operačný program podnikania a inovácie



Čo musíte stihnúť ešte do konca roka

Posledný kvartál je tu a s ním aj neodkladné povinnosti pre každého podnikateľa.

Vytvárajte zmluvy, ktoré vás budú chrániť v plnom rozsahu

Zmluvy nie sú nepriateľmi, ak ich dokonale ovládate.


INTERNÉ SMERNICE FIRMY V ROKU 2018

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

 

Excel: Interaktívny výukový balíček

12 praktických DVD pre efektívnejšiu prácu

Balíček 12 DVD s atraktívnymi, primerane dlhými a na praktických dátach demonštrovanými videokurzmi, do ktorých síce užívateľ môže zasiahnuť, nemôže ale nič pokaziť (rozhranie ho bezpečne vedie za ruku). Návodné, ľahko zrozumiteľné a atraktívne videokurzy Vás prevedú činnosťami, s ktorými sa väčšina ľudí pri práci s Excelom najčastejšie stretáva. Jedná sa teda o nevyhnutnú výbavu do každej kancelárie!

Prijímateľ dotácie EÚ verzus kontrolný subjekt

Ako neprísť pri kontrole o získané prostriedky z fondov EÚ

Život projektu spolufinancovaného z fondov EÚ sa nekončí schválením žiadosti o nenávratný finančný príspevok, vtedy sa len začína. Úspešní prijímatelia sa stretávajú a predovšetkým budú stretávať aj po ukončení projektu s viacerými formami kontroly. Pomerne často sa v praxi stáva, že ich výsledkom je vrátenie časti, alebo plnej sumy prideleného príspevku kvôli vzájomnému nepochopeniu úloh, práv a povinností kontrolovaných a kontrolných subjektov.

Prijímateľ pomoci z fondov EÚ verzus poskytovateľ

Zmluva o poskytnutí NFP a jej analýza v sporoch s poskytovateľom

Štruktúra a obsah Zmluvy o poskytnutí NFP je pre väčšinu prijímateľov pomoci neprehľadná, z čoho pramenia problémy pri implementácii projektov. Oboznámte sa, ako na ňu pozerá poskytovateľ a získajte prehľad práv a povinností prijímateľov, ako aj súdnu vymožiteľnosť povinností poskytovateľov NFP.

e-Seminár: Podprahové zákazky vo verejnom obstarávaní

Praktické návody, konkrétne kroky a postupy, vzory dokumentov....

20. 4. 2012 | e-Seminár

Časté novely a nejednoznačný výklad podprahových zákaziek v zákone o verejnom obstarávaní prinášajú mnohé problémy a riziká v aplikačnej praxi, pričom práve tieto zákazky tvoria významný podiel na celkovom počte verejných obstarávaní v SR. Naučte sa správne postupy v súlade s platnou legislatívou!

Prijímateľ dotácie EÚ verzus kontrolný subjekt (2)

Ako neprísť pri kontrole o získané prostriedky z fondov EÚ

Život projektu spolufinancovaného z fondov EÚ sa nekončí schválením žiadosti o nenávratný finančný príspevok, vtedy sa len začína. Úspešní prijímatelia sa stretávajú a predovšetkým budú stretávať aj po ukončení projektu s viacerými formami kontroly. Pomerne často sa v praxi stáva, že ich výsledkom je vrátenie časti, alebo plnej sumy prideleného príspevku kvôli vzájomnému nepochopeniu úloh, práv a povinností kontrolovaných a kontrolných subjektov.

e-Seminár: Postupy zadávania podprahových zákaziek vo VO

Praktické návody, konkrétne kroky a vzory dokumentov pre obstarávateľov

30. 11. 2012 | e-Seminár

Nejednoznačný výklad podprahových zákaziek v zákone o verejnom obstarávaní prináša mnohé problémy a riziká v aplikačnej praxi obstarávateľov, pričom práve tieto zákazky tvoria významný podiel na celkovom počte verejných obstarávaní v SR. Naučte sa správne postupy v súlade s platnou legislatívou!

e-Seminár: Revízia technických zariadení budov

Povinnosti majiteľov a správcov budov vrátane upozornení na najčastejšie pochybenia z praxe

28. 6. 2013 | e-Seminár

Povinnosťou zamestnávateľa (prevádzkovateľa) je sústavná starostlivosť o bezpečný stav prevádzkovaných zariadení. Náš e-Seminár Vám poskytne informácie o povinnostiach a požiadavkách na vykonávanie kontrol v prevádzkach, o podmienkach zaradenia technických zariadení do skupiny vyhradených technických zariadení, o druhoch kontrol a lehotách na ich vykonávanie, ako aj celý rad praktických odporúčaní a upozornení na najčastejšie nedostatky a chyby z aplikačnej praxe.

Seminár: Stavba finančného plánu

Overte si, či vo vašom finančnom pláne na nový rok mate zahrnuté všetky komponenty

Jeseň je obdobím finančného a strategického plánovania vo všetkých firmách. Príďte si porovnať a doplniť svoje vedomosti o tvorbe finančného plánu a jeho využití pri riadení vašej spoločnosti. Nazbierajte nové podnety a pripravte profesionálny finančný plán, ktorý vašu spoločnosť nasmeruje k vytýčeným cieľom.

E-Seminár: Nové postupy vo verejnom obstarávaní

Praktické návody, konkrétne kroky a vzory dokumentov pre verejných obstarávateľov

22. 11. 2013 | e-Seminár
Novely v oblasti verejného obstarávania, ktoré nadobudli účinnosť v roku 2013 vniesli do procesu verejného obstarávania množstvo nových inštitútov, ktorých aplikácia v praxi prináša mnohé problematické aspekty a riziká, pretože umožňujú rôznorodý výklad mnohých ustanovení, čo ústi do nepresností a je priestorom pre množstvo procesných chýb. Získajte preto nevyhnutné vedomosti pre zákonnú aplikáciu aktuálnej právnej úpravy za pomoci nášho e-Seminára!

Seminár: Elektronické trhovisko a podlimitné zákazky – najférovejšie zadávanie zákaziek - 1. termín

Jednoduchosť, rýchlosť a transparentnosť vo verejnom obstarávaní v praktických príkladoch

Elektronické trhovisko prináša vo verejnom obstarávaní zásadné zmeny. Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce  sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Elektronické trhovisko a podlimitné zákazky – najférovejšie zadávanie zákaziek

Jednoduchosť, rýchlosť a transparentnosť vo verejnom obstarávaní v praktických príkladoch

Elektronické trhovisko prináša vo verejnom obstarávaní zásadné zmeny. Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce  sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Webinár: Elektronické trhovisko – praktické rady a tipy je jeho používanie

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Ročné hodnotenie zamestnancov – ako ho vykonať?

Nastavte a vykonávajte efektívne ročné hodnotenie zamestnancov, stanovte im profesijné ciele na nové obdobie!

Práve v tomto období potrebujete so zamestnancami zhrnúť ich prácu a výsledky za celý uplynulý rok a dojednať s nimi ich profesijné ciele na nové obdobie. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne, vyžaduje nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov.

Webinár: Elektronické trhovisko – praktické rady a tipy na jeho používanie

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Evidencia odpadov a podávanie hlásení v odpadovom hospodárstve za rok 2014

Zákonné povinnosti firiem a ich riešenie v praxi!

Každoročne k 31. januáru sú firmy ako pôvodcovia a držitelia odpadov povinné uzavrieť evidenciu o nakladaní s odpadmi a podať hlásenie o jeho vzniku a nakladaní s ním.

Na čo je potrebné dávať pozor? Aké sú požiadavky na evidenciu a podávanie hlásení? Na tieto, ako aj iné otázky dostanete odpovede priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Programové obdobie 2014 – 2020 a jeho operačné programy. Nové príležitosti pre podnikateľov

Čo prináša rozpočtové obdobie 2014 – 2020 podnikateľom? Stanovte si svoju stratégiu získania dotácii z eurofondov včas!

S oneskorením, ale predsa sú schválené operačné programy na programové obdobie 2014 – 2020. Niektoré OP boli premenované a niektoré staré zanikli, nastala zmena v rozdelení operačných programov, v prerozdelení právomocí medzi jednotlivými ministerstvami, riadiacimi orgánmi a sprostredkovateľskými riadiacimi orgánmi.

Prvé výzvy očakávame už v prvej polovici roka 2015! Zoznámte sa s novými OP a získajte komplexné vedomosti o možnostiach čerpania nenávratného finančného príspevku už teraz.

Seminár: Nový zákon o odpadoch v praktických súvislostiach

Povinnosti firiem pri nakladaní s odpadmi a obalmi od 1. 1. 2016

Dlho očakávaný zákon o odpadoch, ktorý bude platiť od 1. 1. 2016 je schválený. Patríte medzi subjekty, ktoré produkujú odpady alebo nakladajú s obalmi a majú povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov v oblasti odpadového hospodárstva? Potom práve Vám je určený praktický seminár, kde získate praktické a aktuálne návody a rady ako správne nakladať s odpadmi alebo obalmi priamo z aplikačnej praxe po účinnosti nového zákona o odpadoch.

Seminár: Verejné obstarávanie a jeho úskalia – ako na to?

Praktické skúsenosti s aplikáciou zákona o verejnom obstarávaní

Ako funguje praktická aplikácia zákona o verejnom obstarávaní? S akými praktickými problémami a úskaliami sa stretávajú subjekty zúčastňujúce sa na procese verejného obstarávania, čo im prácu uľahčuje a čo naopak komplikuje vo väzbe na zákon o verejnom obstarávaní? Aké povinnosti a príležitosti verejné obstarávanie prináša? Na našom seminári sa tiež zameriame na pochybenia a omyly v rámci zadávania zákaziek a ich možnú nápravu. Obstarávajte a uchádzajte sa o zákazku správne a bez pochybení.

Webinár: Elektronické trhovisko – ako na zadávanie podlimitných zákaziek

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Nový zákon o odpadoch v praktických súvislostiach

Povinnosti firiem pri nakladaní s odpadmi a obalmi od 1. 1. 2016

Dlho očakávaný zákon o odpadoch, ktorý bude platiť od 1. 1. 2016 je schválený. Patríte medzi subjekty, ktoré produkujú odpady alebo nakladajú s obalmi a majú povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov v oblasti odpadového hospodárstva? Potom práve Vám je určený praktický seminár, kde získate praktické a aktuálne návody a rady ako správne nakladať s odpadmi alebo obalmi priamo z aplikačnej praxe po účinnosti nového zákona o odpadoch.

 

Seminár: Nadchnite kolegov a obchodných partnerov - krok za krokom

Ako efektívne prezentovať výsledky, postupy, návrhy a riešenia, ktoré chcete presadiť

Potrebujete zvýšiť svoju istotu, zamedziť stresu a tréme a dokázať svojím prednesom strhnúť publikum? Buďte sebaistí pri prezentáciách vo firme aj na verejnosti. Zoznámte sa so zaujímavými formami prezentácií a zlepšite svoje zručnosti v doterajších technikách. Oboznámte sa s potrebou a prínosom vizualizácie, významom dokonalej verbálnej a neverbálnej komunikácie. Overte si v praxi svoje presvedčovacie a argumentačné zručnosti. Bližšie sa zoznámte s úspešnými a fungujúcimi metódami z reálneho života.

Seminár: Riziká zamestnávania živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi.

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

 

Poukaz pre odpadárov: Získajte účasť na seminári v hodnote 210 EUR teraz len za 150 EUR

Využite možnosť zúčastniť sa na ľubovoľnom seminári do konca roka 2017 s mimoriadnou zľavou

 

Zakúpte si špeciálny darčekový poukaz na vzdelávanie v hodnote 210 EUR. Získajte možnosť zúčastnuiť sa ľubovoľného seminára, konaného do konca roka 2017 Vy, alebo Vaši kolegovia a zaplatíte len 150 EUR.

 

Seminár: Zamestnávanie cudzincov z tretích krajín a vysielanie zamestnancov po zmene 1. 5. 2017

Vnútropodnikový transfer, aktuálne zmeny a ich aplikačné problémy v praxi

Adaptácia vnútroštátnej legislatívy na podmienky a záväzné požiadavky Európskej únie v oblasti stanovenia podmienok pobytu niektorých kategórií štátnych príslušníkov tretích krajín na území členských štátov Európskej únie si vyžiadala novelizáciu zákonov č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti. Tieto zmeny týkajúce sa zamestnávania cudzincov v rámci vnútropodnikového transferu a pobytu cudzincov na účely zamestnania ako sezónni pracovníci sú účinné od 1. mája 2017. Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky.

 

Seminár: Prevratné zmeny a nové pravidlá na ochranu osobných údajov. Čo prinesie GDPR?

Ako sa pripraviť na Nariadenie európskeho parlamentu a rady o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov.

Od 25. mája 2018 je účinný nové európske nariadenie o ochrane osobných údajov GDPR, platné aj pre Slovenskú republiku. Pozor, toto nariadenie neustanovuje prechodné doby na jeho aplikáciu. Naopak vyžaduje, aby sa prevádzkovatelia už teraz priebežne pripravovali na jeho aplikáciu v praxi.

Každý prevádzkovateľ si musí v súvislosti s týmto novým nariadením odpovedať na niekoľko otázok a zaradiť sa do určitej skupiny prevádzkovateľov, aby zistil, ktoré ustanovenia sa ho týkajú a podľa toho:

- určiť akú dokumentáciu musí vypracúvať,

- určiť, či sa ho bude týkať povinná konzultácia s úradom na ochranu osobných údajov,

- určiť, či musí mať zodpovednú osobu,

- analyzovať riziko pri spracúvaní osobných údajov a prehodnotiť primeranosť prijatých technických, organizačných a personálnych opatrení,

- prijať vhodné opatrenia na realizáciu práv dotknutých osôb (najmä systém interných predpisov – organizačné a personálne opatrenia)

- a mnoho ďalšieho.

Ak je to možné, nenechávajte si túto dôležitú povinnosť na poslednú chvíľu, nie je možné vzhľadom na zákonné lehoty a náročnosť postupov pri zavádzaní primeraných opatrení do bezpečnostnej politiky prevádzkovateľov, všetko stihnúť za pár dní. Navyše koniec roka a začiatok roka je pre väčšinu prevádzkovateľov hektickým obdobím (Vianoce, zimné dovolenky, daňové priznanie, inventúry ...).

 

Seminár: Rozpočtovanie a forecasting pre manažérov v praxi

Ako správne plánovať výsledky spoločnosti a vyhnúť sa prekvapeniam...

Plánovanie, či už prevádzkové, alebo finančné, sa v dnešnej dobe dostalo do pozície jedného z kľúčových prvkov každého moderného podnikateľského subjektu. Mnohí riadiaci pracovníci sú dnes tlačení do úlohy „veštcov“, od ktorých sa vyžadujú pomerne presné predpovede o smerovaní firmy a jej výsledkov na niekoľko mesiacov či dokonca rokov. Prostredníctvom rozpočtov a prognóz je možné načrtnúť rozličné scenáre fungovania podniku v budúcnosti, a tým sa aj na ne pripraviť s dostatočným predstihom.

Seminár: Odmeňovanie zamestnancov – ako nastaviť stratégiu finančných a nefinančných bonusov

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré dokážete okamžite využiť v praxi a vyhnúť sa tak fluktuácii vo firme.

Máte nastavený systém odmeňovania efektívne a spravodlivo? Viete ako to docieliť? Dokážete motivovať zamestnancov? Ak nie, tak príďte na náš seminár, ktorého cieľom je poskytnúť účastníkom prehľad o súčasnej situácii na trhu a jej vplyve na predpokladaný vývoj odmeňovania. Na tomto seminári získate praktické námety, ako nastaviť systém odmeňovania a rôzne modely mzdy. Taktiež Vás oboznámime ako skĺbiť limitovaný rozpočet nákladov a očakávania zamestnancov. Motivácia zamestnancov rozhodne nie je len v peniazoch...

 

Seminár: TPM - Efektívna údržba strojov a zariadení v roku 2018

Ako dosiahnuť vysokú produktivitu vo Vašej výrobe alebo Návody na zvyšovanie efektívnosti strojov a zariadení v podniku

Údržbu strojov a zariadení považujú v mnohých podnikoch výlučne za úlohu oddelenia údržby. Výroby sa „netýka“ dovtedy, kým nenastane porucha a výroba sa preruší. Údržbár nemôže byť všade, no obsluha je pri svojom stroji takmer stále a hroziacu poruchu môže včas identifikovať. Prepojenie údržby s výrobou je jedným zo základných princípov TPM a je jednou z metód filozofie LEAN. Jej dôsledným zavedením a uplatňovaním dosiahnete lepšie hodnoty celkovej efektivity zariadení a tým pádom aj celej výroby.

Seminár: Nový zákon o ochrane osobných údajov – praktické rady ako zvládnuť zmeny v roku 2018

Ako sa pripraviť na novú právnu úpravu, akú dokumentáciu je potrebné vypracovať a z čoho pri tom vychádzať, ako poučiť zamestnancov, ako upraviť vzťahy so sprostredkovateľmi.

Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR) nadobudne účinnosť 25. mája 2018 spolu s novým zákonom o ochrane osobných údajov. Na našom seminári sa dozviete, čo prináša nový zákon o ochrane osobných údajov a čo je potrebné zvládnuť v súvislosti s jeho aplikáciou v praxi.

Pozor, vyššie uvedená nová právna úprava neustanovuje prechodné doby na jej zavedenie do praxe. Je len na rozhodnutí samotných prevádzkovateľov, kedy začnú s prípravou na  blížiace sa zmeny. Samozrejme takéto dôležité rozhodnutie vyžaduje, aby boli prevádzkovatelia informovaní a začali s prípravou včas.  

Seminár: Ako sa pripraviť na kontrolu z Inšpekcie práce v roku 2018

Práva a povinnosti zamestnávateľa pri výkone inšpekcie práce na jeho prevádzke – Proces kontroly od začatia až po rozhodnutie – Aplikačné problémy v praxi

Každoročne sa zo strany kontrolných orgánov u podnikateľov vykonajú tisícky kontrol. Staveniská, závody, obchody aj reštaurácie. Pri každej kontrole je dôležité poznať svoje práva a povinnosti a inak tomu nie je ani pri kontrole zo strany inšpekcie práce.

Po tom ako inšpektorát práce vykoná kontrolu vo firme a preskúma všetky predložené podklady často zistí, že podnikateľ ako zamestnávateľ zanedbal niektorú zo zákonných povinností. Je preto v záujme každého podnikateľa, aby on sám, resp. jeho vedúci zamestnanci mali vedomosti o tom ako prebieha inšpekcia práce, ako sa na ňu pripraviť a najmä ako dodržiavať všetky povinnosti zamestnávateľa pri zamestnávaní zamestnancov.

Zrozumiteľným spôsobom Vám vysvetlíme celý proces kontroly z inšpektorátu práce u zamestnávateľa od jej začiatku až po konečné rozhodnutie v konaní.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista vo výrobnej firme

Komplexné vzdelávanie pre HR manažérov, personalistov a manažment pracujúcich vo výrobných firmách.

Práca personalistu vo výrobe vôbec nie je jednoduchá. Komunikácia a presvedčovanie majstrov a predákov je niekedy ešte horšie... Je dobre známe, že ľudí, ktorí by chceli pracovať vo výrobe je stále väčší nedostatok. Naučte sa preto základom personálnej politiky, vybudujte stabilnú firemnú kultúru, riaďte výkony a správanie zamestnancov vo výrobe efektívne a zistite, ako môžete byť nápomocný pri hodnotení a odmeňovaní ľudí vo výrobe. Naučíte sa tiež, ako komunikovať s predákmi a majstrami či rôznymi generáciami, s čím má mnoho personalistov veľký problém. Pripravili sme pre Vás jedinečný vzdelávací program, na ktorom získate praktické znalosti a zručnosti z oblasti personálneho manažmentu, ktoré sa dajú okamžite využiť vo Vašej práci.

 

Seminár: Verejná správa: Finančná kontrola a zverejňovanie dokumentov v roku 2018

Povinnosti, rady, tipy a upozornenia na chyby z kontrolnej praxe.

Ako zverejňovať faktúry, zmluvy a objednávky v praxi s popisom základných činností zamestnancov pri dodržaní zákona o slobodnom prístupe k informáciám? Čo má spĺňať formálna stránka zverejnených údajov o faktúrach, zmluvách a objednávkach? Oboznámte sa s praktickým prehľadom zverejnených údajov jednotlivých subjektov na webových sídlach a v neposlednom rade so základnou finančnou kontrolou a jej výkonom v praxi. Lektor čerpá skúsenosti z vlastnej kontrolnej praxe a publikačnej praxe za posledné obdobie (rokov 2016, 2017).

 

Seminár: Hlásenia Intrastat 2018 – praktické návody a najčastejšie chyby

Povinnosti pri obchodovaní s inými členskými štátmi EÚ

Od vstupu Slovenskej republiky do Európskej únie sa podnikateľské subjekty, ktoré obchodujú s inými členskými štátmi, stretávajú s povinnosťou podávať štatistické hlásenia o svojich obchodných aktivitách v podobe hlásenia INTRASTAT. Ide o komplikovaný systém zberu údajov, v ktorom musí mať Váš účtovník jasno a nerobiť chyby. Odborník, ktorý sa tejto problematike venuje už od roku 2004, Vám priblíži všetky potrebné informácie, aby ste si mohli svoju povinnosť splniť bez dodatočných zásahov a nekonečných úprav.

4-hodinovýseminár: Riziká zamestnávania živnostníkov a nelegálna práca v roku 2018

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania" živnostníkov.

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru". Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

 

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky.

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť?  Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

Seminár: GDPR zaostrené na malé firmy

Pripravte svoju firmu na revolučné zmeny v ochrane osobných údajov

Európske nariadenie GDPR prináša všetkým firmám nové nekompromisné požiadavky na spracovanie a ochranu osobných údajov. Prísne pravidlá budú platiť bez výnimky od 25. 5. 2018 aj pre malé a rodinné firmy a ich porušenie môže byť trestané sankciami až vo výške 20 miliónov EUR! Neriskujte a uistite sa, že dokážete svoju firmu včas a bezchybne pripraviť – práve teraz je najvyšší čas!

 

Celoštátne odborné stretnutie: GDPR 2018: Výzvy ochrany osobných údajov v slovenskej praxi

Nové pravidlá - Miliónové sankcie - Reálne riziká

26. 4. 2018 | Bratislava

Od 25. mája 2018 budú účinné nové európske nariadenie o ochrane osobných údajov GDPR a rovnako tak aj nový Zákon o chrane osobných údajov, platné aj pre Slovenskú republiku, ktoré vyžadujú, aby sa prevádzkovatelia priebežne pripravovali na ich aplikáciu v praxi.

Vzhľadom na náročnosť postupov pri zavádzaní a aplikácii nových povinností do praxe nie je možné, aby všetko stihli za pár dní. Príprava si vyžaduje niekoľkomesačné úsilie. Navyše, pri akomkoľvek pochybení hrozia obrovské sankcie až do výšky 20 000 000 EUR alebo 4 % celosvetového ročného obratu – podľa toho, čo je vyššie.

Nariadenie GDPR zavádza nové opatrenia a pojmy, oznamovacie povinnosti voči dotknutým osobám i inštitúciám verejnej správy či právo na zabudnutie. Taktiež rieši ďalšie údaje, ktoré sa považujú za osobné len za istých okolností. Ako sa dotknú nové pravidlá praxe? Priblížime Vám na našom odbornom stretnutí!

 

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
   1234
567891011
12131415161718
19
202122232425
262728    
«  Február 2018  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: