náhrada mzdy



Finančný plán firmy - 5 praktických krokov jeho realizácie

Finančný plán vychádza z podnikovej stratégie a konkretizuje ju na zvolený časový horizont. Z tohto pohľadu možno rozlišovať dlhodobý viacročný finančný plán a krátkodobý finančný plán, ktorý sa zostavuje na dobu jedného roka (hovoríme aj o rozpočte). Pokiaľ podnikateľský plán zostavujeme za účelom získania bankových finančných zdrojov na konkrétny investičný projekt, musíme zostaviť dlhodobý finančný plán, ktorý zohľadňuje celú dobu splácania požičaných prostriedkov.

Prvá pomoc pre zamestnávateľov: Ako stanoviť výšku platu vašich zamestnancov?

Prieskum hodinovej mzdy EUROSTAT-u ukázal, že Slováci majú stále kam stúpať. Česko, či Estónsko, ale aj "krachujúce" krajiny ako Grécko a Cyprus. Títo všetci sa v rebríčku hodinovej ceny práce dostali pred Slovensko. My sme za sebou nechali Poľsko a Maďarsko. Koniec rebríčka obsadili Bulhari, Rumuni, Litovci a Lotyši. Prieskum porovnával celkovú hodinovú cenu práce, teda súčet platu a daní a odvodov. Tie sú totiž v každej krajine iné.



Pohotový spoločník personalistu

Praktická dokumentácia a editovateľné zmluvy pre HR manažment

Zmluvy, smernice, dohody, žiadosti, interné predpisy a ďalšie dokumenty v elektronickej podobe pre personalistov a zamestnávateľov. Podklady sú spracované tak, aby ich bolo možné ľahko editovať podľa konkrétnych potrieb zamestnávateľov a okamžite využiť v praxi.

Táto publikácia obsahuje aktuálne legislatívne zmeny:

- čo konkrétne GDPR znamená pre personalistov,

- aké osobné údaje musí personalista rozčleniť a vylúčiť zo spracovania,

- v zamestnávaní sezónnych zamestnancov,

- v práci v maloobchode - v akých sviatkoch nie je možné nariadiť prácu,

- v zákone o štátnej službe, týkajúcej sa diskriminácie či ochrany súkromia.

 

Interné smernice firmy v roku 2018

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

Excel: Interaktívny výukový balíček

12 praktických DVD pre efektívnejšiu prácu

Balíček 12 DVD s atraktívnymi, primerane dlhými a na praktických dátach demonštrovanými videokurzmi, do ktorých síce užívateľ môže zasiahnuť, nemôže ale nič pokaziť (rozhranie ho bezpečne vedie za ruku). Návodné, ľahko zrozumiteľné a atraktívne videokurzy Vás prevedú činnosťami, s ktorými sa väčšina ľudí pri práci s Excelom najčastejšie stretáva. Jedná sa teda o nevyhnutnú výbavu do každej kancelárie!

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia ( EÚ/EHP) v roku 2011

Ako sa vysporiadať s platnými predpismi a ako zaistiť súvisiace formality v súlade so zákonmi!

13. 4. 2011

Rozširujete svoje podnikateľské aktivity do iných krajín a chcete do nich vyslať svojich zamestnancov? Alebo chcete naopak zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch je Vašou povinnosťou splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú zo zákona o službách zamestnanosti, zákona o sociálnom poistení a taktiež z nového koordinačného a vykonávacieho nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie. Dozviete sa aj aké povinnosti má zamestnávateľ a tiež zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov.

e-Seminár: Skončenie pracovného pomeru výpoveďou zo strany zamestnávateľa

Ako správne skončiť pracovný pomer so zamestnancom – výpovedné dôvody a zákonom stanovené postupy platné od 1. 9. 2011!

14. 10. 2011 | e-Seminár

Skončenie pracovnoprávneho vzťahu je vždy obojstranne citlivá záležitosť. O to viac je potrebné klásť dôraz na právnu správnosť skončenia pracovného pomeru výpoveďou zo strany zamestnávateľa. Od 1. 9. 2011 platí novela Zákonníka práce, ktorá výrazne zmenila zabehnutú prax práve v tejto oblasti. Neplatné skončenie pracovného pomeru spravidla vedie k dlhotrvajúcim finančne aj psychicky vyčerpávajúcim právnym sporom. Náš e-Seminár Vám poskytne právne rady, praktické odporúčania, upozorní Vás, kde v praxi dochádza k najčastejším chybám. Na konkrétnych príkladoch z reálnej praxe získate návod, ako právne správne skončiť pracovný pomer so zamestnancom.

Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas – aplikačné problémy z praxe!

Riešenie konkrétnych prípadov z praxe personalistu

Napriek tomu, že Zákonník práce platí už vyše roka, v praxi neustále pretrvávajú problémy a nejasnosti v súvislosti s nerovnomerným rozvrhnutím pracovného času zamestnancov. Aké sú možnosti rozvrhnutia pracovného času? Ako riešiť prestávky v práci, nadčasy...? Ako funguje konto pracovného času? Ako využiť inštitút flexikonta?

e-Seminár: Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

21. 9. 2012 | e-Seminár

Každý zamestnávateľ musí pri spracovaní a výplatách miezd, platov a odmien svojich zamestnancov dodržiavať povinnosti stanovené zákonníkom práce a ostatnými právnymi predpismi. Vyvarujte sa najčastejších problémov a chýb pomocou nášho prakticky zameraného e-Seminára, ktorý Vám priblíži povinnosti zamestnávateľov súvisiace so mzdovou agendou a zrozumiteľne a názorne objasní postupy pri konkrétnych výpočtoch.

Webinár: Okamžité skončenie PP pre závažné porušenie pracovnej disciplíny

Kedy a za akých podmienok môže zamestnávateľ okamžite skončiť pracovný pomer z dôvodu závažného porušenia pracovnej disciplíny?

19. 10. 2012 | Online - priamy prenos

Okamžité skončenie pracovného pomeru pre závažné porušenie pracovnej disciplíny predstavuje je najsilnejším spôsobom skončenia pracovného pomeru a je ho možné aplikovať len vo veľmi špecifických prípadoch. Zároveň pri chybnej aplikácii zamestnávateľ sa vystavuje najväčšiemu riziku. Preto je pre zamestnávateľa podstatné, kedy a presne za akých podmienok môže tento inštitút použiť.

Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde! (3)

…zmeny v Zákonníku práce účinné od 1. 1. 2013 a najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch.

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol novelizovaný ZP účinný od 1. 1. 2013?

Cestovné náhrady 2013: Aplikačné problémy z praxe

Osobitosti, špecifiká, daňové a odvodové zaťaženie…

Ako, kedy, komu a za akých podmienok môžete priznať cestovné náhrady? Ako vyplatené cestovné náhrady ovplyvňujú daňové a odvodové zaťaženie zamestnanca a zamestnávateľa? Na tieto, ale aj mnohé iné otázky dostanete odpovede na našom prakticky zameranom seminári.

 

e-Seminár: Cestovné náhrady 2013 - bez chýb a omylov

Ako správne priznať a spracovať cestovné náhrady v súlade s platnou legislatívou v príkladoch a komentároch

22. 3. 2013 | e-Seminár

Oblasť cestovných náhrad patrí k často používaným v súvislosti s pracovným pomerom, výkonom funkcií členov štatutárnych orgánov, vysielaním zamestnancov do zahraničia, aj podnikaním. Zároveň je to však oblasť, ktorá patrí k často kontrolovaným zo strany oprávnenosti nároku na ne a správnosti ich výpočtu.

 

Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas – aplikačné problémy z praxe po novele ZP

Riešenie konkrétnych prípadov z praxe personalistu v roku 2013

Je možné aj po 1. 1. 2013 pokračovať v zavedenom nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase, aj keď nemáte zástupcov zamestnancov, resp. zamestnanci neprejavili záujem o ich zvolenie?  Ak už máte ZAVEDENÝ nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas a zamestnanci s ním v minulosti súhlasili, je možné bez ďalšieho v ňom naďalej pokračovať ?

Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

10. 5. 2013 | e-Seminár

Každý zamestnávateľ musí pri spracovaní a výplatách miezd, platov a odmien svojich zamestnancov dodržiavať povinnosti stanovené zákonníkom práce a ostatnými právnymi predpismi. Vyvarujte sa najčastejších problémov a chýb pomocou nášho prakticky zameraného e-Seminára, ktorý Vám priblíži povinnosti zamestnávateľov súvisiace so mzdovou agendou a zrozumiteľne a názorne objasní postupy pri konkrétnych výpočtoch.

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní po zmene legislatívy

Prvé skúsenosti z aplikačnej praxe

Od 1.1.2013 bola novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd, ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca a pod.),  a v niektorých prípadoch aj od jeho veku. Ako tieto zmeny ovplivnili administratívnu prax, dozviete sa na našom online seminári, čiže webinári.

Seminár: Medzinárodné zamestnávanie a vysielanie pracovníkov v EÚ - 2

Sociálne zabezpečenie a zdaňovanie príjmov zo závislej činnosti v praxi

...plus špecifiká pri vysielaní zamestnancov do Nemecka, Rakúska a Francúzska

Zabezpečili ste si vysielanie zamestnancov do EÚ a zamestnávanie občanov z iných štátov EÚ z pracovnoprávneho hľadiska a potrebujete mať istotu, že ich máte správne „ošetrených“ z pohľadu odvodov do sociálnej a zdravotnej poisťovne a dane zo závislej činnosti? Potom práve vám je určený tento praktický seminár.

e-Seminár: Skončenie pracovného pomeru - výpoveď z pracovného pomeru

Ako chrániť firmu pred hrozbou vopred prehratých súdnych sporov so zamestnancami

12. 7. 2013 | e-Seminár
Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa si vyžaduje kvalitnú prípravu pracovných zmlúv a bezchybné ovládanie zákonných predpisov. Od 1. januára 2013 platí novelizovaný Zákonník práce, ktorý razantným spôsobom zmenil podmienky a pravidlá skončenia pracovného pomeru so zamestnancom. Získajte dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať a na čo naopak pamätať. Minimalizujte riziká súdnych sporov s bývalými zamestnancami.

Seminár: Excel pre účtovníkov

Zjednodušte si svoju prácu a majte viac času pre analýzu čísel

19. 8. 2013

Tabuľkový editor Excel patrí medzi najrozšírenejšie programy v oblasti ekonomiky, štatistiky a manažmentu, pričom väčšina používateľov využíva sotva desatinu jeho možností. Excel dokáže byť prekvapivo efektívnym pomocníkom, ktorý ponúka veľmi variabilné spracovanie dát a zároveň je možné ho využiť ako úplne univerzálny program. Spoznajte prostredníctvom nášho seminára, ako jednoducho Vám tento zdanlivo známy editor môže zjednodušiť Vašu prácu v oblasti účtovníctva.

 

Každý účastník bude mať počas seminára k dispozícii vlastný počítač, kde si naučené úkony prakticky vyskúša!

Webinár: Miesto výkonu práce zamestnanca - aplikačné problémy v praxi  

Akým spôsobom dohodnúť miesto výkonu práce u zamestnanca, ktorý pracuje na rôznych miestach

14. 10. 2013 | Online - priamy prenos

Nesprávne zadefinovanie miesta výkonu práce môže spôsobiť zamestnávateľovi nemalé problémy. Špecifickú kategóriu pracovníkov predstavujú takí zamestnanci, ktorí prácu vykonávajú na rôznych miestach, musia sa často presúvať, a teda nemajú stále miesto výkonu práce. Správne zadefinovanie miesta výkonu práce je dôležité aj pre rozlíšenie, či výkon práce je možné považovať za pracovnú cestu, alebo nie.

Seminár: Nerovnomerný pracovný čas - problémy aplikačnej praxe

Riešenie konkrétnych prípadov z aplikačnej praxe personalistu po zmenách v ZP

Aké problémy priniesli nové ustanovenia Zákonníka práce v oblasti pracovného času do aplikačnej praxe? Aké má zamestnávateľ povinnosti v súvislosti s určením prestávok v práci? Čo všetko musí zohľadniť tvorca zmenových harmonogramov? Na tieto, ale aj mnohé ďalšie otázky dostanete jednoznačné odpovede na našom seminári.

Seminár: Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia v roku 2014

Aplikačné problémy z praxe. Platné predpisy a zaistenie súvisiacich formalít. Využite voľný pohyb pracovníkov v rozsahu platnej legislatívy!

Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia aj v roku 2014? Zamestnávate, alebo chcete zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch bude Vašou povinnosťou v roku 2014 splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú z množstva právnych predpisov. Dozviete sa taktiež, aké povinnosti má zamestnávateľ a zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov, zdravotného poistenia a sociálneho zabezpečenia.

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní v roku 2014

Ako aplikovať sporné ustanovenia v praxi

29. 11. 2013 | Online - priamy prenos

Novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení bola zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) aj z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd a ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca...) a v niektorých prípadoch aj od jeho veku.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

6 praktických modulov vzdelávania pre špičkového personalistu

20. 1. 2014 - 9. 3. 2014 | Bratislava, Premium business hotel

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu?

Seminár: Ochrana osobných údajov v aplikačnej praxi roku 2014

Naučte sa tvoriť dokumenty a vzory podľa nového zákona priamo pre Vašu organizáciu a predíďte neprimerane vysokým sankciám

Zákon o Ochrane osobných údajov prešiel významnou zmenou, ktorá so sebou prináša nové povinnosti a ukladá len obligatórne pokuty, ktorých výška sa pohybuje od 1 000 do 300 000 eur. Prechodné obdobia s ich špecifikami budú pretrvávať až do júla 2014. Aby ste sa vyhli nezmyselným sankciám a správne aplikovali nový zákon v praxi, pripravili sme pre Vás praktický seminár.

Seminár: Vysielanie zamestnancov, práca v zahraničí, zamestnávanie cudzincov - zmeny v roku 2014

Aplikačné problémy v praxi a ich efektívne riešenia

Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia? Viete, kde majú Vaši zamestnanci výkon práce? Zamestnávate, alebo potrebujete zamestnať občanov iných štátov? Od 1. januára 2014 sú účinné nové zmeny platných právnych predpisov, transponovali sa ďalšie smernice EÚ a nastali zmeny týkajúce sa agentúrneho zamestnávania. Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky. Preto sme pre vás pripravili praktický seminár.

Webinár: Zákonník práce v číslach – aktuálny stav, platný k 1. 1. 2014

Povinnosti zamestnávateľa v oblasti mzdového plnenia, dovoleniek, návštev lekára a dochádzky voči zamestnancom

Legislatívne zmeny sa od 1. 1. 2014 dotýkajú aj peňažných plnení vyplývajúcich z ustanovení Zákonníka práce. Ide predovšetkým o dopad zmien súvisiacich s určením sumy minimálnej mzdy pre rok 2014. Na čo si musíte dávať pozor a čoho sa vyvarovať, dozviete sa na našom online seminári, čiže webinári.

Webinár: Riziká zamestnávania živnostníkov

Zvýšené sankcie inšpektorátu práce

Ako zabezpečiť, aby „zamestnávanie“ živnostníkov - SZČO nevykazovalo znaky závislej práce a spĺňalo všetky požiadavky obchodnoprávneho vzťahu? Ako sa vyhnúť negatívnym výsledkom pri kontrole inšpektorátu práce? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpoveď priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Cestovné náhrady správne a jednoznačne

Osobitosti, špecifiká, daňové a odvodové zaťaženie…

Ako, kedy, komu a za akých podmienok môžete priznať cestovné náhrady? Ako vyplatené cestovné náhrady ovplyvňujú daňové a odvodové zaťaženie zamestnanca a zamestnávateľa? Na tieto, ale aj mnohé iné otázky dostanete odpovede na našom prakticky zameranom seminári.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Seminár: Monitorovanie a sledovanie zamestnacov na pracovisku

Kedy, kde a kým spôsobom môžete kontrolovať a sledovať zamestnancov bez toho, aby ste porušili zákon

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Ne jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov. Kontrolné mechanizmy zavedené na pracovisku sa odrážajú aj v oblasti ochrany osobných údajov. Ich vzájomná prepojenosť je nevyhnutná a v praxi nie je možné sa jej vyhnúť. Ako aplikovať monitoring a softwarový monitoring zamestnancov do práce bez porušenia zákona, sa dozviete na našom seminári.  

Webinár: Nový status dohodárov od 1. 7. 2014

Aké sú zmenené povinnosti zamestnávateľov pri zamestnávaní dohodárov

Novela zákona o starobnom dôchodkovom sporení s účinkami od 1. 7. 2014 nepriamo mení aj jednotlivé ustanovenia Zákonníka práce vzťahujúce sa na dohodárov. Nepriama novela ZP explicitne stanovuje splatnosť a výplatu odmeny pri jednotlivých druhoch dohôd a maximalizuje ich dobu trvania. Ako bude možné určiť splatnosť a výplatu odmeny na základe uzatvorenej dohody po 1. 7. 2014? Bude možné naďalej využívať inštitút pravidelných a nepravidelných dohôd? Čo sa stane s dohodami po 1. 7. 2014, ktoré boli uzatvorené na dobu neurčitú?

Seminár: Medzinárodné zamestnávanie a vysielanie zamestnancov – aktuálne problémy 2014 a zmeny 2015

Aplikačné problémy v praxi a ich efektívne riešenia

Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia? Viete, kde majú Vaši zamestnanci výkon práce? Zamestnávate, alebo potrebujete zamestnať občanov iných štátov? V roku 2014 nadobudli účinnosť nové zmeny platných právnych predpisov, transponovali sa ďalšie smernice EÚ a nastali zmeny týkajúce sa agentúrneho zamestnávania. Ďalšie zmeny Vás však čakajú aj v roku 2015 a ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky. Preto sme pre vás pripravili praktický seminár.

Seminár: Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol toľkokrát novelizovaný ZP v tejto oblasti? Dozviete sa na našom prakticky zameranom seminári.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Webinár: Zrážky zo mzdy zamestnanca a exekúcie

Návody, rady a tipy ako ich realizovať v súlade s platnou legislatívou

Zrážky zo mzdy zamestnanca sú stálou súčasťou mzdovej agendy. Osobitnou kapitolou sú exekúcie, s ktorými sa stretávame v praxi stále častejšie. V tomto prípade stojí spolupráca s exekútormi na jednej strane problému, avšak práva a povinnosti zamestnanca a zamestnávateľa na strane druhej, kde sú riadené viacerými legislatívnymi normami a je mimoriadne dôležité sa v nich správne orientovať.

e-seminár: Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

26. 9. 2014 | e-Seminár

Výška a spôsob vyplácania miezd, platov, odmien ako aj zrážky zo mzdy podliehajú prísnym nariadeniam Zákonníka práce. Zamestnávateľ musí preto pri ich výpočte dodržiavať mnohé povinnosti a stanovené právne predpisy. Mal by byť však obozretný a vyvarovať sa chybám. Na našom praktickom e-Seminári sa dozviete, ako správne postupovať pri konkrétnych výpočtoch a vyhnúť sa tak najčastejším problémom súvisiacich so mzdovou agendou.

e-seminár: Výpoveď z pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa

Chráňte firmu pred hrozbou vopred prehratých súdnych sporov s bývalými zamestnancami

10. 10. 2014 | e-Seminár

Zmeny v Zákonníku práce významne upravili podmienky a pravidlá skončenia pracovného pomeru so zamestnancom. Pre zamestnávateľa je preto veľmi dôležité dbať nielen na kvalitnú prípravu pracovných zmlúv, ale aj na bezchybné ovládanie zákonných predpisov. Vďaka nám získate dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať, na čo pamätať, a tak minimalizujte riziká súdnych sporov s bývalými zamestnancami.

Seminár: Monitorovanie a sledovanie zamestnancov na pracovisku

Kedy, kde a akým spôsobom môžete kontrolovať a sledovať zamestnancov bez toho, aby ste porušili zákon

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Na jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov. Kontrolné mechanizmy zavedené na pracovisku sa odrážajú aj v oblasti ochrany osobných údajov. Ich vzájomná prepojenosť je nevyhnutná a v praxi nie je možné sa jej vyhnúť. Ako aplikovať monitoring a softwarový monitoring zamestnancov do práce bez porušenia zákona, sa dozviete na našom seminári.  

Webinár: Príspevky zo sociálneho fondu – zdaniť a platiť odvody?

Sociálny fond ako súčasť benefitovej politiky zamestnávateľa

31. 10. 2014 | Online - priamy prenos

Sociálny fond, jeho využitie, ale predovšetkým povinnosť zdaňovania a platenia odvodov z niektorých príspevkov je stále diskutovanou témou. Nakoľko je SF tvorený z daňovo uznaných nákladov spoločnosti, kontrolné orgány venujú tejto problematike pri kontrole vysokú mieru pozornosti. Využite prostriedky zo SF pre svojich zamestnancov čo najefektívnejšie a v súlade s platnou legislatívou.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

Kombinované vzdelávanie pre personalistov, ktoré je možné ihneď aplikovať v praxi

3. 11. 2014 - 19. 12. 2014 | Bratislava, Premium business hotel

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu?

Seminár: Súbeh funkcie konateľa a pracovného pomeru

Povinnosti, pokuty, problémy praxe...

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta. Obzvlášť špecifické situácie vznikajú v spoločnostiach, v ktorých je konateľ zároveň v pracovnom pomere. Takéto situácie v praxi prinášajú viaceré problémy, keď sa konateľ napr. dodatočne dozvie, že jeho pracovný pomer ani nevznikol...

Seminár: Ročné hodnotenie zamestnancov – ako ho vykonať?

Nastavte a vykonávajte efektívne ročné hodnotenie zamestnancov, stanovte im profesijné ciele na nové obdobie!

Práve v tomto období potrebujete so zamestnancami zhrnúť ich prácu a výsledky za celý uplynulý rok a dojednať s nimi ich profesijné ciele na nové obdobie. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne, vyžaduje nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov.

Webinár: Cestovné náhrady – aktuálny stav, platný k 1. 1. 2015

Aktuálne problémy, ktoré vyžadujú špecifické riešenie

16. 12. 2014 | Online - priamy prenos

Legislatívne zmeny sa od 1. 11. 2014 a 1. 1. 2015 dotkli aj cestovných náhrad. Ide predovšetkým o dopad zmien sadzieb stravného pri tuzemských pracovných cestách a v právach vysielania na pracovné cesty u zamestnancov pridelených k užívateľským zamestnávateľom.

Webinár: Zrážky zo mzdy zamestnanca a exekúcie

Návody, rady a tipy ako ich realizovať v súlade s platnou legislatívou

19. 12. 2014 | Online - priamy prenos

Zrážky zo mzdy zamestnanca sú stálou súčasťou mzdovej agendy. Osobitnou kapitolou sú exekúcie, s ktorými sa stretávame v praxi stále častejšie. V tomto prípade stojí spolupráca s exekútormi na jednej strane problému, avšak práva a povinnosti zamestnanca a zamestnávateľa na strane druhej, kde sú riadené viacerými legislatívnymi normami a je mimoriadne dôležité sa v nich správne orientovať.

Webinár: Zrážky zo mzdy zamestnanca a exekúcie

Návody, rady a tipy ako ich realizovať v súlade s platnou legislatívou

Zrážky zo mzdy zamestnanca sú stálou súčasťou mzdovej agendy. Osobitnou kapitolou sú exekúcie, s ktorými sa stretávame v praxi stále častejšie. V tomto prípade stojí spolupráca s exekútormi na jednej strane problému, avšak práva a povinnosti zamestnanca a zamestnávateľa na strane druhej, kde sú riadené viacerými legislatívnymi normami a je mimoriadne dôležité sa v nich správne orientovať.

Workshop: Cielené vedenie hodnotiacich rozhovorov

Naučte sa využívať nástroj na splnenie profesijných cieľov a usmernenie zamestnancov

Vedenie ľudí v sebe zahŕňa vo veľkej miere potrebu správnej komunikácie a pre dosahovanie stanovených cieľov je spätná väzba zamestnancom kľúčová. Zamestnanec potrebuje dostávať priebežne spätnú väzbu; vedieť, či jeho úsilie je v súlade s požiadavkami firmy a manažéra. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne a pomohlo Vám pri naplnení cieľov, vyžaduje si nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov. Tieto zručnosti Vás naučíme a precvičíte si ich priamo na našom workshope v rôznych modelových situáciách.

 

Webinár: Pracovnoprávne riziká zamestnávania živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

Ako zabezpečiť, aby „zamestnávanie“ živnostníkov - SZČO nevykazovalo znaky závislej práce a spĺňalo všetky požiadavky obchodnoprávneho vzťahu? Ako sa vyhnúť negatívnym výsledkom pri kontrole inšpektorátu práce? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpoveď priamo z aplikačnej praxe.

e-mailový kurz: Microsoft Office pre každodennú prácu

Word, Excel a PowerPoint - Rýchle, praktické a efektívne lekcie vhodné pre každého

10. 7. 2015 - 25. 9. 2015 | e-Seminár
Prostredníctvom nášho 12-týždňového, e-mailového kurzu sa naučíte používať nástroje textového editora Word, tabuľkového editora Excel a editora na úpravu prezentácií PowerPoint na profesionálnej úrovni. Dokážete rýchlo, efektívne, samostatne a tvorivým spôsobom riešiť obtiažne problémy z každodennej praxe. Bez problémov budete upravovať vzhľad Vašich dokumentov a tabuliek, ako aj odborných prezentácií v súlade s aktuálnymi trendami. 

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

Kombinované vzdelávanie pre personalistov, ktoré je možné ihneď aplikovať v praxi

25. 9. 2015 - 15. 11. 2015 | Bratislava, Premium business hotel

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu?

Seminár: Tajomstvo úspechu Tomáša Baťu nielen v štíhlej výrobe

LEAN management a ďalšie inšpiratívne princípy najslávnejšieho zlínského podnikateľa  

23. 2. 2016 | Praha 4 Zelený pruh

„Žiadny podnik nevyrastie do veľkosti, pokiaľ nevynájde spôsob, ako meniť nádenníkov na riaditeľov.“ Zúčastnite sa inšpiratívneho workshopu o nadčasových princípoch výroby, o motivácii spolupracovníkov a efektívnej organizácii práce Tomáša Baťu, ktorému ležal svet obchodu pri nohách.

Seminár: Právna ochrana zamestnávateľa pri uzatváraní a skončení pracovného pomeru

Využitie dispozičných právomoci zamestnávateľa pri uzatváraní pracovného pomeru a právne riziká jeho skončenia

Náklady na zamestnanca sú mnohokrát najvyššou položkou pri výkone podnikateľskej činnosti. Zamestnávateľ by pri vynakladaní takýchto vysokých nákladov mal poznať rozsah svojich dispozičných právomocí, ktoré mu poskytuje právny poriadok, rovnako by mal byť oboznámený zo základnými rizikami vyplývajúcimi z neplatného skončenia pracovného pomeru. Po absolvovaní nášho seminára bude zamestnávateľ vedieť ako sa vyhnúť najčastejším chybám pri skončení pracovného pomeru a získa širší prehľad o právnych problémoch zamestnávania. 

Multicomponent Training: Profesionálne finančné riadenie vo výrobnej firme

Finančné zdravie – výkonové ukazovatele – optimalizácia produkčnej činnosti – cenotvorba - plán, forecast

20. 6. 2016 - 31. 8. 2016 | Praha 4 Zelený pruh

Využite jedinečnú príležitosť prehĺbiť si Vaše už praxou či štúdiom získané znalosti a schopnosti vo finančnom riadení špecificky vo výrobnej firme, a to maximálne prakticky. Ovládnite s prehľadom finančné riadenie. Vylepšite Vaše schopnosti zaisťovať a získavať kapitál firme. Naučte sa lepšie pracovať s odbornými termínmi v oblasti finančného riadenia a naučte sa efektívnejšie a angažovanejšie pracovať s financiami Vašej výrobnej firmy!

Využite benefity nášho jedinečného kurzu, ktorým sú skúsená lektorka, množstvo príkladov a prípadových štúdií, praktickosť a minimálne nároky na Váš čas. Navštívte našu letnú akadémiu finančného riadenia vo výrobnej firme a rozlúčte sa od septembra s akýmikoľvek pochybnosťami vo finančnom riadení.

 

Všetci slovenskí zákazníci získavajú 20% zľavu z cenu kurzu! 

Seminár: Nelegálne zamestnávanie a živnostníci. Švarcsystém v praxi

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov.

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Je možné zamestnať namiesto zamestnanca živnostníka? Aké sú pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Seminár: Riziká zamestnávania živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi.

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

 

e-seminár: Výpoveď z pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa

Chráňte firmu pred hrozbou vopred prehratých súdnych sporov s bývalými zamestnancami

11. 11. 2016 | e-Seminár

Zmeny v Zákonníku práce významne upravili podmienky a pravidlá skončenia pracovného pomeru so zamestnancom. Pre zamestnávateľa je preto veľmi dôležité dbať nielen na kvalitnú prípravu pracovných zmlúv, ale aj na bezchybné ovládanie zákonných predpisov. Vďaka nám získate dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať, na čo pamätať, a tak minimalizujte riziká súdnych sporov s bývalými zamestnancami.

 

Seminár: Vysielanie zamestnancov a medzinárodné zamestnávanie

Aplikačné problémy v praxi a ich efektívne riešenia.

Medzinárodné zamestnávanie a vysielanie zamestnancov je dynamická oblasť pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia. Od 18. júna 2016 vstúpil do účinnosti nový zákon, ktorý v praxi zmenil zaužívané postupy a procesy pri vysielaní. Zákon č. 351/2015 Z. z. o cezhraničnej spolupráci pri vysielaní zamestnancov na výkon prác pri poskytovaní služieb určuje identifikáciu vysielania, povinnosti inšpektorátov práce v SR a ostatných členských štátov, určuje povinnosti zamestnávateľov a určuje postupy pri cezhraničnom vymáhaní uložených pokút. Menia sa aj ustanovenia Zákonníka práce vo vzťahu k vysielaniu. Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky.

 

Seminár: Efektívny a spravodlivý model odmeňovania – alebo V jednoduchosti je krása

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré dokážete okamžite využiť v praxi a vyhnúť sa tak fluktuácii vo firme.

Máte nastavený systém odmeňovania efektívne a spravodlivo? Viete ako to docieliť? Dokážete motivovať zamestnancov? Ak nie, tak príďte na náš seminár, ktorého cieľom je poskytnúť účastníkom prehľad o súčasnej situácii na trhu a jej vplyve na predpokladaný vývoj odmeňovania. Na tomto seminári získate praktické námety, ako nastaviť systém odmeňovania a rôzne modely mzdy. Taktiež Vás oboznámime ako skĺbiť limitovaný rozpočet nákladov a očakávania zamestnancov. Veď odmeňovanie neznamená len peniaze...

 

4-hod. Seminár: Elektronické schránky podľa zákona o e-Governmente.

Povinné dátové schránky na portáli verejnej správy a ich zriadenie.

Elektronická schránka v procese komunikácie podnikateľa s úradmi slúži na elektronické doručovanie úradných rozhodnutí, notifikácií a iných správ od orgánov verejnej moci. Doručenie úradného rozhodnutia do elektronickej schránky má rovnaké právne účinky ako doručenie rozhodnutia v listinnej podobe do vlastných rúk klasickou poštou. Na to, aby vám mohol orgán verejnej moci doručiť do elektronickej schránky úradné rozhodnutie, musí byť vaša elektronická schránka aktivovaná na doručovanie. Kto je povinný si aktivovať elektronickú schránku? Čo je k tomu potrebné a ako pri tom postupovať? Všetko sa dozviete na tomto seminári. 

Poukaz pre personalistov: Získajte účasť na seminári v hodnote 210 EUR teraz len za 150 EUR

Využite možnosť zúčastniť sa na ľubovoľnom seminári do konca roka 2017 s mimoriadnou zľavou

 

Zakúpte si špeciálny darčekový poukaz na vzdelávanie v hodnote 210 EUR. Získajte možnosť zúčastnuiť sa ľubovoľného seminára, konaného do konca roka 2017 Vy, alebo Vaši kolegovia a zaplatíte len 150 EUR.

 

Poukaz pre riaditeľov: Získajte účasť na seminári v hodnote 210 EUR teraz len za 150 EUR

Využite možnosť zúčastniť sa na ľubovoľnom seminári do konca roka 2017 s mimoriadnou zľavou

 

Zakúpte si špeciálny darčekový poukaz na vzdelávanie v hodnote 210 EUR. Získajte možnosť zúčastnuiť sa ľubovoľného seminára, konaného do konca roka 2017 Vy, alebo Vaši kolegovia a zaplatíte len 150 EUR.

 

Poukaz pre odpadárov: Získajte účasť na seminári v hodnote 210 EUR teraz len za 150 EUR

Využite možnosť zúčastniť sa na ľubovoľnom seminári do konca roka 2017 s mimoriadnou zľavou

 

Zakúpte si špeciálny darčekový poukaz na vzdelávanie v hodnote 210 EUR. Získajte možnosť zúčastnuiť sa ľubovoľného seminára, konaného do konca roka 2017 Vy, alebo Vaši kolegovia a zaplatíte len 150 EUR.

 

Seminár: Zamestnávanie cudzincov z tretích krajín a vysielanie zamestnancov po zmene 1. 5. 2017

Vnútropodnikový transfer, aktuálne zmeny a ich aplikačné problémy v praxi

Adaptácia vnútroštátnej legislatívy na podmienky a záväzné požiadavky Európskej únie v oblasti stanovenia podmienok pobytu niektorých kategórií štátnych príslušníkov tretích krajín na území členských štátov Európskej únie si vyžiadala novelizáciu zákonov č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti. Tieto zmeny týkajúce sa zamestnávania cudzincov v rámci vnútropodnikového transferu a pobytu cudzincov na účely zamestnania ako sezónni pracovníci sú účinné od 1. mája 2017. Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky.

 

Komplexná účtovnícka angličtina

Osvojte si preklad, porozumenie a použitie najdôležitejších účtovných termínov v praxi.

Ako pracovníci finančných a účtovných oddelení sa stále častejšie vo svojej praxi stretávate s problémom, ako korektne preložiť účtovné termíny do angličtiny, ako ich správne použiť v konkrétnych situáciách alebo naopak ako porozumieť anglickým pojmom v účtovníctve. Náš seminár Vás pripraví na bezchybnú prezentáciu účtovnej závierky a hospodárskych výsledkov spoločnosti v anglickom jazyku.

 

Seminár: Odmeňovanie zamestnancov – ako nastaviť stratégiu finančných a nefinančných bonusov

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré dokážete okamžite využiť v praxi a vyhnúť sa tak fluktuácii vo firme.

Máte nastavený systém odmeňovania efektívne a spravodlivo? Viete ako to docieliť? Dokážete motivovať zamestnancov? Ak nie, tak príďte na náš seminár, ktorého cieľom je poskytnúť účastníkom prehľad o súčasnej situácii na trhu a jej vplyve na predpokladaný vývoj odmeňovania. Na tomto seminári získate praktické námety, ako nastaviť systém odmeňovania a rôzne modely mzdy. Taktiež Vás oboznámime ako skĺbiť limitovaný rozpočet nákladov a očakávania zamestnancov. Motivácia zamestnancov rozhodne nie je len v peniazoch...

 

Seminár: Rozpočtovanie a forecasting pre manažérov v praxi

Ako správne plánovať výsledky spoločnosti a vyhnúť sa prekvapeniam...

Plánovanie, či už prevádzkové, alebo finančné, sa v dnešnej dobe dostalo do pozície jedného z kľúčových prvkov každého moderného podnikateľského subjektu. Mnohí riadiaci pracovníci sú dnes tlačení do úlohy „veštcov“, od ktorých sa vyžadujú pomerne presné predpovede o smerovaní firmy a jej výsledkov na niekoľko mesiacov či dokonca rokov. Prostredníctvom rozpočtov a prognóz je možné načrtnúť rozličné scenáre fungovania podniku v budúcnosti, a tým sa aj na ne pripraviť s dostatočným predstihom.

Seminár: Odmeňovanie zamestnancov – ako nastaviť stratégiu finančných a nefinančných bonusov

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré dokážete okamžite využiť v praxi a vyhnúť sa tak fluktuácii vo firme.

Máte nastavený systém odmeňovania efektívne a spravodlivo? Viete ako to docieliť? Dokážete motivovať zamestnancov? Ak nie, tak príďte na náš seminár, ktorého cieľom je poskytnúť účastníkom prehľad o súčasnej situácii na trhu a jej vplyve na predpokladaný vývoj odmeňovania. Na tomto seminári získate praktické námety, ako nastaviť systém odmeňovania a rôzne modely mzdy. Taktiež Vás oboznámime ako skĺbiť limitovaný rozpočet nákladov a očakávania zamestnancov. Motivácia zamestnancov rozhodne nie je len v peniazoch...

 

Konferencia: Rizika v chování dětí a mládeže

Celostátní konference pro pedagogy základních a středních škol

Stále rostoucí agresivní a rizikové chování dětí a mládeže představuje pro pedagogy velkou zátěž. Tápete v těchto náročných situacích a nevíte si rady s jejich řešením, bojíte se konfrontace? Nezapomeňte, že prevence sociálně patologických jevů by měla být nedílnou součástí činnosti školy! Naši odborníci vám ji pomohou ideálně nastavit. Dozvíte se také, jak efektivně oslovovat žáky i jejich rodiče a jak rozpoznat příčiny rizikového chování. Seznámíme vás nejen s právy a povinnostmi školy, ale také například s tím, jak čelit negativním emocím a na koho se v případě potřeby obrátit. Dokážeme vám, že na to nejste sami!

 

Konferencia: Rizika v chování dětí a mládeže

Celostátní konference pro pedagogy základních a středních škol

Stále rostoucí agresivní a rizikové chování dětí a mládeže představuje pro pedagogy velkou zátěž. Tápete v těchto náročných situacích a nevíte si rady s jejich řešením, bojíte se konfrontace? Nezapomeňte, že prevence sociálně patologických jevů by měla být nedílnou součástí činnosti školy! Naši odborníci vám ji pomohou ideálně nastavit. Dozvíte se také, jak efektivně oslovovat žáky i jejich rodiče a jak rozpoznat příčiny rizikového chování. Seznámíme vás nejen s právy a povinnostmi školy, ale také například s tím, jak čelit negativním emocím a na koho se v případě potřeby obrátit. Dokážeme vám, že na to nejste sami!

 

Seminár: Novinky v zamestnávaní cudzincov a vysielaní zamestnancov v roku 2018

Postupy a povinnosti zamestnávateľa – Vnútropodnikový transfer, sezónne zamestnávanie – Chystané legislatívne zmeny v roku 2018 – Aplikačné problémy v praxi

Medzinárodné zamestnávanie a vysielanie zamestnancov je dynamická oblasť pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia. V máji 2017 vstúpili do účinnosti novely zákonov, ktoré sa týkajú hlavne zamestnávania cudzincov v rámci vnútropodnikového transferu a pobytu cudzincov na účely zamestnania ako sezónnych pracovníkov. Tieto v praxi zmenili zaužívané postupy a procesy, a očakávajú sa ďalšie zmeny! Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky, nielen zo strany slovenských kontrolných orgánov, ale i z iných krajín EÚ. Oboznámte sa  s ďalšími novinkami, ktoré na Vás čakajú v roku 2018!

 

Seminár: Nový zákon o ochrane osobných údajov – praktické rady ako zvládnuť zmeny v roku 2018

Ako sa pripraviť na novú právnu úpravu, akú dokumentáciu je potrebné vypracovať a z čoho pri tom vychádzať, ako poučiť zamestnancov, ako upraviť vzťahy so sprostredkovateľmi.

Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR) nadobudne účinnosť 25. mája 2018 spolu s novým zákonom o ochrane osobných údajov. Na našom seminári sa dozviete, čo prináša nový zákon o ochrane osobných údajov a čo je potrebné zvládnuť v súvislosti s jeho aplikáciou v praxi.

Pozor, vyššie uvedená nová právna úprava neustanovuje prechodné doby na jej zavedenie do praxe. Je len na rozhodnutí samotných prevádzkovateľov, kedy začnú s prípravou na  blížiace sa zmeny. Samozrejme takéto dôležité rozhodnutie vyžaduje, aby boli prevádzkovatelia informovaní a začali s prípravou včas.  

Seminár: Ako sa pripraviť na kontrolu z Inšpekcie práce v roku 2018

Práva a povinnosti zamestnávateľa pri výkone inšpekcie práce na jeho prevádzke – Proces kontroly od začatia až po rozhodnutie – Aplikačné problémy v praxi

Každoročne sa zo strany kontrolných orgánov u podnikateľov vykonajú tisícky kontrol. Staveniská, závody, obchody aj reštaurácie. Pri každej kontrole je dôležité poznať svoje práva a povinnosti a inak tomu nie je ani pri kontrole zo strany inšpekcie práce.

Po tom ako inšpektorát práce vykoná kontrolu vo firme a preskúma všetky predložené podklady často zistí, že podnikateľ ako zamestnávateľ zanedbal niektorú zo zákonných povinností. Je preto v záujme každého podnikateľa, aby on sám, resp. jeho vedúci zamestnanci mali vedomosti o tom ako prebieha inšpekcia práce, ako sa na ňu pripraviť a najmä ako dodržiavať všetky povinnosti zamestnávateľa pri zamestnávaní zamestnancov.

Zrozumiteľným spôsobom Vám vysvetlíme celý proces kontroly z inšpektorátu práce u zamestnávateľa od jej začiatku až po konečné rozhodnutie v konaní.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista vo výrobnej firme

Komplexné vzdelávanie pre HR manažérov, personalistov a manažment pracujúcich vo výrobných firmách.

Práca personalistu vo výrobe vôbec nie je jednoduchá. Komunikácia a presvedčovanie majstrov a predákov je niekedy ešte horšie... Je dobre známe, že ľudí, ktorí by chceli pracovať vo výrobe je stále väčší nedostatok. Naučte sa preto základom personálnej politiky, vybudujte stabilnú firemnú kultúru, riaďte výkony a správanie zamestnancov vo výrobe efektívne a zistite, ako môžete byť nápomocný pri hodnotení a odmeňovaní ľudí vo výrobe. Naučíte sa tiež, ako komunikovať s predákmi a majstrami či rôznymi generáciami, s čím má mnoho personalistov veľký problém. Pripravili sme pre Vás jedinečný vzdelávací program, na ktorom získate praktické znalosti a zručnosti z oblasti personálneho manažmentu, ktoré sa dajú okamžite využiť vo Vašej práci.

 

Seminár: Verejná správa: Finančná kontrola a zverejňovanie dokumentov v roku 2018

Povinnosti, rady, tipy a upozornenia na chyby z kontrolnej praxe.

Ako zverejňovať faktúry, zmluvy a objednávky v praxi s popisom základných činností zamestnancov pri dodržaní zákona o slobodnom prístupe k informáciám? Čo má spĺňať formálna stránka zverejnených údajov o faktúrach, zmluvách a objednávkach? Oboznámte sa s praktickým prehľadom zverejnených údajov jednotlivých subjektov na webových sídlach a v neposlednom rade so základnou finančnou kontrolou a jej výkonom v praxi. Lektor čerpá skúsenosti z vlastnej kontrolnej praxe a publikačnej praxe za posledné obdobie (rokov 2016, 2017).

 

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky.

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť?  Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

6 praktických modulov, v rámci ktorých prejdete zákutia pracovnoprávnych vzťahov

15. 3. 2018 - 30. 4. 2018 | Bratislava, Apollo Hotel ****

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu? Potrebujete vedieť, čo je pre Vás ako personalistu najrizikovejšie, kde si dávať pozor a ako sa vyhnúť súdnym sporom so zamestnancami? Prinášame Vám overený a ucelený vzdelávací program, ktorý Vám poskytne aktuálne a správne informácie, okamžite aplikovateľné v personalistickej praxi.

 

4-hodinovýseminár: Riziká zamestnávania živnostníkov a nelegálna práca v roku 2018

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania" živnostníkov.

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru". Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

 

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky.

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť?  Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

Seminár: GDPR zaostrené na malé firmy

Pripravte svoju firmu na revolučné zmeny v ochrane osobných údajov

Európske nariadenie GDPR prináša všetkým firmám nové nekompromisné požiadavky na spracovanie a ochranu osobných údajov. Prísne pravidlá budú platiť bez výnimky od 25. 5. 2018 aj pre malé a rodinné firmy a ich porušenie môže byť trestané sankciami až vo výške 20 miliónov EUR! Neriskujte a uistite sa, že dokážete svoju firmu včas a bezchybne pripraviť – práve teraz je najvyšší čas!

 

Seminár: Najčastejšie riešené problémy Zákonníka práce z praxe a novela ZP 2018

Povinnosti zamestnávateľa vo vzťahu k zamestnancom, príplatky za prácu cez víkendy a sviatky, 13. a 14. platy

Zamestnanec je v našej legislatíve chránený viac ako zamestnávateľ a je preto nesmierne dôležité, aby zamestnávatelia poznali svoje práva a povinnosti a vedeli čo najpresnejšie, ako sa chrániť v súdnych sporoch so zamestnancami. Aby toho pre zamestnávateľov nebolo málo, od 1. 5. 2018 vstupuje do účinnosti ďalšia novela Zákonníka práce, ktorá upravuje nielen príplatky za prácu počas víkendov a sviatkov, 13. a 14. platy, ale aj mnoho ďalšieho. Pripravte sa na nové úskalia pracovného pomeru včas a efektívne. Praktické informácie odstanete na našom seminári!

 

Celoštátne odborné stretnutie: Časovaná bomba GDPR: Ochrana osobných údajov v roku 2018

Nové pravidlá - Miliónové sankcie - Reálne riziká

Od 25. mája 2018 budú účinné nové európske nariadenie o ochrane osobných údajov GDPR a rovnako tak aj nový Zákon o chrane osobných údajov, platné aj pre Slovenskú republiku, ktoré vyžadujú, aby sa prevádzkovatelia priebežne pripravovali na ich aplikáciu v praxi.

Vzhľadom na náročnosť postupov pri zavádzaní a aplikácii nových povinností do praxe nie je možné, aby všetko stihli za pár dní. Príprava si vyžaduje niekoľkomesačné úsilie. Navyše, pri akomkoľvek pochybení hrozia obrovské sankcie až do výšky 20 000 000 EUR alebo 4 % celosvetového ročného obratu – podľa toho, čo je vyššie.

Nariadenie GDPR zavádza nové opatrenia a pojmy, oznamovacie povinnosti voči dotknutým osobám i inštitúciám verejnej správy či právo na zabudnutie. Taktiež rieši ďalšie údaje, ktoré sa považujú za osobné len za istých okolností. Ako sa dotknú nové pravidlá praxe? Priblížime Vám na našom odbornom stretnutí!

 

Seminár: Najčastejšie riešené problémy Zákonníka práce z praxe a novela ZP 2018

Povinnosti zamestnávateľa vo vzťahu k zamestnancom, príplatky za prácu cez víkendy a sviatky, 13. a 14. platy

Zamestnanec je v našej legislatíve chránený viac ako zamestnávateľ a je preto nesmierne dôležité, aby zamestnávatelia poznali svoje práva a povinnosti a vedeli čo najpresnejšie, ako sa chrániť v súdnych sporoch so zamestnancami. Aby toho pre zamestnávateľov nebolo málo, od 1. 5. 2018 vstupuje do účinnosti ďalšia novela Zákonníka práce, ktorá upravuje nielen príplatky za prácu počas víkendov a sviatkov, 13. a 14. platy, ale aj mnoho ďalšieho. Pripravte sa na nové úskalia pracovného pomeru včas a efektívne. Praktické informácie odstanete na našom seminári!

 

Seminár: GDRP 2018: Vzorová dokumentácia podľa nového zákona o ochrane osobných údajov

Praktické návody ako vyplniť novú vzorovú dokumentáciu

Od 25. mája 2018 je účinný nový zákon o ochrane osobných údajov, ktorý nepozná prechodné doby, a teda vyžaduje mať vypracovanú novú dokumentáciu k uvedenému dňu.  

 

Fyzické osoby podnikatelia a právnické osoby (t. j. prevádzkovatelia) musia mať vypracovanú:

      • novú dokumentáciu, ktorú predkladajú pri kontrole Úradu na ochranu osobných údajov, aby preukázali súlad s novým zákonom o ochrane osobných údajov / GDPR a
      • informovanie jednotlivcov, ktorých osobné údaje sú spracúvané.

 

Tento seminár ponúka jedinečnú príležitosť dostať sa k vzorovej dokumentácii a vypočuť si zrozumiteľný výklad na jej vyplnenie. Príďte si po svoju vzorovú dokumentáciu a naučte sa ju vypĺňať!

Seminár: Ako na neprispôsobivých zamestnancov vo výrobe, alebo ako motivovať, ale nepremotivovať

Len so spokojnými a pracovitými zamestnancami môžete naplniť obchodné ciele firmy. Viete si poradiť s neprispôsobivými a nevýkonnými jednotlivcami?

 

Situácia na trhu sa zmenila. Nájsť nových schopných zamestnancov do výroby je nadľudský výkon a motivácia ľudí je čoraz náročnejšia úloha. Chce sa ľuďom vôbec pracovať? Počúvajú len na peniaze?

Úspešnosť práce majstra či teamleadra vo výrobe je daná kombináciou troch faktorov – poznať overené  techniky vedenia ľudí, poznať svojich ľudí, ich motívy, potreby a potenciál a samozrejme používať sedliacky rozum. Ako efektívne spravovať zamestnancov, vytvoriť podnetnú klímu a zároveň zostať autoritou? Poďme sa na to spoločne pozrieť, zanalyzujme situáciu a rozhodnime sa pre systémové zmeny.  Zmeny, ktoré pomôžu riešiť súčasnú situáciu.

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky.

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť?  Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

4-hodinový seminár: Home office 2018 – výhoda pre zamestnanca, riziko pre zamestnávateľa

Problematika výkonu práce z domova v praxi.

Home office patrí medzi moderné a stále častejšie používané a požadované spôsoby výkonu práce zamestnanca. Popri nesporných výhodách pre zamestnanca však tento spôsob môže predstavovať aj určité obmedzenia tak na strane zamestnanca, ako aj na strane zamestnávateľa, a to o nielen z dôvodu súčasnej nedostatočnej právnej úpravy. Neriskujte zbytočne a predíďte sankciám s našou pomocou!

 

Seminár: Odmeňovanie zamestnancov – ako nastaviť stratégiu finančných a nefinančných bonusov

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré dokážete okamžite využiť v praxi a vyhnúť sa tak fluktuácii vo firme.

Máte nastavený systém odmeňovania efektívne a spravodlivo? Viete ako to docieliť? Dokážete motivovať zamestnancov? Príďte na náš seminár, ktorého cieľom je poskytnúť účastníkom prehľad o súčasnej situácii na trhu a jej vplyve na predpokladaný vývoj odmeňovania. Na tomto seminári získate praktické námety, ako nastaviť systém odmeňovania a rôzne modely mzdy. Taktiež Vás oboznámime ako skĺbiť limitovaný rozpočet nákladov a očakávania zamestnancov. Motivácia zamestnancov rozhodne nie je len v peniazoch...

 

Seminár: Pracovné právo pre podnikateľov: Neplatnosť skončenia pracovného pomeru a jeho následky

Dopady ostatných zmien na prax v roku 2018 a 2019

 

Zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce, ale i zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník boli v ostatnom období zásadným spôsobom novelizované. Tieto zmeny majú zásadný vplyv aj na podnikateľské prostredie a na praktickú činnosť mnohých podnikateľov, ktorí ako zamestnávatelia denne prichádzajú do kontaktu s pracovným právom. Osobitne významnou problematikou pracovnoprávnej regulácie je vznik, zmena a zánik pracovného pomeru. V tejto súvislosti sa do popredia dostáva tematika platného skončenia pracovného pomeru. Osobitnú pozornosť zasluhuje riešenie pracovnoprávnych sporov vyplývajúcich z neplatného skončenia pracovného pomeru podľa ust. § 77 a nasl. Zákonníka práce.

Verejná súťaž: Postupy od A do Z a vzorová dokumentácia

Informácie, rady a praktické postupy pre obstarávateľov a dodávateľov

e-Produkt Vám poskytne praktické informácie o postupoch vo verejnej súťaži v rámci účasti vo verejnom obstarávaní od A do Z. K dispozícii budete mať 52 vzorových dukumentov, ktoré stačí jednoucho upraviť, dopísať potrebné údaje a procesy verejnej súťaže si maximálne zjednodušíte.

 

Videoinštruktáž: Nové tlačivá k vysielaniu zamestnancov

Praktické návody ako ich vyplniť.

Vysielanie zamestnancov patrí k najnáročnejšej problematike pracovnoprávnych vzťahov. Náročnosť spočíva predovšetkým v šírke legislatívy a zmenách, ktoré sa udiali 18. júna 2016. Ďalšie zmeny boli prijaté v októbri 2016,kedy Sociálna poisťovňa zmenila alebo vyradila z platnosti niektoré tlačivá súvisiace s vysielaním zamestnancov. Viete, ako vypĺňať tlačivá a ktoré už nepoužívať? Na čo si musíte dávať pozor? Ako sa na nové formuláre pripraviť? 

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
      1
2345678
9101112131415
1617
18
19202122
23242526272829
3031     
«  Júl 2018  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: