stratégia podniku



Monitorovanie zamestnancov

Monitorujte a sledujte svojich zamestnancov v medziach zákona a ich súkromia

Prezident Kiska podpísal nový zákon o odpadoch

Prezident Andrej Kiska podpísal nový zákon o odpadoch, ktorý zavádza viacero zmien do oblasti odpadového hospodárstva. Ministerstvo životného prostredia chce zákonom priblížiť Slovensko k smerniciam a štandardom Európskej únie.

Čo musíte stihnúť ešte do konca roka

Posledný kvartál je tu a s ním aj neodkladné povinnosti pre každého podnikateľa.

Spoločník versus konateľ – kto je väčší pán?

Prečítajte si, ako je upravený vzťah medzi konateľom a spoločníkom vo firme.

Zásady stanovenia cieľových úrovní zásob v praxi

Hľadanie optimálnej zásoby je v zásade hľadaním kompromisu medzi potrebou maximalizácie likvidity, optimálneho dodávateľského servisu a minimalizácie nákladov. Pri výpočte optimálnej úrovne zásob je preto potrebné tieto faktory zohľadniť v matematickom modeli výpočtu cieľovej doby obratu pre každú položku zásob. 

Ako správne nastaviť nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas

Ustanovený pracovný čas podľa Zákonník práce môže byť rozvrhnutý rovnomerne, nerovnomerne alebo môže byť rozvrhnutý ako pružný pracovný čas. Zákonník práce pozná aj tzv. konto pracovného času, čo považujeme za spôsob nerovnomerného rozvrhnutia pracovného času.

Finančný plán firmy - 5 praktických krokov jeho realizácie

Finančný plán vychádza z podnikovej stratégie a konkretizuje ju na zvolený časový horizont. Z tohto pohľadu možno rozlišovať dlhodobý viacročný finančný plán a krátkodobý finančný plán, ktorý sa zostavuje na dobu jedného roka (hovoríme aj o rozpočte). Pokiaľ podnikateľský plán zostavujeme za účelom získania bankových finančných zdrojov na konkrétny investičný projekt, musíme zostaviť dlhodobý finančný plán, ktorý zohľadňuje celú dobu splácania požičaných prostriedkov.

Prvá pomoc pre zamestnávateľov: Ako stanoviť výšku platu vašich zamestnancov?

Prieskum hodinovej mzdy EUROSTAT-u ukázal, že Slováci majú stále kam stúpať. Česko, či Estónsko, ale aj "krachujúce" krajiny ako Grécko a Cyprus. Títo všetci sa v rebríčku hodinovej ceny práce dostali pred Slovensko. My sme za sebou nechali Poľsko a Maďarsko. Koniec rebríčka obsadili Bulhari, Rumuni, Litovci a Lotyši. Prieskum porovnával celkovú hodinovú cenu práce, teda súčet platu a daní a odvodov. Tie sú totiž v každej krajine iné.

Nový zákon Ochrana osobných údajov od 1.7.2013!

Národná rada Slovenskej republiky schválila 30. apríla 2013 nový zákon na ochranu osobných údajov, ktorý nadobúda účinnosť 1. júla 2013. Novým zákonom (zákon č. 122/2013 Z.z.) sa ruší v súčasnosti platný zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Návrh zákona si vyžiadala potreba dôslednej transpozície Smernice Európskeho parlamentu a Rady 95/46/ES, záverov a odporúčaní hodnotenia správneho uplatňovania schengenského acquis v Slovenskej republike pre oblasť ochrany osobných údajov a výsledky analýzy súčasne platného zákona z pohľadu aplikačnej v praxe.

Vytvárajte zmluvy, ktoré vás budú chrániť v plnom rozsahu

Zmluvy nie sú nepriateľmi, ak ich dokonale ovládate.

Manažérske účtovníctvo a jeho vzrušujúca prax

Všetko, čo potrebujete vedieť pre efektívnejšie riadenie vo vašej firme

Čo prinesie do praxe novela Obchodného zákonníka účinná od 1. februára 2013?

Od 1. februára 2013 vstúpila do praxe novela Obchodného zákonníka pod publikačným číslom 9/2013 Z. z.

Tento zákon mení vo svojich článkoch:

  • Obchodný zákonník (zákon č. 513/1991 Z. z.)
  • Zákon o obchodnom registri (č. 530/2003 Z. z.)
  • Letecký zákon (zákon č. 136/2004 Z. z.)

Existujú úspešné nástroje pre riadenie firmy?

V súčasnosti sa s pojmom manažment stretáme v dvoch podobách, a to:

  1. Ako proces riadenia - manažment v tomto chápaní predstavuje proces riadenia, prostredníctvom ktorého dosahuje spoločnosť svoje ciele.
  2. Ako riadiaci aparát spoločnosti - respektíve nositeľ funkcií.


Interné smernice firmy v roku 2018

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

Kontrolná zložka pre riaditeľa školy

Praktické návody, vzory a formuláre pre perfektný prehľad a bezproblémové riadenie školy či školského zariadenia

Pozícia riaditeľa predstavuje pre akúkoľvek školu kľúčovú funkciu, či už z profesného alebo osobnostného hľadiska. Spôsob vedenia škôl sa behom posledných desaťročí výrazne premenil a neustále napreduje. Riaditelia už nenapĺňajú len pedagogický účel a cieľ, ale stávajú sa všestrannými manažérmi, ktorí sú pravidelne kontrolovaní Štátnou školskou inšpekciou.

Pre prípad plánovanej aj nečakanej kontroly Vám prinášame úplne nový produkt na slovenskom trhu, po ktorom siahnete vždy, keď musíte aktívne konať, obhajovať správny postup a všetko riadne dokladovať. Vďaka Kontrolnej zložke pre riaditeľa školy získate nielen istotu, že je všetka školská dokumentácia kompletná a celkom v súlade s aktuálnou legislatívou, ale aj praktické návody, ako sa na kontrolu najlepšie pripraviť a vyvarovať sa pochybenia.

 

Stavba marketingového plánu (1)

Pripravte s novými podnetmi oveľa efektívnejší marketingový plán pre Vašu spoločnosť na rok 2011!

28. 9. 2010

Príprava marketingového plánu je kľúčovou súčasťou celkového biznis plánu každej spoločnosti. Správny marketingový plán je univerzálnym nástrojom, ktorý sa skladá z pevne stanovených analytických a projektových elementov. Kto tieto elementy ovláda, je schopný pripraviť marketingový plán pre akokoľvek veľkú a akokoľvek zameranú spoločnosť. Pozývame Vás na seminár, kde sa s týmto veľmi účinným nástrojom naučíte pracovať.

e-Marketing alebo Predaj cez internet

Ako efektívne osloviť a zaujať zákazníkov prostredníctvom internetu a predať im svoje výrobky a služby

10. 3. 2011

V 21. "digitálnom" storočí sa stáva ovládnutie e-Marketingu existenčnou nutnosťou pre väčšinu podnikateľských subjektov, e-Marketing je však dôležitý i pre mnohé neziskové organizácie či dokonca pre subjekty verejnej správy. Ak máte v úmysle prezentovať svoje produkty a služby internetovým kanálom formou presnej komunikácie s Vašou cieľovou skupinou, pozývame Vás na praktický seminár, kde Vás oboznámime s voľbou správnej e-Marketingovej stratégie.

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia ( EÚ/EHP) v roku 2011

Ako sa vysporiadať s platnými predpismi a ako zaistiť súvisiace formality v súlade so zákonmi!

13. 4. 2011

Rozširujete svoje podnikateľské aktivity do iných krajín a chcete do nich vyslať svojich zamestnancov? Alebo chcete naopak zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch je Vašou povinnosťou splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú zo zákona o službách zamestnanosti, zákona o sociálnom poistení a taktiež z nového koordinačného a vykonávacieho nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie. Dozviete sa aj aké povinnosti má zamestnávateľ a tiež zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov.

Riadenie projektov  (Project Management)

Ako naplánovať, riadiť a uriadiť projekt

19. 4. 2011

Riešenie rastu, posilňovanie  efektivity či optimalizácia firemných činností formou projektov je dnes  nutnou pracovnou metódou. Riadenie projektov má však svoje zákonitosti a úspech je závislý od viacerých faktorov. Sústreďte sa vždy na hlavný problém: ako zaistiť, aby všetky Vaše projekty boli realizované vo vopred naplánovanom čase s vopred plánovanými nákladmi!

Kalkulácie a ceny pre maximálny zisk

Ako vyčísliť skutočné náklady na výrobok a správne stanoviť jeho cenu  

13. 5. 2011

Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu a tým pádom sa znalosti z týchto oblastí stávajú nevyhnutným základom k maximalizácii hospodárskeho výsledku spoločnosti. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výrobky a poskytované služby podniku a následné stanovenie optimálnej ceny pre konkurenčný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov v očakávanej miere.

Prijímateľ dotácie EÚ verzus kontrolný subjekt

Ako neprísť pri kontrole o získané prostriedky z fondov EÚ

Život projektu spolufinancovaného z fondov EÚ sa nekončí schválením žiadosti o nenávratný finančný príspevok, vtedy sa len začína. Úspešní prijímatelia sa stretávajú a predovšetkým budú stretávať aj po ukončení projektu s viacerými formami kontroly. Pomerne často sa v praxi stáva, že ich výsledkom je vrátenie časti, alebo plnej sumy prideleného príspevku kvôli vzájomnému nepochopeniu úloh, práv a povinností kontrolovaných a kontrolných subjektov.

Ako získať zákazníkov podľa ich preferencií

Segmentácia, ako overená metóda identifikácie zákazníckych skupín a ich preferencií

Schopnosť presne identifikovať a popísať existujúcich aj potencionálnych zákazníkov firmy je rozhodujúca pre prípravu správnych obchodných a marketingových stratégií. Naučte sa jednotlivé skupiny zákazníkov správne definovať a oslovovať, aby ste uspeli pri predajných a popredajných aktivitách, aj pri tvorbe vernostných programov.

e-Seminár: Ako ochrániť spoločnosť pri uzatváraní obchodných zmlúv

Vyvarujte sa základných, ale aj menej zrejmých chýb, ktoré sa môžu vypomstiť v priebehu plnenia zmluvy

22. 7. 2011 | e-Seminár

V rámci e-Seminára získate dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať a na čo naopak pamätať v zmluvných vzťahoch uzatváraných v rámci podnikateľskej činnosti Vašej spoločnosti. Poskytneme Vám praktické odporúčania pri uzatváraní konkrétnych, v praxi najviac frekventovaných typov obchodných zmlúv. Na jednotlivých príkladoch z reálnej praxe načerpáte informácie nielen o tom, ako postupovať pri výbere nového zmluvného partnera, ale najmä čo v zmluve nevynechať a ako sa zmluvne poistiť pre prípad, keď napríklad protistrana nie je schopná alebo ochotná plniť v súlade so znením uzatvorenej zmluvy.

Plánovanie projektov − know-how, ako naplánovať projekt

Krok za krokom, ako postupovať od projektového zámeru k presnému plánu jeho realizácie

Riešenie rastu vo firmách, posilňovanie efektivity, či optimalizácia činností formou projektov je dnes bežnou pracovnou metódou. Riadenie projektov má však svoje zákonitosti a úspech projektov závisí od množstva faktorov. Sústreďte sa vždy na hlavný problém: Ako zaistiť aby boli Vaše projekty realizované vo vopred naplánovanom čase s vopred naplánovanými nákladmi!

Copywriting – ako písať obchodné, marketingové a PR oznámenia

Slovo predáva…

Jeden obrázok vraj vydá za tisíc slov. Ale prevažná väčšina reklamných prostriedkov a firemná komunikácia potrebuje k vyjadrení svojho posolstva slovo – hovorené, spievané, písané, tlačené. Tlačovú správu, obchodný list, predajný oznam, alebo marketingový text nie je možné odfotiť mobilom a poslať ako MMS. A pokiaľ pre Vás nepracuje profesionálny textár, budete musieť sadnúť za klávesnicu...., viete ako na to?

Manažérske účtovníctvo

Ako využiť finančné údaje pre operatívne a strategické rozhodovanie

Seminár poskytne uvedenie do problematiky manažérskeho účtovníctva, jeho opodstatnenie v organizácii a význam pri rozhodovaní na jednotlivých úrovniach riadenia. Poskytne prehľad súčasných metód vykazovania hospodárskych výsledkov firiem z rôznych odvetví a využitia finančných ukazovateľov pre efektívny manažment podnikov.

Stavba marketingového plánu (2)

Pripravte s novými podnetmi oveľa efektívnejší marketingový plán pre Vašu spoločnosť na rok 2012!

Príprava marketingového plánu je kľúčovou súčasťou celkového biznis plánu každej spoločnosti. Správny marketingový plán je univerzálnym nástrojom, ktorý sa skladá z pevne stanovených analytických a projektových elementov. Kto tieto elementy ovláda, je schopný pripraviť marketingový plán pre akokoľvek veľkú a akokoľvek zameranú spoločnosť. Pozývame Vás na seminár, kde sa s týmto veľmi účinným nástrojom naučíte pracovať.

Kalkulácie a ceny pre maximálny zisk (2)

Ako vyčísliť skutočné náklady na výrobok a správne stanoviť jeho cenu?  

Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu a tým pádom sa znalosti z týchto oblastí stávajú nevyhnutným základom k maximalizácii hospodárskeho výsledku spoločnosti. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výrobky a poskytované služby podniku a následné stanovenie optimálnej ceny pre konkurenčný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov v očakávanej miere.

Uplatňovanie práv veriteľov v konkurzoch a reštrukturalizáciách po 1. 1. 2012

Právne, daňové a účtovné aspekty

Viete, aké práva priznala novela zákona o konkurze a reštrukturalizácii od 1.1.2012 veriteľom? Poznáte povinnosti štatutárov, ktoré im ukladá tento zákon? Viete ako si máte uplatniť Vaše pohľadávky v konkurze alebo reštrukturalizácii vyhlásenej na majetok Vášho dlžníka? Viete ako účtovať pohľadávky prihlásené v konkurze alebo reštrukturalizácii?

e-Seminár: Nefinanční manažéri: Naučte sa rozumieť účtovným výkazom (3)

Je dobré vedieť, čo tvrdí Váš finančný riaditeľ alebo účtovník, aj keď sami nemáte finančné vzdelanie.

18. 5. 2012 | e-Seminár

Zúčastňujete sa porady vedenia, na ktorej finančný riaditeľ hovorí o výsledkoch organizácie, a vy nemáte istotu, čo jednotlivé termíny presne znamenajú? Súvaha, aktíva a pasíva, výsledovka, okamžitá likvidita, riadenie cash-flow? Vôbec nie je nutné byť účtovníkom alebo finančným manažérom, aby ste problematike porozumeli.  Všetko, čo na to budete potrebovať, sú účtovné výkazy, a my Vás v nich naučíme „čítať“. Samozrejme len do úrovne, ktorú potrebujete práve na ich čítanie a pochopenie kľúčových súvislostí! Ich vytváranie naďalej ponechajme účtovníkom…

Medzinárodné daňové plánovanie (Offshoring)

Optimalizujte daňové zaťaženie firmy legálne!

Súčasný deficit verejných financií povedie k avizovanému zvyšovaniu daňovej záťaže firiem. Poznajte legálne možnosti, ako efektívne riadiť veľkosť svojho daňového základu, alebo ako úplne preniesť svoje sídlo podnikania mimo území SR do štátov s priaznivejšou daňovou politikou.

e-Seminár: A-Z pravidlá pri uzatváraní obchodných zmlúv

Vyvarujte sa základných, ale aj menej zrejmých chýb, ktoré sa môžu vypomstiť v priebehu plnenia zmluvy

31. 8. 2012 | e-Seminár

V rámci e-Seminára získate dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať a na čo naopak pamätať v zmluvných vzťahoch uzatváraných v rámci podnikateľskej činnosti Vašej spoločnosti. Poskytneme Vám praktické odporúčania pri uzatváraní konkrétnych, v praxi najviac frekventovaných typov obchodných zmlúv. Na jednotlivých príkladoch z reálnej praxe načerpáte informácie nielen o tom, ako postupovať pri výbere nového zmluvného partnera, ale najmä čo v zmluve nevynechať a ako sa zmluvne poistiť pre prípad, keď napríklad protistrana nie je schopná alebo ochotná plniť svoje záväzky v súlade so znením uzatvorenej zmluvy.

Firemné náklady – bremeno alebo príležitosť?

Stláčajte ich nižšie pomocou nákladového controllingu

Náklady vždy patrili k sprievodným javom každého podnikania a vo väčšine prípadov sa pokladajú za „nutné zlo“, ktoré spôsobuje odčerpávanie firemných zdrojov a znižuje konečný zisk pre majiteľov. Samozrejme toto sú fakty, ktorých podstatu len ťažko zmeníme, ale na druhej strane nám ich správna analýza a následné využitie získaných informácií môže výrazne pomôcť posunúť náš biznis vpred. Kontrola nákladov by nemala byť len nevyhnutnosť v súčasnom ekonomickom prostredí, ale mala by zároveň poskytovať priestor na objavovanie  nových dimenzií pre budúci rozvoj podniku.

Stavba marketingového plánu (3)

Správny marketingový plán má uznávanú štruktúru od A-Z, ktorú je potrebné dodržať

Jeseň je obdobím plánovania vo všetkých firmách. Príďte si porovnať a doplniť svoje znalosti o tom, čo by nemalo chýbať v žiadnom marketingovom pláne. Načerpajte nové podnety a pripravte efektívny marketingový plán, ktorý vašu spoločnosť úspešne prevedie rokom 2013!

Konateľ s.r.o. – postavenie a povinnosti po novele Obchodného zákonníka účinnej od 1. 2. 2013

Prehľad práv a povinností alebo „Na čo konateľ musí vždy pamätať?“

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta.

Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

10. 5. 2013 | e-Seminár

Každý zamestnávateľ musí pri spracovaní a výplatách miezd, platov a odmien svojich zamestnancov dodržiavať povinnosti stanovené zákonníkom práce a ostatnými právnymi predpismi. Vyvarujte sa najčastejších problémov a chýb pomocou nášho prakticky zameraného e-Seminára, ktorý Vám priblíži povinnosti zamestnávateľov súvisiace so mzdovou agendou a zrozumiteľne a názorne objasní postupy pri konkrétnych výpočtoch.

Seminár: Nové postupy zadávania zákaziek vo verejnom obstarávaní od 1. 7. 2013

Ako sa vyhnúť porušeniam zákona v praxi: Špecifiká, zmeny, prechodné obdobie

Aké zmeny priniesli novelizácie zákona o verejnom obstarávaní v roku 2013? Ako zadávať nadlimitné a podlimitné zákazky a zákazky, ktoré nespĺňajú podmienky podľa príslušných limitov stanovených v zákone a ako ich zadávať v prechodnom období? Ako vypracovať súťažné podklady, ako otvoriť ponuky a ako ich vyhodnotiť? Ako postupovať v prípade revíznych postupov a vykonať nápravu z vlastnej iniciatívy v rámci revíznych postupov? Ako uzavrieť zmluvu s druhým a tretím v poradí? Ako postupovať v prípade certifikácie a akreditácie? Ako využiť ex ante kontrolu? Ako sa vyhnúť porušeniam zákona o verejnom obstarávaní vo väzbe na novely zákona prijaté v roku 2013? Na tieto, ale aj mnohé iné otázky dostanete odpovede na našom seminári priamo z praxe.

e-Seminár: Spätná väzba, mentoring, koučing

Ako rozvíjať svojich kolegov či podriadených a zvýšiť ich výkon aj spokojnosť

16. 8. 2013 | e-Seminár

Naučte sa rozvíjať schopnosti nevyhnutné pre výkon role dobrého manažéra, ktorý predáva skúsenosti a preverené postupy kolegom a napomáha ich rozvoju. Osvojte si prostredníctvom e-Seminára základné princípy spätnej väzby, mentoringu a koučingu na konkrétnych príkladoch a aplikujte osvedčené techniky vo svojej každodennej praxi.

Webinár: Automobil vo firme – účtovné a daňové aspekty

Tipy a triky ako optimalizovať daňové zaťaženie firmy

Automobil je dnes neodmysliteľnou súčasťou takmer každého druhu podnikania. Preto je veľmi dôležité, aby bol každý podnikateľský subjekt oboznámený minimálne so základnými zákonmi a predpismi týkajúcimi sa jeho využitia v podnikaní. Vedeli ste, že firemné vozidlá  je možné používať aj na súkromné účely zamestnancov? Čo to pre nich vlastne znamená, aké všetky konkrétne možnosti využitia motorového vozidla v podnikaní sú a aké povinnosti z toho podnikateľom vyplývajú?

e-Seminár: Osobné ochranné pracovné prostriedky v podnikovej praxi

Povinnosti zamestnávateľov v oblasti výberu, nákupu, prideľovania, kontroly používania a údržby osobných ochranných pracovných prostriedkov

6. 9. 2013 | e-Seminár
Zamestnávateľ je podľa zákona o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a Nariadenia vlády SR o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov povinný určiť a zabezpečiť ochranné opatrenia a povinné ochranné prostriedky. Náš e-Seminár Vám poskytne ucelené informácie, ako zákon naplniť.

Seminár: Odpadové hospodárstvo 2013 – POH pôvodcu odpadu a obce

Praktický prehľad prijatých a pripravovaných zmien, návod, obsah a časový plán prípravy a predloženia POH  

Patríte medzi organizácie, ktoré majú povinnosť pripraviť, predložiť a následne dodržiavať Program odpadového hospodárstva pôvodcu odpadu alebo obce? Potom práve Vám je určený praktický seminár, ktorý Vám poskytne všetky potrebné informácie priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Verejné obstarávanie – Ako uspieť a získať zákazku

Nové pravidlá a postupy pre uchádzačov a dodávateľov

Máte záujem zúčastniť sa zadávania zákaziek podľa nových pravidiel verejného obstarávania, ktoré posilňujú súťažné princípy, zabezpečujú flexibilitu, aktívnu otvorenosť procesov verejného obstarávania a chránia kvalitných a poctivých dodávateľov? Ak ÁNO, tento seminár je určený práve pre Vás.

e-Seminár: Ochrana osobných údajov v aplikačnej praxi od 1.7.2013

Spracovávanie osobných údajov v medziach nového zákona

20. 9. 2013 | e-Seminár
1. 7. 2013 nadobudol účinnosť nový zákon o ochrane osobných údajov. Ten upravuje a rozširuje povinnosti jednotlivých subjektov spracúvajúcich osobné údaje, a prináša vysoké sankcie pre tých, ktorí s nimi nezaobchádzajú v medziach zákona. Aby ste mali aktuálne informácie a vyhli sa tak zbytočným stretom s platnou legislatívou, prinášame vám praktický e-Seminár.

Webinár: Organizovanie času pre sekretárky a asistentky

Ako optimálne organizovať čas sebe aj šéfovi

Je váš šéf príliš akčný a samostatný a zabúda vám oznámiť zmeny vo svojom diári? Dáme vám užitočné nástroje a zoznámime vás s technikami, ako dosiahnuť efektívnejšiu spoluprácu v tomto smere a ako plánovanie času šéfa optimalizovať.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Seminár: Stavba finančného plánu

Overte si, či vo vašom finančnom pláne na nový rok mate zahrnuté všetky komponenty

Jeseň je obdobím finančného a strategického plánovania vo všetkých firmách. Príďte si porovnať a doplniť svoje vedomosti o tvorbe finančného plánu a jeho využití pri riadení vašej spoločnosti. Nazbierajte nové podnety a pripravte profesionálny finančný plán, ktorý vašu spoločnosť nasmeruje k vytýčeným cieľom.

Webinár: Miesto výkonu práce zamestnanca - aplikačné problémy v praxi  

Akým spôsobom dohodnúť miesto výkonu práce u zamestnanca, ktorý pracuje na rôznych miestach

14. 10. 2013 | Online - priamy prenos

Nesprávne zadefinovanie miesta výkonu práce môže spôsobiť zamestnávateľovi nemalé problémy. Špecifickú kategóriu pracovníkov predstavujú takí zamestnanci, ktorí prácu vykonávajú na rôznych miestach, musia sa často presúvať, a teda nemajú stále miesto výkonu práce. Správne zadefinovanie miesta výkonu práce je dôležité aj pre rozlíšenie, či výkon práce je možné považovať za pracovnú cestu, alebo nie.

e-Seminár: Pracovný úraz, choroby z povolania

Práva a povinnosti zamestnávateľa – vzory dokumentácie

18. 10. 2013 | e-Seminár

Povinnosťou zamestnávateľa je podľa zákona BOZP plánovať, prichystať a vykonať všetky organizačné, personálne a materiálne opatrenia, nevyhnutné pre zvládanie dôsledkov akýchkoľvek mimoriadnych situácií, ktoré môžu vzniknúť vzhľadom na povahu prác. Získajte informácie o povinnostiach zamestnávateľa a zamestnancov pri riešení pracovných úrazov, spoznajte hlavné postupy pri nahlasovaní úrazov v práci a chorôb z povolania a najčastejšie nedostatky a chyby z aplikačnej praxe.

Seminár: Ako spravovať registratúru a archív organizácie

Zákonné povinnosti, registratúrny poriadok a plán, ochrana osobných údajov

Správu registratúry a vedenie archívu organizácie upravujú prísne právne normy, vrátane novelizovaného zákona o ochrane osobných údajov a dát, účinného od 1. 7. 2013. Získajte návody a rady pre správne zabezpečenie tohto procesu priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Nerovnomerný pracovný čas - problémy aplikačnej praxe

Riešenie konkrétnych prípadov z aplikačnej praxe personalistu po zmenách v ZP

Aké problémy priniesli nové ustanovenia Zákonníka práce v oblasti pracovného času do aplikačnej praxe? Aké má zamestnávateľ povinnosti v súvislosti s určením prestávok v práci? Čo všetko musí zohľadniť tvorca zmenových harmonogramov? Na tieto, ale aj mnohé ďalšie otázky dostanete jednoznačné odpovede na našom seminári.

E-Seminár: Účtovná závierka vo verejnom sektore za rok 2013

Praktické rady, tipy a návody ako uzavrieť aktuálny účtovný rok

8. 11. 2013 | e-Seminár
Blíži sa koniec roka a s ním hektické obdobie pre účtovníkov spojené s uzatvorením účtovníctva za rozpočtový rok 2013, ktorý je zároveň aj účtovným obdobím pre všetky organizácie štátnej správy a samosprávy. Dáta prezentované týmito organizáciami predstavujú základnú databázu údajov pre výpočet takých ekonomických ukazovateľov ako sú napríklad schodok  a dlh verejnej správy, ktoré sú významnými hodnotiacimi kritériami pri posudzovaní našej krajiny medzinárodnými inštitúciami. Vďaka nášmu e-Semináru nezabudnete na žiadne dôležité údaje pri uzatváraní účtovného roka.

E-Seminár: Uvádzanie určených výrobkov na vnútorný trh

Povinnosti výrobcov, dovozcov, splnomocnených zástupcov a distribútorov pri uvádzaní určených výrobkov na vnútorný trh

22. 11. 2013 | e-Seminár

Chrániť oprávnený záujem spotrebiteľov, t. j. ich zdravie, majetok, bezpečnosť a životné prostredie je jednou z kľúčových úloh štátu. Aby sa na trh uvádzali len bezpečné výrobky, musia podnikatelia, ktorí vyrábajú, dovážajú alebo uvádzajú výrobky na trh, požiadavky na výrobky v technických predpisoch a technických normách nie len poznať, ale ich aj dodržiavať. Pre ujasnenie si aktuálnych pravidiel uvádzania výrobkov na trh sme pre vás pripravili užitočný e-Seminár.

E-Seminár: Nové postupy vo verejnom obstarávaní

Praktické návody, konkrétne kroky a vzory dokumentov pre verejných obstarávateľov

22. 11. 2013 | e-Seminár
Novely v oblasti verejného obstarávania, ktoré nadobudli účinnosť v roku 2013 vniesli do procesu verejného obstarávania množstvo nových inštitútov, ktorých aplikácia v praxi prináša mnohé problematické aspekty a riziká, pretože umožňujú rôznorodý výklad mnohých ustanovení, čo ústi do nepresností a je priestorom pre množstvo procesných chýb. Získajte preto nevyhnutné vedomosti pre zákonnú aplikáciu aktuálnej právnej úpravy za pomoci nášho e-Seminára!

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní v roku 2014

Ako aplikovať sporné ustanovenia v praxi

29. 11. 2013 | Online - priamy prenos

Novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení bola zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) aj z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd a ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca...) a v niektorých prípadoch aj od jeho veku.

Seminár: BOZP: Aktuálne legislatívne zmeny od 1. 1. 2014

Ako aplikovať zmeny v Zákone o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v praxi

Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je zálohom bezpečného pracoviska u zamestnávateľa - prevádzkovateľa. Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP a  novela vyhlášky MPSVR SR č. 508/2009 Z. z. o technických zariadeniach. Vyvarujte sa rizík, sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa na našom seminári s novými povinnosťami v oblasti BOZP, platnými od 1. 1. 2014.

Seminár: Ročné hodnotenie zamestnancov – ako ho vykonať?

Nastavte a vykonávajte efektívne ročné hodnotenie zamestnancov, stanovte im profesijné ciele na nové obdobie!

Práve v tomto období potrebujete so zamestnancami zhrnúť ich prácu a výsledky za celý uplynulý rok a dojednať s nimi ich profesijné ciele na nové obdobie. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne, vyžaduje nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov.

Vzdelávací kurz: Manažérske účtovníctvo

Osvojte si problematiku manažérskeho účtovníctva už v priebehu 12 týždňov!

15. 1. 2014 - 6. 4. 2014 | Vzdelávacie kurzy v Prahe

Manažérske účtovníctvo je chápané ako súbor informácií, vychádzajúcich z rôznych podnikových oblastí, ako sú kalkulácia, rozpočtovníctvo, finančné účtovníctvo, vnútropodnikové účtovníctvo, controlling a pod., ktorého cieľom je poskytovanie podkladov pre efektívne riadenie podniku. Pre správnu orientáciu v manažérskom účtovníctve nemusíte absolvovať dlhodobé štúdium na vysokej škole, potrebné vedomosti je možné získať už v priebehu 12 týždňov v našom kurze. Kurz sa koná v českom jazyku.

Seminár: Evidencia a hlásenia v odpadovom hospodárstve za rok 2013 a v roku 2014

Zákonné povinnosti firiem a ich riešenie v praxi!

Od 15. októbra 2013 je v platnosti nová vyhláška MŽP SR č. 310/2013 Z. z.. Aké povinnosti z nej vyplývajú? Na čo je potrebné dávať pozor? Aké sú požiadavky na evidenciu a podávanie hlásení? Na tieto, ako aj iné otázky dostanete odpovede priamo z aplikačnej praxe.

Webinár: Miesto výkonu práce zamestnanca - aplikačné problémy v praxi 2014

Akým spôsobom dohodnúť miesto výkonu práce u zamestnanca, ktorý pracuje na rôznych miestach

Nesprávne zadefinovanie miesta výkonu práce môže spôsobiť zamestnávateľovi nemalé problémy. Špecifickú kategóriu pracovníkov predstavujú takí zamestnanci, ktorí prácu vykonávajú na rôznych miestach, musia sa často presúvať, a teda nemajú stále miesto výkonu práce. Správne zadefinovanie miesta výkonu práce je dôležité aj pre rozlíšenie, či výkon práce je možné považovať za pracovnú cestu, alebo nie.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

6 praktických modulov vzdelávania pre špičkového personalistu

20. 1. 2014 - 9. 3. 2014 | Bratislava, Premium business hotel

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu?

Seminár: Ochrana osobných údajov v aplikačnej praxi roku 2014

Naučte sa tvoriť dokumenty a vzory podľa nového zákona priamo pre Vašu organizáciu a predíďte neprimerane vysokým sankciám

Zákon o Ochrane osobných údajov prešiel významnou zmenou, ktorá so sebou prináša nové povinnosti a ukladá len obligatórne pokuty, ktorých výška sa pohybuje od 1 000 do 300 000 eur. Prechodné obdobia s ich špecifikami budú pretrvávať až do júla 2014. Aby ste sa vyhli nezmyselným sankciám a správne aplikovali nový zákon v praxi, pripravili sme pre Vás praktický seminár.

Seminár: BOZP v roku 2014: Nové povinnosti pre zamestnávateľa

Ako aplikovať zmeny v Zákone o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v praxi

Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je zálohom bezpečného pracoviska u zamestnávateľa - prevádzkovateľa. Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP a  novela vyhlášky MPSVR SR č. 508/2009 Z. z. o technických zariadeniach. Vyvarujte sa rizík, sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa na našom seminári s novými povinnosťami v oblasti BOZP, platnými od 1. 1. 2014.

Webinár: Ako sa pripraviť na kontrolu inšpektorátu práce v roku 2014

Nové požiadavky v oblasti BOZP

Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP a novela vyhlášky MPSVR SR č. 508/2009 Z. z. o technických zariadeniach. Vyvarujte sa rizík sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa s najčastejšie zisťovanými nedostatkami v oblasti BOZP, ako aj s tým, na čo sa kontrolné orgány v súčasnej praxi najviac zameriavajú.

Seminár: Manažérske zručnosti pre majstrov a predákov robotníckych kolektívov

Ako úspešne viesť a motivovať ľudí vo výrobe k očakávaným výsledkom

Musíte sa ako majster či predák rýchlo prispôsobovať zmenám vo výrobnom procese? Bojujete s úrovňou a limitmi svojich podriadených? Naučte sa na našom seminári, ako svojich podriadených motivovať, ako sa im priblížiť a súčasne byť pre nich autoritou.

Seminár: Monitoring a softwarový monitoring zamestnancov

Podmienky jeho vykonávania zamestnávateľom v rámci platnej legislatívy

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Ne jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov. Kontrolné mechanizmy zavedené na pracovisku sa odrážajú aj v oblasti ochrany osobných údajov. Ich vzájomná prepojenosť je nevyhnutná a v praxi nie je možné sa jej vyhnúť. Ako aplikovať monitoring a softwerový monitoring zamestnancov do práce bez porušenia zákona, sa dozviete na našom seminári. 

Seminár: Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol toľkokrát novelizovaný ZP v tejto oblasti? Dozviete sa na našom prakticky zameranom seminári.

Webinár: Riziká zamestnávania živnostníkov

Zvýšené sankcie inšpektorátu práce

Ako zabezpečiť, aby „zamestnávanie“ živnostníkov - SZČO nevykazovalo znaky závislej práce a spĺňalo všetky požiadavky obchodnoprávneho vzťahu? Ako sa vyhnúť negatívnym výsledkom pri kontrole inšpektorátu práce? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpoveď priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Revolúcia v oblasti odpadového hospodárstva – návrh nového zákona o odpadoch

Dopady nového zákona o odpadoch na povinnosti firiem aj obcí

Odpadové hospodárstvo je jednou z oblastí, v ktorej sa odohrávajú významné zmeny aj v roku 2014. Ministerstvo životného prostredia prichádza po 13 rokoch s návrhom úplne nového zákona o odpadoch, ktorý v odpadovom hospodárstve spôsobí doslova revolúciu. Čoho sa budú očakávané zmeny týkať? Kde sa subjektom produkujúcim odpad uľaví a naopak, kde sa kritéria spracúvania odpadu ešte sprísnia? Na tie najhorúcejšie novinky a ich dopad na prax vás upozorníme na našom seminári.

Seminár: IT ako nástroj pomsty nelojálneho zamestnanca

Ako čo najúčinnejšie chrániť dáta proti hrozbám to strany vlastných zamestnancov

Zamestnávatelia investujú nemalé finančné prostriedky do zabezpečenia ochrany svojich dát v informačnom systéme a na budovanie IT. V tejto oblasti sa zameriavajú predovšetkým na vonkajšie hrozby a prijímajú rôzne opatrenia, od zaistenia objektovej bezpečnosti po zaistenie bezpečného fungovania vnútornej počítačovej siete. Avšak často zabúdajú, že najväčšou hrozbou sú ich zamestnanci, predovšetkým tí nespokojní alebo tí vo výpovednej dobe, ktorí sa ešte zdržiavajú na pracovisku. Ak aj Vy investujete do budovania a ochrany IT, náš seminár Vám poskytne užitočné informácie, ako Vašu spoločnosť efektívne chrániť nielen zvonku, ale aj zvnútra.

Vzdělávací kurz: Finance pro nefinanční manažery

Praktický vhled do oblasti firemních financí

2. 6. 2014 - 14. 7. 2014 | Vzdelávacie kurzy v Prahe
Znalost ekonomických vztahů a principů finančního řízení patří mezi základní znalosti každého manažera a podnikatele. Náš kurz je ideálním odrazovým můstkem pro neekonomy, kteří z hlediska své pozice musí občas vstoupit do neznámého světa financí či finančního řízení a potřebují k tomu získat solidní znalosti, aby se mohli v problematice orientovat. Kurz probíhá v českém jazyce.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Seminár: Súbeh funkcie konateľa a pracovného pomeru

Povinnosti, pokuty, problémy praxe...

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta. Obzvlášť špecifické situácie vznikajú v spoločnostiach, v ktorých je konateľ zároveň v pracovnom pomere. Takéto situácie v praxi prinášajú viaceré problémy, keď sa konateľ napr. dodatočne dozvie, že jeho pracovný pomer ani nevznikol...

Seminár: Personálny controlling alebo Ako vykazovať prácu HR oddelenia v číslach

Ako a prečo merať efektivitu personálnych rozhodnutí, činností a procesov

Personálne riadenie je často považované za príliš mäkkú a ťažko merateľnú disciplínu. Práve personálny controlling pomáha vyvrátiť toto tvrdenie. Je potrebné chápať ho ako komplexný manažérsky nástroj, pomocou ktorého môžeme merať efektivitu jednotlivých personálnych rozhodnutí, činností a procesov. Prináša podklady pre ďalšie rozhodovanie a pomáha mať „veci“ pod kontrolou, aby sme ich mohli efektívne riadiť a zároveň zmerať návratnosť investícií v personálnych oblastiach.

Webinár: Nový status dohodárov od 1. 7. 2014

Aké sú zmenené povinnosti zamestnávateľov pri zamestnávaní dohodárov

Novela zákona o starobnom dôchodkovom sporení s účinkami od 1. 7. 2014 nepriamo mení aj jednotlivé ustanovenia Zákonníka práce vzťahujúce sa na dohodárov. Nepriama novela ZP explicitne stanovuje splatnosť a výplatu odmeny pri jednotlivých druhoch dohôd a maximalizuje ich dobu trvania. Ako bude možné určiť splatnosť a výplatu odmeny na základe uzatvorenej dohody po 1. 7. 2014? Bude možné naďalej využívať inštitút pravidelných a nepravidelných dohôd? Čo sa stane s dohodami po 1. 7. 2014, ktoré boli uzatvorené na dobu neurčitú?

Workshopy: Copywriting – Ako správne napísať e-mail komukoľvek a kedykoľvek + Ako upútať potenciálny

Newsletter – Sociálne siete – PPC kampane – CRM a ich praktické využitie - Praktické cvičenia zamerané na odstránenie najčastejších chýb účastníkov

Aj Vám denne prichádza množstvo e-mailov, po prečítaní ktorých musíte uvažovať, čo za človek je ich autorom? E-mailová komunikácia sa často stáva nielen neosobnou, ale chýba jej aj istá “štábna“ kultúra a mnohokrát nie je jasné, ako by mal e-mali vyzerať. Aké sú pravidlá písania e-mailov? Mali by sme používať diakritiku, alebo je lepšie sa jej vyhnúť? Je písanie e-mailov podobné ako písanie listov s pevne danou štruktúrou, alebo stačia jednoriadkové, stručné informácie? Ako môžeme byť efektívni a nič nepokaziť? Dozviete sa na našom prakticky zameranom workshope, kde si písanie e-mailov budete môcť vyskúšať a podrobiť ho kritike odborníkov z praxe.

e-Seminár: Word – Ako pracovať vo Worde efektívnejšie a rýchlejšie

Praktické tipy pre uľahčenie každodennej práce s textovým editorom

25. 7. 2014 | e-Seminár
Prostredníctvom nášho e-Seminíra sa naučíte používať nástroje textového editora Word na profesionálnej úrovni, samostatne a tvorivým spôsobom riešiť obtiažne problémy z každodennej praxe, upraviť vzhľad dokumentov a produkovať typograficky čisté texty.

Vzdělávací kurz: Specialista nákupu

Optimalizace nákupu + efektivní nákupní logistika = efektivita, jistota, profit

19. 8. 2014 - 28. 9. 2014 | Vzdelávacie kurzy v Prahe
Význam funkce nákupu neustále roste, protože díky němu může společnost snížit náklady a zvýšit svou konkurenceschopnost. Úměrně tomu také rostou nároky na funkci specialisty či manažera nákupu kladené, přičemž dostupné informační zdroje, potřebné pro tuto pozici, jsou dost roztříštěné. Cílem našeho kurzu je nabídnout ucelený pohled na problematiku nákupu, ve kterém odborní lektoři nabídnou řešení v oblasti optimalizace a logistiky nákupu s prakticky aplikovatelnými výstupy. Kurz se koná v českém jazyce.

Seminár: Stavba marketingového plánu

Ako vytvoriť správny marketingový plán s uznávanou štruktúrou od A do Z

Jeseň je obdobím plánovania vo všetkých firmách. Príďte si porovnať a doplniť svoje znalosti o tom, čo by nemalo chýbať v žiadnom marketingovom pláne. Načerpajte nové podnety a pripravte efektívny marketingový plán, ktorý vašu spoločnosť úspešne prevedie rokom 2014!

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

BOZP: Nové povinnosti pre firmy 2014

Aplikácia zmien v právnych predpisoch o BOZP od augusta a septembra 2014

Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je základom bezpečného pracoviska u zamestnávateľa - prevádzkovateľa. Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP,  novela vyhlášky č. 508/2009 o technických zariadeniach a zákon č. 204/2014, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. Vyvarujte sa rizík, sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa na našom seminári s novými povinnosťami v oblasti BOZP, platnými od augusta a septembra 2014.

Webinár: Zrážky zo mzdy zamestnanca a exekúcie

Návody, rady a tipy ako ich realizovať v súlade s platnou legislatívou

Zrážky zo mzdy zamestnanca sú stálou súčasťou mzdovej agendy. Osobitnou kapitolou sú exekúcie, s ktorými sa stretávame v praxi stále častejšie. V tomto prípade stojí spolupráca s exekútormi na jednej strane problému, avšak práva a povinnosti zamestnanca a zamestnávateľa na strane druhej, kde sú riadené viacerými legislatívnymi normami a je mimoriadne dôležité sa v nich správne orientovať.

e-seminár: Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

26. 9. 2014 | e-Seminár

Výška a spôsob vyplácania miezd, platov, odmien ako aj zrážky zo mzdy podliehajú prísnym nariadeniam Zákonníka práce. Zamestnávateľ musí preto pri ich výpočte dodržiavať mnohé povinnosti a stanovené právne predpisy. Mal by byť však obozretný a vyvarovať sa chybám. Na našom praktickom e-Seminári sa dozviete, ako správne postupovať pri konkrétnych výpočtoch a vyhnúť sa tak najčastejším problémom súvisiacich so mzdovou agendou.

e-seminár: Výpoveď z pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa

Chráňte firmu pred hrozbou vopred prehratých súdnych sporov s bývalými zamestnancami

10. 10. 2014 | e-Seminár

Zmeny v Zákonníku práce významne upravili podmienky a pravidlá skončenia pracovného pomeru so zamestnancom. Pre zamestnávateľa je preto veľmi dôležité dbať nielen na kvalitnú prípravu pracovných zmlúv, ale aj na bezchybné ovládanie zákonných predpisov. Vďaka nám získate dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať, na čo pamätať, a tak minimalizujte riziká súdnych sporov s bývalými zamestnancami.

Seminár: Odpady a obaly – povinnosti firiem a stav prípravy nového zákona o odpadoch

Povinnosti firiem pri nakladaní s odpadmi a obalmi. V akom štádiu je príprava nového zákona o odpadoch – zmeny po pripomienkovom konaní.

Patríte medzi subjekty, ktoré produkujú odpady alebo nakladajú s obalmi a majú povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov v oblasti odpadového hospodárstva? Potom práve Vám je určený praktický seminár, kde získate praktické a aktuálne návody a rady ako správne nakladať s odpadmi alebo obalmi priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Monitorovanie a sledovanie zamestnancov na pracovisku

Kedy, kde a akým spôsobom môžete kontrolovať a sledovať zamestnancov bez toho, aby ste porušili zákon

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Na jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov. Kontrolné mechanizmy zavedené na pracovisku sa odrážajú aj v oblasti ochrany osobných údajov. Ich vzájomná prepojenosť je nevyhnutná a v praxi nie je možné sa jej vyhnúť. Ako aplikovať monitoring a softwarový monitoring zamestnancov do práce bez porušenia zákona, sa dozviete na našom seminári.  

Webinár: Príspevky zo sociálneho fondu – zdaniť a platiť odvody?

Sociálny fond ako súčasť benefitovej politiky zamestnávateľa

31. 10. 2014 | Online - priamy prenos

Sociálny fond, jeho využitie, ale predovšetkým povinnosť zdaňovania a platenia odvodov z niektorých príspevkov je stále diskutovanou témou. Nakoľko je SF tvorený z daňovo uznaných nákladov spoločnosti, kontrolné orgány venujú tejto problematike pri kontrole vysokú mieru pozornosti. Využite prostriedky zo SF pre svojich zamestnancov čo najefektívnejšie a v súlade s platnou legislatívou.

Seminár: Správa registratúrnych záznamov a archív organizácie

Zákonné povinnosti, registratúrny poriadok a plán, ochrana osobných údajov

Správu registratúry a vedenie archívu organizácie upravujú prísne právne normy, vrátane novelizovaného zákona o ochrane osobných údajov a dát. Získajte návody a rady pre správne zabezpečenie tohto procesu priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Grafické minimum pre efektívnejšiu prácu Vašich zamestnancov

Naučte sa základy grafiky a ušetríte čas aj peniaze

Viete, prečo od vás grafik potrebuje otvorené dáta? Ako vložiť do firemnej prezentácie logo bez pozadia? Či ako si pripraviť jednoduchú grafiku bez straty času a peňazí za externú grafickú výpomoc? Čoraz častejšie sa totiž aj pracovníci bez grafických znalostí stretávajú s potrebou vedieť si rýchlo a efektívne pripraviť správne grafické podklady a zvládnuť základné grafické operácie. Ak patríte medzi nich, potom práve Vám je určený náš praktický seminár.

e-Seminár: Ako správne uzatvoriť účtovný a daňový rok 2014

Praktické rady a tipy ako zostaviť účtovnú závierku za rok 2014 v podvojnom účtovníctve

7. 11. 2014 | e-Seminár

Výsledkom práce účtovníka je okrem vedenia bežného účtovníctva aj vykonanie uzávierkových prác a zostavenie účtovnej závierky. V rámci jednotlivých tematických okruhov nášho e-Seminára vás zrozumiteľnou formou oboznámime s jednotlivými krokmi a postupmi ako úspešne uzavrieť účtovný rok, ako vykonať všetky činnosti, ktoré požaduje legislatíva a na nič nezabudnúť.

Seminár: Prevádzka e-shopu vs. ochrana spotrebiteľa

Ako správne aplikovať nové legislatívne pravidlá pri predaji tovarov a poskytovaní služieb cez internet z hľadiska ochrany spotrebiteľa.

Využíva Váš e-shop zákonom nastavené pravidlá tak, aby ste mali spokojného zákazníka, ale zároveň maximalizovali tržby a neprichádzali tak zbytočne o peniaze prílišnou benevolenciou ku klientom? Kedy presne musí firma vrátiť peniaze, kedy môže klient vymeniť tovar, aké sú minimálne záruky dodávateľa, čo je poškodený tovar a čo nie... Existuje mnoho otázok, po ktorých zodpovedanie bude Váš e-shop zarábať viac.

Seminár: Súbeh funkcie konateľa a pracovného pomeru

Povinnosti, pokuty, problémy praxe...

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta. Obzvlášť špecifické situácie vznikajú v spoločnostiach, v ktorých je konateľ zároveň v pracovnom pomere. Takéto situácie v praxi prinášajú viaceré problémy, keď sa konateľ napr. dodatočne dozvie, že jeho pracovný pomer ani nevznikol...

Webinár: Elektronické trhovisko – praktické rady a tipy je jeho používanie

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Ročné hodnotenie zamestnancov – ako ho vykonať?

Nastavte a vykonávajte efektívne ročné hodnotenie zamestnancov, stanovte im profesijné ciele na nové obdobie!

Práve v tomto období potrebujete so zamestnancami zhrnúť ich prácu a výsledky za celý uplynulý rok a dojednať s nimi ich profesijné ciele na nové obdobie. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne, vyžaduje nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov.

Webinár: Elektronické trhovisko – praktické rady a tipy na jeho používanie

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Evidencia odpadov a podávanie hlásení v odpadovom hospodárstve za rok 2014

Zákonné povinnosti firiem a ich riešenie v praxi!

Každoročne k 31. januáru sú firmy ako pôvodcovia a držitelia odpadov povinné uzavrieť evidenciu o nakladaní s odpadmi a podať hlásenie o jeho vzniku a nakladaní s ním.

Na čo je potrebné dávať pozor? Aké sú požiadavky na evidenciu a podávanie hlásení? Na tieto, ako aj iné otázky dostanete odpovede priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Evidencia odpadov a podávanie hlásení v odpadovom hospodárstve za rok 2014

Zákonné povinnosti firiem a ich riešenie v praxi!

Každoročne k 31. januáru sú firmy ako pôvodcovia a držitelia odpadov povinné uzavrieť evidenciu o nakladaní s odpadmi a podať hlásenie o jeho vzniku a nakladaní s ním.

Na čo je potrebné dávať pozor? Aké sú požiadavky na evidenciu a podávanie hlásení? Na tieto, ako aj iné otázky dostanete odpovede priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Verejné obstarávanie v roku 2015 – ako na to?

Praktické skúsenosti s aplikáciou zákona o verejnom obstarávaní

Ako funguje praktická aplikácia zákona o verejnom obstarávaní? S akými praktickými problémami a úskaliami sa stretávajú subjekty zúčastňujúce sa na procese verejného obstarávania, čo im prácu uľahčuje a čo naopak komplikuje vo väzbe na zákon o verejnom obstarávaní? Na našom seminári sa tiež zameriame na pochybenia a omyly v rámci zadávania zákaziek a ich možnú nápravu. A dozviete sa, čo môžeme očakávať v najbližšom časovom horizonte v oblasti verejného obstarávania v roku 2015.  

Vzdelávací kurz: Špecialista zahraničného obchodu (v češtine)

Kombinované vzdelávanie pre zamestnancov exportných firiem

30. 1. 2015 - 27. 3. 2015 | Distančný vzdělávací kurz
Posíláte své obchodníky-exportéry na různá školení a máte pocit, že jejich vzdělávání schází ucelenost, koncepčnost a hlubší záměr? Přihlaste je na náš kurz, kde získají celou šíři znalostí o prodeji zboží a služeb do zahraničí. Lektor našeho kurzu je uznávaným odborníkem na zahraniční obchod a během tří měsíců s Vašimi exportéry projde vše, co je nutné k nastartování jejich úspěšnější prodejní kariéry.

Seminár: BOZP v roku 2015: Nové povinnosti pre zamestnávateľa

Ako aplikovať zmeny v Zákone o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v praxi

Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je zálohom bezpečného pracoviska u zamestnávateľa - prevádzkovateľa. Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2015 mení a dopĺňa novela zákona o BOZP a  novela vyhlášky MPSVR SR č. 508/2009 Z. z. o technických zariadeniach. Vyvarujte sa rizík, sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa na našom seminári s novými povinnosťami v oblasti BOZP.

Vzdelávací kurz: Špecialista finančného riadenia a kontrolingu

6 modulov vzdelávania v príkladoch

17. 3. 2015 - 4. 5. 2015 | Bratislava, Premium business hotel

Základnou súčasťou kontrolingu vo firme je jeho finančná zložka. Ak je dobre nastavený, vopred bezpečne signalizuje jej zhoršujúce zdravie, a je ešte možné identifikovať príčiny a zvrátiť negatívny trend.

Webinár: Elektronické trhovisko – ako na zadávanie podlimitných zákaziek po novom

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Webinár: Ako správne vybaviť reklamáciu?

Vyriešte efektívne sťažnosti zákazníkov a vyhnete sa sankciám

Reklamácia znamená uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby a je právom spotrebiteľa. Najčastejšie predávajúci porušujú zákon pri vybavovaní reklamácie a preto je dôležité vedieť aké sú zákonné povinnosti predávajúceho od okamihu, kedy spotrebiteľ uplatní reklamáciu. Viac sa dozviete na našom webinári!

Seminár: Nefinanční manažéri porozumejte základom firemných financií

Jednodenný výlet nefinančníka do tajomného sveta peňazí

Finančný manažment väčšinou reprezentuje oblasť, v ktorej sa cítia byť „doma“ iba tí „zasvätení“ a ich kolegovia z ostatných oddelení v podniku im túto úlohu veľmi radi prenechajú a snažia sa od tejto tematiky držať čo najďalej. Financie však výrazne ovplyvňujú život každej firmy a tým preniká táto agenda čím ďalej, tým viac do pracovnej náplne mnohých pracovníkov na všetkých úrovniach riadenia.

Webinár: Elektronické trhovisko – ako na zadávanie podlimitných zákaziek

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Webinár: Zrážky zo mzdy zamestnanca a exekúcie

Návody, rady a tipy ako ich realizovať v súlade s platnou legislatívou

Zrážky zo mzdy zamestnanca sú stálou súčasťou mzdovej agendy. Osobitnou kapitolou sú exekúcie, s ktorými sa stretávame v praxi stále častejšie. V tomto prípade stojí spolupráca s exekútormi na jednej strane problému, avšak práva a povinnosti zamestnanca a zamestnávateľa na strane druhej, kde sú riadené viacerými legislatívnymi normami a je mimoriadne dôležité sa v nich správne orientovať.

Seminár: Nový zákon o odpadoch v praktických súvislostiach

Povinnosti firiem pri nakladaní s odpadmi a obalmi od 1. 1. 2016

Dlho očakávaný zákon o odpadoch, ktorý bude platiť od 1. 1. 2016 je schválený. Patríte medzi subjekty, ktoré produkujú odpady alebo nakladajú s obalmi a majú povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov v oblasti odpadového hospodárstva? Potom práve Vám je určený praktický seminár, kde získate praktické a aktuálne návody a rady ako správne nakladať s odpadmi alebo obalmi priamo z aplikačnej praxe po účinnosti nového zákona o odpadoch.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Seminár: Nový zákon o odpadoch v praktických súvislostiach

Povinnosti firiem pri nakladaní s odpadmi a obalmi od 1. 1. 2016

Dlho očakávaný zákon o odpadoch, ktorý bude platiť od 1. 1. 2016 je schválený. Patríte medzi subjekty, ktoré produkujú odpady alebo nakladajú s obalmi a majú povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov v oblasti odpadového hospodárstva? Potom práve Vám je určený praktický seminár, kde získate praktické a aktuálne návody a rady ako správne nakladať s odpadmi alebo obalmi priamo z aplikačnej praxe po účinnosti nového zákona o odpadoch.

Workshop: Cielené vedenie hodnotiacich rozhovorov

Naučte sa využívať nástroj na splnenie profesijných cieľov a usmernenie zamestnancov

Vedenie ľudí v sebe zahŕňa vo veľkej miere potrebu správnej komunikácie a pre dosahovanie stanovených cieľov je spätná väzba zamestnancom kľúčová. Zamestnanec potrebuje dostávať priebežne spätnú väzbu; vedieť, či jeho úsilie je v súlade s požiadavkami firmy a manažéra. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne a pomohlo Vám pri naplnení cieľov, vyžaduje si nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov. Tieto zručnosti Vás naučíme a precvičíte si ich priamo na našom workshope v rôznych modelových situáciách.

 

e-mailový kurz: Microsoft Office pre každodennú prácu

Word, Excel a PowerPoint - Rýchle, praktické a efektívne lekcie vhodné pre každého

10. 7. 2015 - 25. 9. 2015 | e-Seminár
Prostredníctvom nášho 12-týždňového, e-mailového kurzu sa naučíte používať nástroje textového editora Word, tabuľkového editora Excel a editora na úpravu prezentácií PowerPoint na profesionálnej úrovni. Dokážete rýchlo, efektívne, samostatne a tvorivým spôsobom riešiť obtiažne problémy z každodennej praxe. Bez problémov budete upravovať vzhľad Vašich dokumentov a tabuliek, ako aj odborných prezentácií v súlade s aktuálnymi trendami. 

Webinár: Elektronické trhovisko – ako na zadávanie podlimitných zákaziek

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Efektívny a spravodlivý model odmeňovania – alebo V jednoduchosti je krása

Praktické rady v oblasti peňažného a nepeňažného odmeňovania, ktoré dokážete okamžite využiť v praxi a vyhnúť sa tak fluktuácii vo firme.

Máte nastavený systém odmeňovania efektívne a spravodlivo? Viete ako to docieliť? Dokážete motivovať zamestnancov? Ak nie, tak príďte na náš seminár, ktorého cieľom je poskytnúť účastníkom prehľad o súčasnej situácii na trhu a jej vplyve na predpokladaný vývoj odmeňovania. Na tomto seminári získate praktické námety, ako nastaviť systém odmeňovania a rôzne modely mzdy. Taktiež Vás oboznámime ako skĺbiť limitovaný rozpočet nákladov a očakávania zamestnancov. Veď odmeňovanie neznamená len peniaze...

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
      1
2345678
9101112131415
16
17
1819202122
23242526272829
3031     
«  Júl 2018  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: