szčo



Pôžička verzus výpožička

Pozor na terminológiu ...

Pozor na využívanie nútených živností!

Využívanie nútenej živnosti v rozpore so zákonom je možné sankcionovať, na jednej strane orgánmi dozoru a dohľadu pri kontrole dodržiavania pracovnoprávnych predpisov, na druhej strane však nepriamo aj zo strany daňového úradu, Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne alebo zo strany orgánov činných v trestnom konaní.   



Interné smernice firmy v roku 2018

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

Pohotový spoločník personalistu

Praktická dokumentácia a editovateľné zmluvy pre HR manažment

Zmluvy, smernice, dohody, žiadosti, interné predpisy a ďalšie dokumenty v elektronickej podobe pre personalistov a zamestnávateľov. Podklady sú spracované tak, aby ich bolo možné ľahko editovať podľa konkrétnych potrieb zamestnávateľov a okamžite využiť v praxi.

Táto publikácia obsahuje aktuálne legislatívne zmeny:

- čo konkrétne GDPR znamená pre personalistov,

- aké osobné údaje musí personalista rozčleniť a vylúčiť zo spracovania,

- v zamestnávaní sezónnych zamestnancov,

- v práci v maloobchode - v akých sviatkoch nie je možné nariadiť prácu,

- v zákone o štátnej službe, týkajúcej sa diskriminácie či ochrany súkromia.

 

Excel: Interaktívny výukový balíček

12 praktických DVD pre efektívnejšiu prácu

Balíček 12 DVD s atraktívnymi, primerane dlhými a na praktických dátach demonštrovanými videokurzmi, do ktorých síce užívateľ môže zasiahnuť, nemôže ale nič pokaziť (rozhranie ho bezpečne vedie za ruku). Návodné, ľahko zrozumiteľné a atraktívne videokurzy Vás prevedú činnosťami, s ktorými sa väčšina ľudí pri práci s Excelom najčastejšie stretáva. Jedná sa teda o nevyhnutnú výbavu do každej kancelárie!

Súbeh výkonu funkcie štatutárneho orgánu a manažérskej pozície (3)

Komplexný pracovnoprávny, odvodový a daňový pohľad na členov štatutárnych orgánov vo svetle aktuálneho právneho stavu

Chcete mať istotu, že právne riešenie Vášho postavenia je v roku 2012  v súlade s aktuálnou legislatívou a zároveň je pre Vás najvýhodnejšie aj z pohľadu sociálneho, zdravotného poistenia a daní? Zoznámime Vás s možnosťami riešenia s cieľom, čo najvýhodnejšie pokryť aktuálne obdobie a vyhnúť sa problémom v budúcnosti.

e-Seminár: Excel – Jak pracovat v Excelu efektivněji a rychleji

Naučte se používat více užitečných a praktických funkcí a usnadněte si tak práci

25. 5. 2012 | e-Seminár

Excel dokáže byť prekvapivo efektívnym pomocníkom, ktorý ponúka veľmi variabilné spracovanie dát. Je možné ho využiť ako úplne univerzálny program. Veľa ľudí s ním každý deň pracuje, ale málokto s ním vie zaobchádzať na pokročilejšej úrovni a významne si tak uľahčovať svoju prácu. Poznajte prostredníctvom nášho e-Seminára, aké ďalšie služby Vám tento zdanlivo známy editor môže ešte ponúknuť.

Webinár: Práca na živnosť alebo pracovná zmluva?... čo je a čo nie je legálne!

Kontroly razantne sprísnia nelegálne zamestnávanie

Častým fenoménom dneška je „zamestnávanie“ pracovníkov na základe živnosti namiesto pracovnej zmluvy. Ide o tzv. „švarcsystém“, t.j. o uzatváranie obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností namiesto uzatvárania pracovnoprávnych zmlúv so zamestnancami.

Uistite sa na našom webinári, že Vaše pracovnoprávne vzťahy s inými podnikateľmi sú v súlade s platnou právnou úpravou a vyhnite sa pripravovaným sankciám včas.

Daňová optimalizácia v roku 2013

Neplaťte viac daní, ako prikazuje zákon

Kedy a aké optimalizačné postupy je vhodné nastaviť vo firme? Ako aplikovať zmeny v dani z príjmov účinné od 1. 1. 2013? Po čom pátrajú daňové kontroly? Aké chyby robia daňovníci pri znižovaní daní najčastejšie… a ako sa ich vyvarovať? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpovede priamo z praxe.

Webinár: Práca na živnosť vz. pracovná zmluva... čo je a čo nie je legálne? (2)

Zmeny v Zákonníku práce od 1. 1. 2013 razantne sprísnili možnosť „zamestnávania“ živnostníkov!

Novelizovaný Zákonník práce od 1. 1. 2013 zjednodušil naplnenie znakov závislej práce, čím výrazne obmedzil „zamestnávanie“ živnostníkov. Ako sú presne, po novom,  vymedzené znaky závislej práce? Aké sú pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer?

e-Seminár: Účtovná angličtina pre prax

Porozumejte a správne prezentujte účtovné termíny v anglickom jazyku

3. 5. 2013 | e-Seminár

Viete ako správne preložiť do angličtiny súvahu či výkaz ziskov a strát? Potrebujete si ujasniť anglickú terminológiu týkajúcu sa jednotlivých zložiek majetku, záväzkov vlastného imania, nákladov aj výnosov? Nie ste si istí termínmi v účtovných štandardoch IFRS? Potom práve Vám je určený náš praktický e-Seminár.

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní po zmene legislatívy

Prvé skúsenosti z aplikačnej praxe

Od 1.1.2013 bola novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd, ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca a pod.),  a v niektorých prípadoch aj od jeho veku. Ako tieto zmeny ovplivnili administratívnu prax, dozviete sa na našom online seminári, čiže webinári.

e-Seminár: Word – Ako pracovať vo Worde efektívnejšie a rýchlejšie

Praktické tipy pre uľahčenie každodennej práce s textovým editorom

19. 7. 2013 | e-Seminár
Prostredníctvom nášho e-Seminíra sa naučíte používať nástroje textového editora Word na profesionálnej úrovni, samostatne a tvorivým spôsobom riešiť obtiažne problémy z každodennej praxe, upraviť vzhľad dokumentov a produkovať typograficky čisté texty.

Seminár: Zaistenie bezpečnosti tech. zariadení v súlade s novým zákonom BOZP + vykonávacie vyhášky

… alebo čo je po novom potrebné splniť pre pozitívny výsledok kontroly inšpekcie práce

1. júla 2013 nadobudol účinnosť úplne nový zákon o BOZP, ktorý zásadne zmenil povinnosti zamestnávateľov. Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je zárukou bezpečného pracoviska. Vyvarujte sa rizík sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa s najčastejšie zisťovanými nedostatkami v oblasti BOZP, ako aj s tým, na čo sa kontrolné orgány v súčasnej praxi najviac zameriavajú.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Webinár: Miesto výkonu práce zamestnanca - aplikačné problémy v praxi  

Akým spôsobom dohodnúť miesto výkonu práce u zamestnanca, ktorý pracuje na rôznych miestach

14. 10. 2013 | Online - priamy prenos

Nesprávne zadefinovanie miesta výkonu práce môže spôsobiť zamestnávateľovi nemalé problémy. Špecifickú kategóriu pracovníkov predstavujú takí zamestnanci, ktorí prácu vykonávajú na rôznych miestach, musia sa často presúvať, a teda nemajú stále miesto výkonu práce. Správne zadefinovanie miesta výkonu práce je dôležité aj pre rozlíšenie, či výkon práce je možné považovať za pracovnú cestu, alebo nie.

E-seminár: Ako správne uzatvoriť účtovný a daňový rok

Praktické rady a tipy ako zostaviť účtovnú závierku za rok 2013 v podvojnom účtovníctve

8. 11. 2013 | e-Seminár

Výsledkom práce účtovníka je okrem vedenia bežného účtovníctva aj vykonanie uzávierkových prác a zostavenie účtovnej závierky. V rámci jednotlivých tematických okruhov nášho e-Seminára vás zrozumiteľnou formou oboznámime s jednotlivými krokmi a postupmi ako úspešne uzavrieť účtovný rok, ako vykonať všetky činnosti, ktoré požaduje legislatíva a na nič nezabudnúť.

Seminár: Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia v roku 2014

Aplikačné problémy z praxe. Platné predpisy a zaistenie súvisiacich formalít. Využite voľný pohyb pracovníkov v rozsahu platnej legislatívy!

Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia aj v roku 2014? Zamestnávate, alebo chcete zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch bude Vašou povinnosťou v roku 2014 splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú z množstva právnych predpisov. Dozviete sa taktiež, aké povinnosti má zamestnávateľ a zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov, zdravotného poistenia a sociálneho zabezpečenia.

E-Seminár: Uvádzanie určených výrobkov na vnútorný trh

Povinnosti výrobcov, dovozcov, splnomocnených zástupcov a distribútorov pri uvádzaní určených výrobkov na vnútorný trh

22. 11. 2013 | e-Seminár

Chrániť oprávnený záujem spotrebiteľov, t. j. ich zdravie, majetok, bezpečnosť a životné prostredie je jednou z kľúčových úloh štátu. Aby sa na trh uvádzali len bezpečné výrobky, musia podnikatelia, ktorí vyrábajú, dovážajú alebo uvádzajú výrobky na trh, požiadavky na výrobky v technických predpisoch a technických normách nie len poznať, ale ich aj dodržiavať. Pre ujasnenie si aktuálnych pravidiel uvádzania výrobkov na trh sme pre vás pripravili užitočný e-Seminár.

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní v roku 2014

Ako aplikovať sporné ustanovenia v praxi

29. 11. 2013 | Online - priamy prenos

Novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení bola zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) aj z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd a ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca...) a v niektorých prípadoch aj od jeho veku.

Webinár: Zmeny v zákone o DPH od 1. 1. 2014

Praktický prehľad zmien, ktoré musíte okamžite zaviesť do praxe

11. 12. 2013 | Online - priamy prenos

Novela zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty bola schválená Národnou radou SR 17. októbra 2013. Väčšina legislatívnych zmien nadobudne účinnosť už od 1. januára 2014. Medzi najdôležitejšie legislatívne zmeny patrí zavedenie kontrolného výkazu, rozšírenie okruhu osôb povinných platiť zábezpeku. Praktický prehľad o týchto a ďalších novinkách, ktoré čakajú podnikateľov od nového roka získate na našom online seminári, čiže webinári.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

6 praktických modulov vzdelávania pre špičkového personalistu

20. 1. 2014 - 9. 3. 2014 | Bratislava, Premium business hotel

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu?

Webinár: Riziká zamestnávania živnostníkov

Zvýšené sankcie inšpektorátu práce

Ako zabezpečiť, aby „zamestnávanie“ živnostníkov - SZČO nevykazovalo znaky závislej práce a spĺňalo všetky požiadavky obchodnoprávneho vzťahu? Ako sa vyhnúť negatívnym výsledkom pri kontrole inšpektorátu práce? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpoveď priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: Cestovné náhrady správne a jednoznačne

Osobitosti, špecifiká, daňové a odvodové zaťaženie…

Ako, kedy, komu a za akých podmienok môžete priznať cestovné náhrady? Ako vyplatené cestovné náhrady ovplyvňujú daňové a odvodové zaťaženie zamestnanca a zamestnávateľa? Na tieto, ale aj mnohé iné otázky dostanete odpovede na našom prakticky zameranom seminári.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

BOZP: Nové povinnosti pre firmy 2014

Aplikácia zmien v právnych predpisoch o BOZP od augusta a septembra 2014

Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je základom bezpečného pracoviska u zamestnávateľa - prevádzkovateľa. Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP,  novela vyhlášky č. 508/2009 o technických zariadeniach a zákon č. 204/2014, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. Vyvarujte sa rizík, sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa na našom seminári s novými povinnosťami v oblasti BOZP, platnými od augusta a septembra 2014.

Webinár: Príspevky zo sociálneho fondu – zdaniť a platiť odvody?

Sociálny fond ako súčasť benefitovej politiky zamestnávateľa

31. 10. 2014 | Online - priamy prenos

Sociálny fond, jeho využitie, ale predovšetkým povinnosť zdaňovania a platenia odvodov z niektorých príspevkov je stále diskutovanou témou. Nakoľko je SF tvorený z daňovo uznaných nákladov spoločnosti, kontrolné orgány venujú tejto problematike pri kontrole vysokú mieru pozornosti. Využite prostriedky zo SF pre svojich zamestnancov čo najefektívnejšie a v súlade s platnou legislatívou.

Seminár: Grafické minimum pre efektívnejšiu prácu Vašich zamestnancov

Naučte sa základy grafiky a ušetríte čas aj peniaze

Viete, prečo od vás grafik potrebuje otvorené dáta? Ako vložiť do firemnej prezentácie logo bez pozadia? Či ako si pripraviť jednoduchú grafiku bez straty času a peňazí za externú grafickú výpomoc? Čoraz častejšie sa totiž aj pracovníci bez grafických znalostí stretávajú s potrebou vedieť si rýchlo a efektívne pripraviť správne grafické podklady a zvládnuť základné grafické operácie. Ak patríte medzi nich, potom práve Vám je určený náš praktický seminár.

Seminár: Ročné hodnotenie zamestnancov – ako ho vykonať?

Nastavte a vykonávajte efektívne ročné hodnotenie zamestnancov, stanovte im profesijné ciele na nové obdobie!

Práve v tomto období potrebujete so zamestnancami zhrnúť ich prácu a výsledky za celý uplynulý rok a dojednať s nimi ich profesijné ciele na nové obdobie. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne, vyžaduje nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov.

Webinár: Cestovné náhrady – aktuálny stav, platný k 1. 1. 2015

Aktuálne problémy, ktoré vyžadujú špecifické riešenie

16. 12. 2014 | Online - priamy prenos

Legislatívne zmeny sa od 1. 11. 2014 a 1. 1. 2015 dotkli aj cestovných náhrad. Ide predovšetkým o dopad zmien sadzieb stravného pri tuzemských pracovných cestách a v právach vysielania na pracovné cesty u zamestnancov pridelených k užívateľským zamestnávateľom.

Webinár: Zrážky zo mzdy zamestnanca a exekúcie

Návody, rady a tipy ako ich realizovať v súlade s platnou legislatívou

19. 12. 2014 | Online - priamy prenos

Zrážky zo mzdy zamestnanca sú stálou súčasťou mzdovej agendy. Osobitnou kapitolou sú exekúcie, s ktorými sa stretávame v praxi stále častejšie. V tomto prípade stojí spolupráca s exekútormi na jednej strane problému, avšak práva a povinnosti zamestnanca a zamestnávateľa na strane druhej, kde sú riadené viacerými legislatívnymi normami a je mimoriadne dôležité sa v nich správne orientovať.

Seminár: DPPO 2014 - Tipy na legálne zníženie dane z príjmov

Neplaťte viac daní, ako prikazuje zákon...

Aké daňové výdavky znižujú základ dane? Po čom pátrajú daňové kontroly? Aké chyby robia daňovníci pri znižovaní daní najčastejšie… a ako sa ich vyvarovať? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpovede priamo z praxe.

 

Seminár: Zamestnávanie dohodárov od 1. 1. 2015

Tipy a triky z pohľadu odvodov a daní

Zamestnávanie na dohodu mimo pracovného pomeru je na Slovensku veľmi rozšírené. Túto oblasť pracovnoprávnych vzťahov však upravuje niekoľko zákonov, ktorých aplikácia v praxi je komplikovaná. Zvýšená náročnosť v administrácie dohôd, ich registrácií v zdravotnej a sociálnej poisťovni, ako aj výpočet poistného, dajú poriadne zabrať. Okrem toho, od 1. 1. 2015 prichádzajú ďalšie zmeny pri zamestnávaní na dohodu. Buďte preto pripravení vďaka nášmu semináru.

Seminár: Príprava na skúšku zodpovednej osoby z oblasti ochrany osobných údajov

Praktické cvičenia, rady a tipy ako úspešne absolvovať skúšku zodpovednej osoby

Ochrana osobných údajov Vašich zamestnancov je výsostne dôležitá aj pre Vašu firmu. Nielen ich získavanie, ale aj spracovanie a následná likvidácia musia podliehať prísnym nariadeniam, ktoré kontroluje Úrad na ochranu osobných údajov. Nestíhate to sami, nemáte prehľad, čo všetko by ste mali mať na zreteli pri práci s osobnými údajmi? Poverte zodpovednú osobu, ktorá sa Vám o to postará. Každá zodpovedná osoba však musí najprv vykonať skúšky, aby sa mohla zodpovedať pred zákonom. My vyškolíme zodpovedné osoby na skúšky a zároveň skúšku zodpovednej osoby zabezpečíme. To všetko na našom seminári! 

 

JEDINEČNÁ PONUKA: Pri prihlásení sa 30 účastníkov, zorganizujeme skúšku zodpovednej osoby v rámci jednodenného seminára  v príjemnom prostredí hotela Premium!

Webinár: Elektronické trhovisko – ako na zadávanie podlimitných zákaziek

Jednoduché a rýchle zadávanie podlimitných zákaziek

Aké sú minimálne technické požiadavky na klientsky počítač? Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka Elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Požiarna ochrana – nové povinnosti od 1. 9. 2015

Čo prináša novelizovaný zákon o ochrane pred požiarmi a vyhláška o požiarnej prevencii? Čo sa mení v praxi? Pripravte sa na zmeny včas!

Novelizovaný zákon o ochrane pred požiarmi a novelizovaná vyhláška o požiarnej prevencii prinesú dostatok zmien na to, aby ste sa v nich stratili. Viete čo sa mení v praxi? Čo je potrebné v rámci dokumentácie na úseku ochrany pred požiarmi? Alebo ktoré kompetencie úradov sa menia alebo aké sa dopĺňajú? Lektor s praxou v danej problematike Vám priblíži všetky zmeny a pripraví Vás na ne ešte predtým, než novela zákona vstúpi do účinnosti. Preto nepremrhajte túto šancu, aby ste predišli pokutám a sankciám.

Poukaz pre personalistov: Získajte účasť na seminári v hodnote 210 EUR teraz len za 150 EUR

Využite možnosť zúčastniť sa na ľubovoľnom seminári do konca roka 2017 s mimoriadnou zľavou

 

Zakúpte si špeciálny darčekový poukaz na vzdelávanie v hodnote 210 EUR. Získajte možnosť zúčastnuiť sa ľubovoľného seminára, konaného do konca roka 2017 Vy, alebo Vaši kolegovia a zaplatíte len 150 EUR.

 

Poukaz pre odpadárov: Získajte účasť na seminári v hodnote 210 EUR teraz len za 150 EUR

Využite možnosť zúčastniť sa na ľubovoľnom seminári do konca roka 2017 s mimoriadnou zľavou

 

Zakúpte si špeciálny darčekový poukaz na vzdelávanie v hodnote 210 EUR. Získajte možnosť zúčastnuiť sa ľubovoľného seminára, konaného do konca roka 2017 Vy, alebo Vaši kolegovia a zaplatíte len 150 EUR.

 

Seminár: Zamestnávanie cudzincov z tretích krajín a vysielanie zamestnancov po zmene 1. 5. 2017

Vnútropodnikový transfer, aktuálne zmeny a ich aplikačné problémy v praxi

Adaptácia vnútroštátnej legislatívy na podmienky a záväzné požiadavky Európskej únie v oblasti stanovenia podmienok pobytu niektorých kategórií štátnych príslušníkov tretích krajín na území členských štátov Európskej únie si vyžiadala novelizáciu zákonov č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti. Tieto zmeny týkajúce sa zamestnávania cudzincov v rámci vnútropodnikového transferu a pobytu cudzincov na účely zamestnania ako sezónni pracovníci sú účinné od 1. mája 2017. Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky.

 

Seminár: TPM - Efektívna údržba strojov a zariadení v roku 2018

Ako dosiahnuť vysokú produktivitu vo Vašej výrobe alebo Návody na zvyšovanie efektívnosti strojov a zariadení v podniku

Údržbu strojov a zariadení považujú v mnohých podnikoch výlučne za úlohu oddelenia údržby. Výroby sa „netýka“ dovtedy, kým nenastane porucha a výroba sa preruší. Údržbár nemôže byť všade, no obsluha je pri svojom stroji takmer stále a hroziacu poruchu môže včas identifikovať. Prepojenie údržby s výrobou je jedným zo základných princípov TPM a je jednou z metód filozofie LEAN. Jej dôsledným zavedením a uplatňovaním dosiahnete lepšie hodnoty celkovej efektivity zariadení a tým pádom aj celej výroby.

Seminár: Evidencia dochádzky v otázkach a odpovediach

Povinnosti zamestnávateľa pri rozvrhovaní pracovného času a evidencii dochádzky.

Prevádzkový režim pracoviska a pracovný režim zamestnanca ovláda jedna veličina – pracovný čas. Jeho rozvrhovanie i evidenciu zas musí ovládať vedúci zamestnanec, prípadne personalista. Aké pravidlá platia pre rovnomerné a aké pre nerovnomerné rozvrhovanie pracovného času? Aké sú najčastejšie problémy pri evidencii práce na zmeny? Kedy môže zamestnávateľ nariadiť prácu nadčas a kedy musí zamestnávateľ prácu nadčas so zamestnancom dohodnúť?  Akým spôsobom a v akej forme je zamestnávateľ povinný evidovať dochádzku?

 

Seminár: GDPR zaostrené na malé firmy

Pripravte svoju firmu na revolučné zmeny v ochrane osobných údajov

Európske nariadenie GDPR prináša všetkým firmám nové nekompromisné požiadavky na spracovanie a ochranu osobných údajov. Prísne pravidlá budú platiť bez výnimky od 25. 5. 2018 aj pre malé a rodinné firmy a ich porušenie môže byť trestané sankciami až vo výške 20 miliónov EUR! Neriskujte a uistite sa, že dokážete svoju firmu včas a bezchybne pripraviť – práve teraz je najvyšší čas!

 

Seminár: Najčastejšie riešené problémy Zákonníka práce z praxe a novela ZP 2018

Povinnosti zamestnávateľa vo vzťahu k zamestnancom, príplatky za prácu cez víkendy a sviatky, 13. a 14. platy

Zamestnanec je v našej legislatíve chránený viac ako zamestnávateľ a je preto nesmierne dôležité, aby zamestnávatelia poznali svoje práva a povinnosti a vedeli čo najpresnejšie, ako sa chrániť v súdnych sporoch so zamestnancami. Aby toho pre zamestnávateľov nebolo málo, od 1. 5. 2018 vstupuje do účinnosti ďalšia novela Zákonníka práce, ktorá upravuje nielen príplatky za prácu počas víkendov a sviatkov, 13. a 14. platy, ale aj mnoho ďalšieho. Pripravte sa na nové úskalia pracovného pomeru včas a efektívne. Praktické informácie odstanete na našom seminári!

 

Seminár: Najčastejšie riešené problémy Zákonníka práce z praxe a novela ZP 2018

Povinnosti zamestnávateľa vo vzťahu k zamestnancom, príplatky za prácu cez víkendy a sviatky, 13. a 14. platy

Zamestnanec je v našej legislatíve chránený viac ako zamestnávateľ a je preto nesmierne dôležité, aby zamestnávatelia poznali svoje práva a povinnosti a vedeli čo najpresnejšie, ako sa chrániť v súdnych sporoch so zamestnancami. Aby toho pre zamestnávateľov nebolo málo, od 1. 5. 2018 vstupuje do účinnosti ďalšia novela Zákonníka práce, ktorá upravuje nielen príplatky za prácu počas víkendov a sviatkov, 13. a 14. platy, ale aj mnoho ďalšieho. Pripravte sa na nové úskalia pracovného pomeru včas a efektívne. Praktické informácie odstanete na našom seminári!

 

Seminár: GDRP 2018: Vzorová dokumentácia podľa nového zákona o ochrane osobných údajov

Praktické návody ako vyplniť novú vzorovú dokumentáciu

Od 25. mája 2018 je účinný nový zákon o ochrane osobných údajov, ktorý nepozná prechodné doby, a teda vyžaduje mať vypracovanú novú dokumentáciu k uvedenému dňu.  

 

Fyzické osoby podnikatelia a právnické osoby (t. j. prevádzkovatelia) musia mať vypracovanú:

      • novú dokumentáciu, ktorú predkladajú pri kontrole Úradu na ochranu osobných údajov, aby preukázali súlad s novým zákonom o ochrane osobných údajov / GDPR a
      • informovanie jednotlivcov, ktorých osobné údaje sú spracúvané.

 

Tento seminár ponúka jedinečnú príležitosť dostať sa k vzorovej dokumentácii a vypočuť si zrozumiteľný výklad na jej vyplnenie. Príďte si po svoju vzorovú dokumentáciu a naučte sa ju vypĺňať!

Seminár: Professional assistant with English language

Profesionálne vystupovanie asistentky, ktorá vie ako sa pohybovať v medzinárodnom prostredí, môže predísť prípadným problémom, zefektívniť plynulý chod vašej firmy, navodiť priaznivé podmienky pre Vaše vyjednávanie s klientom a preto priniesť neoceniteľné výsledky pre Vaše podnikanie.

Moderná asistentka potrebuje organizačné a diplomatické schopnosti a bez perfektnej angličtiny sa nezaobíde.

Nepodceňte úlohu Vašej asistentky pre úspešné podnikanie a prihláste ju na náš seminár.

 

Seminár: Elektronické trhovisko nadlimitných a podlimitných zákaziek s použitím novej demo verzie

Jednoduché a praktické návody bez nekonečných príručiek.

 

Zvykli ste si už pri zadávaní zákaziek na používanie Elektronického kontraktačného systému (EKS).  Máte záujem tento systém používať nie len ako nadlimitné a podlimitné elektronické trhovisko? Ak áno - je tu už pre vás všetkých - verejných obstarávateľov a hospodárske subjekty redizajnovaný subsystém Elektronická podpora procesov (EPP) systému EKS. Prostredníctvom tohto redizajnovaného subsystému EPP - EKS môžete jednoducho bez siahodlhých príručiek zadávať nadlimitné zákazky, ako aj podlimitné zákazky v súlade so zákonom č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (zákon o verejnom obstarávaní).

 

Príďte sa zoznámiť  s týmto novým nástrojom pre elektronické verejné obstarávanie. Prvý krát prakticky – s použitím demo verzie vám komplexne predvedieme zadávanie nadlimitnej zákazky postupom verejnej súťaže dvojobálkovej, resp. reverznej, ako aj podlimitnej zákazky bez využitia elektronického trhoviska z pohľadu verejného obstarávateľa/objednávateľa, ako aj z pohľadu hospodárskych subjektov (záujemcov/uchádzačov)/dodávateľov.  

 

4-hodinový seminár: Ako dať výpoveď zamestnancovi bez stresu a chýb

Najčastejšie chyby zamestnávateľov pri daní výpovede zamestnancovi

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Neraz sú zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli a to správne pripravená výpoveď so všetkými náležitosťami, ktoré od nás Zákonník práce vyžaduje. Aké môžu byť výpovedné dôvody podľa Zákonníka práce a aké formálne a obsahové náležitosti je potrebné splniť, aby bola výpoveď platná? Dozviete sa na našom prakticky zameranom seminári.

 

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23
24
2526272829
30      
«  Apríl 2018  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: