alebo stavebné práce, ako sa vysporiadať s primeranosťou nákladov vo vzťahu k investičným položkám a pod.? Na našom seminári Vás vyzbrojíme všetkým dostupným know-how o tom, ako takúto kontrolu zvládnuť bez problémov.

Webinár: Zverejňovanie zmlúv vo verejnej správe – lehoty, správne postupy, rozsah zverejnenia

Upozornenia a odporúčania pre obce, organizácie, školy a štátne orgány

Webinár sa venuje aktuálnemu, správnemu a zákonnému spôsobu zverejňovania zmlúv uzatvorených subjektom verejnej správy. Cieľom webinára je poukázať na časté nedostatky v praxi štátnej správy a samosprávy. Webinár dáva odpovede na otázky týkajúce sa pravidiel zverejňovania zmlúv na internetových stránkach, ale aj prostredníctvom Centrálneho registra zmlúv pre štátne organizácie. Dozviete sa, ako postupovať, aby zverejnené údaje boli správne a úplné. Súčasťou webinára sú aj postrehy z kontrolnej činnosti lektora (z kontrol zameraných na správnosť a zákonnosť zverejňovania povinných údajov).

Vzdelávací kurz: Špecialista ľudských zdrojov

Komplexné vzdelávanie pre HR manažérov, generalistov a personalistov

15. 5. 2019 - 14. 6. 2019 | Bratislava, Apollo Hotel ****

Práca oddelenia ľudských zdrojov v sebe zahŕňa mnoho rôznych činností a procesov, ktoré sú často podceňované. A práve na nich stojí úspech výberu, rozvoja a stabilizácie kvalitných zamestnancov, efektívne nastavené zamestnanecké prostredie, firemná kultúra, interná komunikácia s manažérmi aj zamestnancami či komunikácia s vedením spoločnosti v personálnych otázkach. Aby personálne oddelenie fungovalo ako hodinky, pripravili sme pre Vás jedinečný vzdelávací program, na ktorom získate praktické znalosti a zručnosti z oblasti personálneho manažmentu, ktoré môžete okamžite využiť vo svojej práci.

 

Workshop: Onboarding alebo Ako vylepšiť proces adaptácie nového zamestnanca

Čo všetko musíte pri nástupe nového človeka urobiť, aby ste si ho udržali?

Adaptácia nového zamestnanca na nové pracovné prostredie je mimoriadne dôležitým procesom, ktorý má obrovský dosah na celú firmu či organizáciu. Ak ho správne zvládnete a efektívne naplánujete, ušetríte sebe aj spoločnosti veľa času, peňazí a energie. Vhodne nastavaným a prepracovaným onboarding procesom môžete predísť sklamaniu a komplikáciám na obidvoch stranách a výrazne tak obmedziť fluktuáciu z radov novonastupujúcich pracovníkov. Na našom workshope Vám ukážeme, ako správne nastaviť všetky úvodné činnosti, načasovať ich, pripraviť potrebné materiály a nabriefovať tých správnych ľudí.

Seminár: GDPR pre personalistov rok po: Najproblematickejšie oblasti ochrany osobných údajov

Ako zákonne manipulovať s osobnými údajmi zamestnancov?

Všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov, tzv. GDPR, prinieslo od mája 2018 nové pravidlá na ochranu osobných údajov. Hoci od jeho účinnosti uplynul takmer rok, v praxi robí až 85 % zamestnávateľov stále chyby. Obzvlášť ošemetnou záležitosťou je nakladanie s osobnými údajmi zamestnancov. No nielen to, na pozícii personalistu pracujete aj s osobnými údajmi rodinných príslušníkov zamestnancov, ich ochrana si teda vyžaduje mimoriadnu dôslednosť. Na našom praktickom seminári Vás naučíme, ako dostať personálnu agendu do súladu s nariadením, a vyhnúť sa tak sankciám.

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť? Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

Workshop: Vedenie problémových zamestnancov v praxi

Ako si poradiť s neprispôsobivými a nevýkonnými jednotlivcami?

 

Problémoví či demotivovaní zamestnanci neprinášajú požadovaný výkon a negatívne pôsobia na celý tím. Často bývajú strojcami konfliktov a napätej atmosféry. Je možné ich zmeniť? Poďme sa na to spoločne pozrieť, zanalyzujme situáciu a rozhodnime sa pre systémové zmeny. Ponúkame Vám praktické školenie, ktorého súčasťou sú námety, ako nastaviť zamestnanecké prostredie a systém, ako aj praktický nácvik riešenia konfliktných či problémových situácií. Pozor, iba spokojní a motivovaní zamestnanci môžu priniesť Vašej firme či organizácii výsledky!

 

Workshop: 7 kvalít vedomého lídra: Cesta k vybudovaniu príťažlivej firmy

Interaktívny workshop pre vedúcich a manažérov, ktorí túžia dať zmysel svojej práci a získať naplnených zamestnancov.

28. 5. 2019 | Bratislava

Keď sa povie úspešná firma, predstavíme si miesto, kde chcú ľudia pracovať, kde sa cítia motivovaní, komunikujú s rešpektom a dobrovoľne preberajú zodpovednosť za chod firmy a jej budúcnosť. Ako ale vytvoriť takú kultúru, ktorá bude fungovať? Ako vybudovať firmu, ktorá bude atraktívna pre súčasných zamestnancov a zároveň pritiahne nových ako magnet? Odpoveďou sú kvalitní lídri!

Firma, kde fungujú vzájomné vztahy je zároveň firmou, s ktorou chcú spolupracovať ostatní.

Seminár: Kamerové systémy a sledovanie osôb v budovách - pre správcov

Ako nastaviť kamerový systém v súlade s GDPR?

Veľmi často sa zabúda, že aj obrazový alebo zvukovo – obrazový záznam je osobným údajom. Právna úprava podľa GDPR ovplyvňuje aj kamerové systémy, ktoré sú prevádzkované v bytových aj nebytových domoch či vo firmách. Záznamy získané z kamerových systémov môžu identifikovať fyzickú osobu ako aj jej činnosť a prejavy jej osobnej povahy, čím dochádza k spracúvaniu osobných údajov. Prevádzkovateľom kamerových systémov preto pribúda množstvo povinností. Ako postupovať, aby ste sa vyhli vysokým pokutám?

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
222324
25
262728
2930     
«  Apríl 2019  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: