zákonník práce



Čo musíte stihnúť ešte do konca roka

Posledný kvartál je tu a s ním aj neodkladné povinnosti pre každého podnikateľa.

Spoločník versus konateľ – kto je väčší pán?

Prečítajte si, ako je upravený vzťah medzi konateľom a spoločníkom vo firme.

Ako správne nastaviť nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas

Ustanovený pracovný čas podľa Zákonník práce môže byť rozvrhnutý rovnomerne, nerovnomerne alebo môže byť rozvrhnutý ako pružný pracovný čas. Zákonník práce pozná aj tzv. konto pracovného času, čo považujeme za spôsob nerovnomerného rozvrhnutia pracovného času.

Prvá pomoc pre zamestnávateľov: Ako stanoviť výšku platu vašich zamestnancov?

Prieskum hodinovej mzdy EUROSTAT-u ukázal, že Slováci majú stále kam stúpať. Česko, či Estónsko, ale aj "krachujúce" krajiny ako Grécko a Cyprus. Títo všetci sa v rebríčku hodinovej ceny práce dostali pred Slovensko. My sme za sebou nechali Poľsko a Maďarsko. Koniec rebríčka obsadili Bulhari, Rumuni, Litovci a Lotyši. Prieskum porovnával celkovú hodinovú cenu práce, teda súčet platu a daní a odvodov. Tie sú totiž v každej krajine iné.

Spoznajte metódu GROW a buďte lídrom, ktorého nasledujú!

Každý riadiaci pracovník či vedúci určitého tímu potrebuje vo svojej práci nájsť spôsob, ako tím motivovať a viesť ho k čo najlepším výsledkom. Na čele tímu by mal stáť človek, ktorý má nielen víziu, ale dokáže ju aj premeniť na realitu. Jedným z možných spôsobov, ako sa naučiť s tímom efektívne pracovať je koučing. Jeho metóda GROW pomôže riadiacim pracovníkom a vedúcim tímov klásť otázky, vďaka zodpovedaniu ktorých sa dostanú na vyššie méty.

5 marketingových krokov s nízkymi nákladmi

Ak by ste niekedy chceli naozaj nahnevať makretéra, povedzte mu, že na tvorbu obsahu kampane máte nízky rozpočet. Hoci má každá firma záujem na tom, aby získala dobrý nápad čo najlacnejšie, práve investícia do kreatívnych myšlienok je kapitálom, ktorý vám môže pomôcť pri tvorbe nízkonákladovej kampane a priniesť očakávané zisky. Tvorba obsahu marketingovej kampane môže trvať niekoľko hodín a stáť vás ohromné množstvo energie. Práve preto sme pre Vás spísali 5 tipov, ako tvoriť čo najefektívnejšie a v čo možno najkratšom čase.

Nový zákon Ochrana osobných údajov od 1.7.2013!

Národná rada Slovenskej republiky schválila 30. apríla 2013 nový zákon na ochranu osobných údajov, ktorý nadobúda účinnosť 1. júla 2013. Novým zákonom (zákon č. 122/2013 Z.z.) sa ruší v súčasnosti platný zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Návrh zákona si vyžiadala potreba dôslednej transpozície Smernice Európskeho parlamentu a Rady 95/46/ES, záverov a odporúčaní hodnotenia správneho uplatňovania schengenského acquis v Slovenskej republike pre oblasť ochrany osobných údajov a výsledky analýzy súčasne platného zákona z pohľadu aplikačnej v praxe.

Pozor na využívanie nútených živností!

Využívanie nútenej živnosti v rozpore so zákonom je možné sankcionovať, na jednej strane orgánmi dozoru a dohľadu pri kontrole dodržiavania pracovnoprávnych predpisov, na druhej strane však nepriamo aj zo strany daňového úradu, Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne alebo zo strany orgánov činných v trestnom konaní.   

1.1.2013 - Nové povinnosti zamestnávateľa

Prehľad zmien týkajúcich sa zamestnávateľov a ich zamestnancov v oblasti dane z príjmov, sociálneho a zdravotného poistenia platné od 1. januára 2013

Od 1.7.2012 – Vyšší daňový bonus na vyživované dieťa

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR opatrením č. 181/2012 Z. z. o úprave súm životného minima upravilo s účinnosťou od 1. júla 2012 sumy životného minima.

Monitor zákonníka práce: Vy sa pýtate, my odpovedáme!

Je zamestnávateľ povinný v prípade, ak skončil pracovný pomer so zamestnancom, ktorému bol nariadený výkon rozhodnutia zrážkami zo mzdy, oznámiť túto skutočnosť príslušnému súdu?

Poistenie zodpovednosti - najkomplikovanejší poistný produkt!

Môže si poistenie zodpovednosti dojednať aj sám zamestnanec bez vedomia spoločnosti?



Manuál verejného obstarávania v kocke

Informácie, rady a praktické postupy pre obstarávateľov a dodávateľov

Praktická publikácia ponúka výklad nového zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní, účinného od 18. 4. 2016 a súvisiacej legislatívy SR a EÚ, odborné, ale zrozumiteľné informácie o fungovaní trhu verejných zákaziek, množstvo príkladov, odporúčaní, najvhodnejšie zvolených postupov, rozoberá najčastejšie chyby a problémy, vrátane opravných prostriedkov, ktoré v praxi verejného obstarávania vznikajú, a to z pohľadu obstarávateľov aj dodávateľov.

 

Pohotový spoločník personalistu

Praktická dokumentácia a editovateľné zmluvy pre HR manažment

Zmluvy, smernice, dohody, žiadosti, interné predpisy a ďalšie dokumenty v elektronickej podobe pre personalistov a zamestnávateľov. Podklady sú spracované tak, aby ich bolo možné ľahko editovať podľa konkrétnych potrieb zamestnávateľov a okamžite využiť v praxi.

Táto publikácia obsahuje aktuálne legislatívne zmeny, napr.:

      • aké povinnosti vyplývajú z GDPR pre personalistov,
      • aké povinnosti treba dodržať pri zverejňovaní mzdy pri ponuke práce,
      • ako postupovať pri poskytovaní 13. a 14. platu,
      • aké sú zvýhodnenia za prácu v sobotu a nedeľu a nočnú prácu,
      • ako sa novelizovali súvisiace zákony, ktoré by personalista mal ovládať.

 

BOZP v kancelárskych a administratívnych priestoroch

Povinnosti – vzory – legislatíva

Praktická publikácia ponúka návod, ako bezpečne zaistiť pracovisko v administratíve s dôrazom na kancelárske priestory, podrobné informácie o vyhľadávaní, vyhodnocovaní a registrovaní rizík, informácie k vypracovaniu dokumentácie BOZP vrátane jej aktualizácie, pokyny k revíziám, smernice a vzory a aktuálnu legislatívu k problematike.

 

Interné smernice firmy v roku 2018

Praktický návod a editovateľné vzory pre nastavenie vnútornej kontroly

Predíďte problémom s kontrolnými orgánmi, pripravte si interné smernice tak, aby Vás na ničom nenachytali! Naša praktická príručka rieši identifikáciu oblastí, ktoré je potrebné bližšie upraviť internými pravidlami, nakoľko legislatíva stanoví iba všeobecný rámec. Publikácia poskytuje návod, ako si vypracovať jednotlivé interné smernice pre Vašu firmu, aby sa zabezpečila jednotná aplikácia postupov a procesov a boli splnené všetky legislatívne požiadavky.

 
Publikácia Vám pomôže eliminovať riziká plynúce z nesprávne nastaveného vnútorného kontrolného systému firmy.

Excel: Interaktívny výukový balíček

12 praktických DVD pre efektívnejšiu prácu

Balíček 12 DVD s atraktívnymi, primerane dlhými a na praktických dátach demonštrovanými videokurzmi, do ktorých síce užívateľ môže zasiahnuť, nemôže ale nič pokaziť (rozhranie ho bezpečne vedie za ruku). Návodné, ľahko zrozumiteľné a atraktívne videokurzy Vás prevedú činnosťami, s ktorými sa väčšina ľudí pri práci s Excelom najčastejšie stretáva. Jedná sa teda o nevyhnutnú výbavu do každej kancelárie!

CD ROM: Cestovné náhrady: 120+ vzorov a formulárov pre praktické využitie

Osobitosti, daňové a odvodové aspekty

V multimediálnej on-line a CD publikácii nájdete široké spektrum príkladov z praxe, ktoré riešia rôzne situácie pri poskytovaní cestovných náhrad. Pre komplexné riešenie cestovných náhrad je CD ROM doplnený o editovateľné vzory, tlačivá a ďalšiu potrebnú dokumentáciu zamestnávateľa, súvisiacu s priznaním a výplatou náhrad pri vysielaní pracovníkov na tuzemské a zahraničné pracovné cesty.

 

Kontrolná zložka pre riaditeľa školy

Praktické návody, vzory a formuláre pre perfektný prehľad a bezproblémové riadenie školy či školského zariadenia

Pozícia riaditeľa predstavuje pre akúkoľvek školu kľúčovú funkciu, či už z profesného alebo osobnostného hľadiska. Spôsob vedenia škôl sa behom posledných desaťročí výrazne premenil a neustále napreduje. Riaditelia už nenapĺňajú len pedagogický účel a cieľ, ale stávajú sa všestrannými manažérmi, ktorí sú pravidelne kontrolovaní Štátnou školskou inšpekciou.

Pre prípad plánovanej aj nečakanej kontroly Vám prinášame úplne nový produkt na slovenskom trhu, po ktorom siahnete vždy, keď musíte aktívne konať, obhajovať správny postup a všetko riadne dokladovať. Vďaka Kontrolnej zložke pre riaditeľa školy získate nielen istotu, že je všetka školská dokumentácia kompletná a celkom v súlade s aktuálnou legislatívou, ale aj praktické návody, ako sa na kontrolu najlepšie pripraviť a vyvarovať sa pochybenia.

 

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia ( EÚ/EHP) v roku 2011

Ako sa vysporiadať s platnými predpismi a ako zaistiť súvisiace formality v súlade so zákonmi!

13. 4. 2011

Rozširujete svoje podnikateľské aktivity do iných krajín a chcete do nich vyslať svojich zamestnancov? Alebo chcete naopak zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch je Vašou povinnosťou splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú zo zákona o službách zamestnanosti, zákona o sociálnom poistení a taktiež z nového koordinačného a vykonávacieho nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie. Dozviete sa aj aké povinnosti má zamestnávateľ a tiež zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov.

Bezpečný elektronický podpis (1)

Všetko, čo potrebujete vedieť na jeho efektívne využívanie v praxi  

3. 5. 2011

Určite ste sa už stretli s pojmom elektronický podpis. Viete však, ako sa dá reálne v praxi využiť, ako vyzerá, kde sa dá získať, či je bezpečný, čo všetko je možné s ním podpísať, aká je jeho právna záväznosť? Seminár Vám na tieto a ešte mnohé ďalšie otázky odpovie a zoznámi Vás prijateľnou formou so základnými princípmi elektronického podpisu, technológiou, systémom dôvery, legislatívnymi požiadavkami, praktickým využitím elektronického i zaručeného elektronického podpisu.

Novela Zákonníka práce od 1. 9. 2011

„Veľká“ novela Zákonníka práce – 118 novelizačných bodov vo viac ako 60 § ZP

Dlho očakávaná novela Zákonníka práce administratívnu náročnosť a postavenie zamestnávateľa v pracovne právnych vzťahoch nezjednoduší. Vládou schválená novela Zákonníka práce obsahuje 118 novelizačných bodov v 62 paragrafoch, ktoré prinesú od 1.9.2011 významné zmeny v pracovnom práve. Pripravte sa včas.

Novela Zákonníka práce od 1. 9. 2011 (2)

„Veľká“ novela Zákonníka práce – 118 novelizačných bodov vo viac ako 60 § ZP

Dlho očakávaná a diskutovaná zmena Zákonníka práce administratívnu náročnosť a postavenie zamestnávateľa v pracovnoprávnych vzťahoch nezjednoduší. Vyše 118 zmien v 62 paragrafoch prinášajú významné zmeny v pracovnom práve dotýkajúce sa zamestnávateľov, zamestnancov aj ich zástupcov.

e-Seminár: Skončenie pracovného pomeru výpoveďou zo strany zamestnávateľa

Ako správne skončiť pracovný pomer so zamestnancom – výpovedné dôvody a zákonom stanovené postupy platné od 1. 9. 2011!

14. 10. 2011 | e-Seminár

Skončenie pracovnoprávneho vzťahu je vždy obojstranne citlivá záležitosť. O to viac je potrebné klásť dôraz na právnu správnosť skončenia pracovného pomeru výpoveďou zo strany zamestnávateľa. Od 1. 9. 2011 platí novela Zákonníka práce, ktorá výrazne zmenila zabehnutú prax práve v tejto oblasti. Neplatné skončenie pracovného pomeru spravidla vedie k dlhotrvajúcim finančne aj psychicky vyčerpávajúcim právnym sporom. Náš e-Seminár Vám poskytne právne rady, praktické odporúčania, upozorní Vás, kde v praxi dochádza k najčastejším chybám. Na konkrétnych príkladoch z reálnej praxe získate návod, ako právne správne skončiť pracovný pomer so zamestnancom.

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia ( EÚ/EHP) v roku 2011/2012 (2)

Aplikačné problémy z praxe. Platné predpisy a zaistenie súvisiacich formalít. Využite voľného pohybu pracovníkov v rozsahu platnej legislatívy!

Vysielate svojich zamestnancov do zahraničia? Rozširujete svoje podnikateľské aktivity do iných krajín a chcete do nich vyslať svojich zamestnancov? Alebo chcete naopak zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch je Vašou povinnosťou splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú zo zákona o službách zamestnanosti, zákona o sociálnom poistení a taktiež z nového koordinačného a vykonávacieho nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie. Dozviete sa aj, aké povinnosti má zamestnávateľ a tiež zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov.

Aplikačné problémy Zákonníka práce v praxi – ako sa im vyvarovať?

Riešenie autentických prípadov z praxe personalistu

Zákonník práce je rozsiahly a dynamicky sa meniaci predpis. Časté novelizácie vedú neraz k neprehľadnosti a k nejasnostiam pri jeho každodennej aplikácii. Postavenie zamestnávateľa v pracovnoprávnych vzťahoch preto nie je vôbec jednoduché a je stále vystavený istému riziku pri vzniku, zmene a zániku pracovnoprávnych vzťahov so svojimi zamestnancami.

e-Seminár: Pravidlá a pokyny na zaistenie BOZP v roku 2012

Čo je potrebné zabezpečiť v zmysle nových právnych predpisov, platných od 1. januára 2012?

24. 2. 2012 | e-Seminár

Správne nastavené procesy v oblasti BOZP sú zárukou takého zaistenia stavu pracovných podmienok, ktoré eliminujú vplyv nebezpečných a škodlivých faktorov pracovného procesu alebo prostredia na zamestnancov, a zároveň chránia zamestnávateľa pred sankciami zo strany kontrolných orgánov.

Súbeh výkonu funkcie štatutárneho orgánu a manažérskej pozície (3)

Komplexný pracovnoprávny, odvodový a daňový pohľad na členov štatutárnych orgánov vo svetle aktuálneho právneho stavu

Chcete mať istotu, že právne riešenie Vášho postavenia je v roku 2012  v súlade s aktuálnou legislatívou a zároveň je pre Vás najvýhodnejšie aj z pohľadu sociálneho, zdravotného poistenia a daní? Zoznámime Vás s možnosťami riešenia s cieľom, čo najvýhodnejšie pokryť aktuálne obdobie a vyhnúť sa problémom v budúcnosti.

Keď k Vám príde na kontrolu inšpektor práce...

Ako prebieha, a čo všetko kontroluje inšpekcia práce?

Na aký rozsah kontroly sa musíte prichystať? Čo bude inšpekcia práce kontrolovať? Akú dokumentáciu ste povinní jej predložiť? Na tieto, ako aj ďalšie otázky z aplikačnej praxe, Vám dáme odpovede na praktickom seminári.

Postavenie konateľa v s.r.o.

Prehľad práv a povinností alebo „Na čo konateľ musí vždy pamätať?“

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. Konateľ je pritom limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta.

Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde!

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch a ako sa im vyvarovať

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli...správne pripravená a naformulovaná výpoveď, či okamžité skončenie pracovného pomeru.

e-Seminár: Výpoveď z pracovného pomeru

Ako správne skončiť pracovný pomer so zamestnancom....

8. 6. 2012 | e-Seminár

V rámci e-Seminára, na konkrétnych príkladoch z reálnej praxe, získate dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať a na čo naopak pamätať pri skončení pracovného pomeru výpoveďou zo strany zamestnávateľa, a to pri výpovedných dôvodoch na strane zamestnávateľa aj zamestnanca.

Webinár: Práca na živnosť alebo pracovná zmluva?... čo je a čo nie je legálne!

Kontroly razantne sprísnia nelegálne zamestnávanie

Častým fenoménom dneška je „zamestnávanie“ pracovníkov na základe živnosti namiesto pracovnej zmluvy. Ide o tzv. „švarcsystém“, t.j. o uzatváranie obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností namiesto uzatvárania pracovnoprávnych zmlúv so zamestnancami.

Uistite sa na našom webinári, že Vaše pracovnoprávne vzťahy s inými podnikateľmi sú v súlade s platnou právnou úpravou a vyhnite sa pripravovaným sankciám včas.

e-Seminár: Špecifiká a osobitosti cestovných náhrad

Ako správne priznať a spracovať cestovné náhrady v súlade s platnou legislatívou v príkladoch a komentároch

9. 7. 2012 | e-Seminár

Oblasť cestovných náhrad patrí k často používaným v súvislosti s pracovným pomerom, výkonom funkcií členov štatutárnych orgánov, vysielaním zamestnancov do zahraničia, aj podnikaním. Zároveň je to však oblasť, ktorá patrí k často kontrolovaným zo strany oprávnenosti nároku na ne a správnosti ich výpočtu.

 

Zamestnanecké výhody z pohľadu daní a odvodov

Ako ich posúdiť z hľadiska daní a odvodových povinností z pohľadu zamestnávateľa aj zamestnanca

Na mnohých zamestnancov pôsobia niektoré typy benefitov presvedčivejšie ako plat. Pri ich využívaní je potrebné si ale zodpovedať otázku: Koľko stoja firmu a kedy sa vyplatia? Získajte komplexný prehľad jednotlivých zamestnaneckých výhod a ich vplyv na daňové a odvodové zaťaženie firmy.

Webinár: Monitoring zamestnancov

Čo a akým spôsobom môže zamestnávateľ sledovať pri výkone práce zamestnancov?

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Ne jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov.

Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde! (2)

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch a ako sa im vyvarovať

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli...správne pripravená a naformulovaná výpoveď, či okamžité skončenie pracovného pomeru.

Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas – aplikačné problémy z praxe!

Riešenie konkrétnych prípadov z praxe personalistu

Napriek tomu, že Zákonník práce platí už vyše roka, v praxi neustále pretrvávajú problémy a nejasnosti v súvislosti s nerovnomerným rozvrhnutím pracovného času zamestnancov. Aké sú možnosti rozvrhnutia pracovného času? Ako riešiť prestávky v práci, nadčasy...? Ako funguje konto pracovného času? Ako využiť inštitút flexikonta?

Webinár: Príspevky zo sociálneho fondu – zdaniť a platiť odvody?

SF ako súčasť benefitovej politiky zamestnávateľa, využite jeho prostriedky čo najefektívnejšie v súlade s platnou legislatívou

Sociálny fond, jeho využitie, ale predovšetkým povinnosť zdaňovania a platenia odvodov z niektorých príspevkov je stále diskutovanou témou. Nakoľko je SF tvorený z daňovo uznaných nákladov spoločnosti, kontrolné orgány venujú tejto problematike pri kontrole vysokú mieru pozornosti. Využite prostriedky zo SF pre svojich zamestnancov čo najefektívnejšie a v súlade s platnou legislatívou.

e-Seminár: Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

21. 9. 2012 | e-Seminár

Každý zamestnávateľ musí pri spracovaní a výplatách miezd, platov a odmien svojich zamestnancov dodržiavať povinnosti stanovené zákonníkom práce a ostatnými právnymi predpismi. Vyvarujte sa najčastejších problémov a chýb pomocou nášho prakticky zameraného e-Seminára, ktorý Vám priblíži povinnosti zamestnávateľov súvisiace so mzdovou agendou a zrozumiteľne a názorne objasní postupy pri konkrétnych výpočtoch.

Webinár: Štatutár – ako výhodne riešiť odvody a dane?

Návod na riešenie obchodnoprávnych resp. pracovnoprávnych povinností...

Chcete mať istotu, že právne riešenie Vášho postavenia je v súlade s aktuálnou legislatívou a zároveň je pre Vás najvýhodnejšie aj z pohľadu sociálneho, zdravotného poistenia a daní? Zoznámime Vás s možnosťami riešenia s cieľom, čo najvýhodnejšie pokryť aktuálne obdobie a vyhnúť sa problémom v budúcnosti.

Webinár: Okamžité skončenie PP pre závažné porušenie pracovnej disciplíny

Kedy a za akých podmienok môže zamestnávateľ okamžite skončiť pracovný pomer z dôvodu závažného porušenia pracovnej disciplíny?

19. 10. 2012 | Online - priamy prenos

Okamžité skončenie pracovného pomeru pre závažné porušenie pracovnej disciplíny predstavuje je najsilnejším spôsobom skončenia pracovného pomeru a je ho možné aplikovať len vo veľmi špecifických prípadoch. Zároveň pri chybnej aplikácii zamestnávateľ sa vystavuje najväčšiemu riziku. Preto je pre zamestnávateľa podstatné, kedy a presne za akých podmienok môže tento inštitút použiť.

e-Seminár: Kontrola technických zariadení budov

Povinnosti majiteľov a správcov budov vrátane upozornení na najčastejšie pochybenia z praxe

2. 11. 2012 | e-Seminár

Povinnosťou zamestnávateľa (prevádzkovateľa) je sústavná starostlivosť o bezpečný stav prevádzkovaných zariadení. e-Seminár Vám poskytne informácie o povinnostiach a požiadavkách na vykonávanie kontrol v prevádzkach, o podmienkach zaradenia technických zariadení do skupiny vyhradených technických zariadení, o druhoch kontrol a lehotách na ich vykonávanie, ako aj celý rad praktických odporúčaní a upozornení na najčastejšie nedostatky a chyby z aplikačnej praxe.

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia (EÚ/EHP) v roku 2013 (5)

Aplikačné problémy z praxe. Platné predpisy a zaistenie súvisiacich formalít. Využite voľného pohybu pracovníkov v rozsahu platnej legislatívy!

Vysielate svojich zamestnancov do zahraničia? Rozširujete svoje podnikateľské aktivity do iných krajín a chcete do nich vyslať svojich zamestnancov? Alebo chcete naopak zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch bude Vašou povinnosťou, aj v roku 2013, splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú z množstva právnych predpisov. Dozviete sa taktiež, aké povinnosti má zamestnávateľ a zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov, zdravotného poistenia a sociálneho zabezpečeniav roku 2013.

Ročné hodnotenie zamestnancov – ako ho vykonať? (2)

Nastavte a vykonávajte ročné hodnotenie zamestnancov efektívne, stanovte im profesijné ciele na nové obdobie!

Práve v tomto období potrebujete so zamestnancami zhrnúť ich prácu a výsledky za celý uplynulý rok a dojednať s nimi ich profesijné ciele na nové obdobie. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne, vyžaduje nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov.

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní od 1. 1. 2013

Ako aplikovať sporné ustanovenia v praxi?

Od 1.1.2013 bola novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) aj z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd, ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca...) a v niektorých prípadoch aj od jeho veku.

e-Seminár: Výpoveď z pracovného pomeru od 1. 1. 2013

Ako správne skončiť pracovný pomer so zamestnancom – výpovedné dôvody a zákonom stanovené postupy...

1. 2. 2013 | e-Seminár

Od 1. januára 2013 platí novelizovaný Zákonník práce, ktorý razantným spôsobom zmenil podmienky skončenia pracovného pomeru so zamestnancom. Získajte dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať a na čo naopak pamätať. Minimalizujte riziká súdnych sporov s bývalými zamestnancami.

Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia (EÚ/EHP) v roku 2013 (6)

Aplikačné problémy z praxe. Platné predpisy a zaistenie súvisiacich formalít. Využite voľného pohybu pracovníkov v rozsahu platnej legislatívy!

Vysielate svojich zamestnancov do zahraničia? Rozširujete svoje podnikateľské aktivity do iných krajín a chcete do nich vyslať svojich zamestnancov? Alebo chcete naopak zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch bude Vašou povinnosťou, aj v roku 2013, splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú z množstva právnych predpisov. Dozviete sa taktiež, aké povinnosti má zamestnávateľ a zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov, zdravotného poistenia a sociálneho zabezpečeniav roku 2013.

Webinár: Práca na živnosť vz. pracovná zmluva... čo je a čo nie je legálne? (2)

Zmeny v Zákonníku práce od 1. 1. 2013 razantne sprísnili možnosť „zamestnávania“ živnostníkov!

Novelizovaný Zákonník práce od 1. 1. 2013 zjednodušil naplnenie znakov závislej práce, čím výrazne obmedzil „zamestnávanie“ živnostníkov. Ako sú presne, po novom,  vymedzené znaky závislej práce? Aké sú pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer?

BOZP 2013: Zodpovednosť a povinnosti zamestnávateľa

…alebo čo je potrebné splniť pre pozitívny výsledok kontroly inšpekcie práce?

Zaistenie zdravého a bezpečného pracoviska s maximálnym vylúčením rizík patrí k zákonným povinnostiam každého zamestnávateľa (prevádzkovateľa).Vyvarujte sa rizík sankcií, pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa s najčastejšie zisťovanými nedostatkami v oblasti BOZP, ako aj s tým, na čo sa kontrolné orgány v súčasnej praxi najviac zameriavajú.

e-Seminár: Kontrola technických zariadení budov v roku 2013

Povinnosti majiteľov a správcov budov vrátane upozornení na najčastejšie pochybenia z praxe

1. 3. 2013 | e-Seminár

Povinnosťou zamestnávateľa (prevádzkovateľa) je sústavná starostlivosť o bezpečný stav prevádzkovaných zariadení. e-Seminár Vám poskytne informácie o povinnostiach a požiadavkách na vykonávanie kontrol v prevádzkach, o podmienkach zaradenia technických zariadení do skupiny vyhradených technických zariadení, o druhoch kontrol a lehotách na ich vykonávanie, ako aj celý rad praktických odporúčaní a upozornení na najčastejšie nedostatky a chyby z aplikačnej praxe.

Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde! (3)

…zmeny v Zákonníku práce účinné od 1. 1. 2013 a najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch.

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol novelizovaný ZP účinný od 1. 1. 2013?

Cestovné náhrady 2013: Aplikačné problémy z praxe

Osobitosti, špecifiká, daňové a odvodové zaťaženie…

Ako, kedy, komu a za akých podmienok môžete priznať cestovné náhrady? Ako vyplatené cestovné náhrady ovplyvňujú daňové a odvodové zaťaženie zamestnanca a zamestnávateľa? Na tieto, ale aj mnohé iné otázky dostanete odpovede na našom prakticky zameranom seminári.

 

e-Seminár: Cestovné náhrady 2013 - bez chýb a omylov

Ako správne priznať a spracovať cestovné náhrady v súlade s platnou legislatívou v príkladoch a komentároch

22. 3. 2013 | e-Seminár

Oblasť cestovných náhrad patrí k často používaným v súvislosti s pracovným pomerom, výkonom funkcií členov štatutárnych orgánov, vysielaním zamestnancov do zahraničia, aj podnikaním. Zároveň je to však oblasť, ktorá patrí k často kontrolovaným zo strany oprávnenosti nároku na ne a správnosti ich výpočtu.

 

Konateľ s.r.o. – postavenie a povinnosti po novele Obchodného zákonníka účinnej od 1. 2. 2013

Prehľad práv a povinností alebo „Na čo konateľ musí vždy pamätať?“

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta.

Webinár: Monitoring zamestnancov -právna úprava 2013

Ako sa zmenil rozsah monitoringu a podmienky jeho vykonávania zamestnávateľom po novele Zákonníka práce účinnej od 1. 1. 2013

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Ne jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov.

Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas – aplikačné problémy z praxe po novele ZP

Riešenie konkrétnych prípadov z praxe personalistu v roku 2013

Je možné aj po 1. 1. 2013 pokračovať v zavedenom nerovnomerne rozvrhnutom pracovnom čase, aj keď nemáte zástupcov zamestnancov, resp. zamestnanci neprejavili záujem o ich zvolenie?  Ak už máte ZAVEDENÝ nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas a zamestnanci s ním v minulosti súhlasili, je možné bez ďalšieho v ňom naďalej pokračovať ?

Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

10. 5. 2013 | e-Seminár

Každý zamestnávateľ musí pri spracovaní a výplatách miezd, platov a odmien svojich zamestnancov dodržiavať povinnosti stanovené zákonníkom práce a ostatnými právnymi predpismi. Vyvarujte sa najčastejších problémov a chýb pomocou nášho prakticky zameraného e-Seminára, ktorý Vám priblíži povinnosti zamestnávateľov súvisiace so mzdovou agendou a zrozumiteľne a názorne objasní postupy pri konkrétnych výpočtoch.

e-Seminár: Osobné ochranné pracovné prostriedky v podnikovej praxi

Povinnosti zamestnávateľov v oblasti  výberu, nákupu, prideľovania, kontroly používania a údržby osobných ochranných pracovných prostriedkov

24. 5. 2013 | e-Seminár

Povinnosťou zamestnávateľa je podľa zákona NR SR č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci určovať a zabezpečovať ochranné opatrenia, a tiež určovať a zabezpečovať ochranné prostriedky, ktoré sa musia používať. Ďalšie povinnosti vyplývajú zamestnávateľovi aj z Nariadenia vlády SR č. 395/2006 Z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov.

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní po zmene legislatívy

Prvé skúsenosti z aplikačnej praxe

Od 1.1.2013 bola novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd, ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca a pod.),  a v niektorých prípadoch aj od jeho veku. Ako tieto zmeny ovplivnili administratívnu prax, dozviete sa na našom online seminári, čiže webinári.

Seminár: Ako využiť Zákonník práce vo svoj prospech a predísť neplatnému skončeniu pracovného pomeru

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch…

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. Navyše, Zákonník práce sa až príliš často mení, čo prispieva k nestabilite v pracovnoprávnych vzťahoch. Niekedy však stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – oboznámiť sa s aktuálnym právnym stavom, správne pripraviť výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru.

e-Seminár: Skončenie pracovného pomeru - výpoveď z pracovného pomeru

Ako chrániť firmu pred hrozbou vopred prehratých súdnych sporov so zamestnancami

12. 7. 2013 | e-Seminár
Skončenie pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa si vyžaduje kvalitnú prípravu pracovných zmlúv a bezchybné ovládanie zákonných predpisov. Od 1. januára 2013 platí novelizovaný Zákonník práce, ktorý razantným spôsobom zmenil podmienky a pravidlá skončenia pracovného pomeru so zamestnancom. Získajte dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať a na čo naopak pamätať. Minimalizujte riziká súdnych sporov s bývalými zamestnancami.

e-Seminár: Word – Ako pracovať vo Worde efektívnejšie a rýchlejšie

Praktické tipy pre uľahčenie každodennej práce s textovým editorom

19. 7. 2013 | e-Seminár
Prostredníctvom nášho e-Seminíra sa naučíte používať nástroje textového editora Word na profesionálnej úrovni, samostatne a tvorivým spôsobom riešiť obtiažne problémy z každodennej praxe, upraviť vzhľad dokumentov a produkovať typograficky čisté texty.

Seminár: Zaistenie bezpečnosti tech. zariadení v súlade s novým zákonom BOZP + vykonávacie vyhášky

… alebo čo je po novom potrebné splniť pre pozitívny výsledok kontroly inšpekcie práce

1. júla 2013 nadobudol účinnosť úplne nový zákon o BOZP, ktorý zásadne zmenil povinnosti zamestnávateľov. Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je zárukou bezpečného pracoviska. Vyvarujte sa rizík sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa s najčastejšie zisťovanými nedostatkami v oblasti BOZP, ako aj s tým, na čo sa kontrolné orgány v súčasnej praxi najviac zameriavajú.

e-Seminár: Spätná väzba, mentoring, koučing

Ako rozvíjať svojich kolegov či podriadených a zvýšiť ich výkon aj spokojnosť

16. 8. 2013 | e-Seminár

Naučte sa rozvíjať schopnosti nevyhnutné pre výkon role dobrého manažéra, ktorý predáva skúsenosti a preverené postupy kolegom a napomáha ich rozvoju. Osvojte si prostredníctvom e-Seminára základné princípy spätnej väzby, mentoringu a koučingu na konkrétnych príkladoch a aplikujte osvedčené techniky vo svojej každodennej praxi.

Seminár: Excel pre účtovníkov

Zjednodušte si svoju prácu a majte viac času pre analýzu čísel

19. 8. 2013

Tabuľkový editor Excel patrí medzi najrozšírenejšie programy v oblasti ekonomiky, štatistiky a manažmentu, pričom väčšina používateľov využíva sotva desatinu jeho možností. Excel dokáže byť prekvapivo efektívnym pomocníkom, ktorý ponúka veľmi variabilné spracovanie dát a zároveň je možné ho využiť ako úplne univerzálny program. Spoznajte prostredníctvom nášho seminára, ako jednoducho Vám tento zdanlivo známy editor môže zjednodušiť Vašu prácu v oblasti účtovníctva.

 

Každý účastník bude mať počas seminára k dispozícii vlastný počítač, kde si naučené úkony prakticky vyskúša!

e-Seminár: Osobné ochranné pracovné prostriedky v podnikovej praxi

Povinnosti zamestnávateľov v oblasti výberu, nákupu, prideľovania, kontroly používania a údržby osobných ochranných pracovných prostriedkov

6. 9. 2013 | e-Seminár
Zamestnávateľ je podľa zákona o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a Nariadenia vlády SR o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov povinný určiť a zabezpečiť ochranné opatrenia a povinné ochranné prostriedky. Náš e-Seminár Vám poskytne ucelené informácie, ako zákon naplniť.

Webinár: Organizovanie času pre sekretárky a asistentky

Ako optimálne organizovať čas sebe aj šéfovi

Je váš šéf príliš akčný a samostatný a zabúda vám oznámiť zmeny vo svojom diári? Dáme vám užitočné nástroje a zoznámime vás s technikami, ako dosiahnuť efektívnejšiu spoluprácu v tomto smere a ako plánovanie času šéfa optimalizovať.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Webinár: Zamestnávanie živnostníkov – bezpečný právny vzťah

Riziká „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

Ako zabezpečiť, že zamestnávanie SZČO nevykazuje znaky závislej práce a spĺňa všetky požiadavky obchodnoprávneho vzťahu? Ako sa vyhnúť negatívnym výsledkom pri kontrole inšpektorátu práce? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpoveď priamo z aplikačnej praxe.

Webinár: Miesto výkonu práce zamestnanca - aplikačné problémy v praxi  

Akým spôsobom dohodnúť miesto výkonu práce u zamestnanca, ktorý pracuje na rôznych miestach

14. 10. 2013 | Online - priamy prenos

Nesprávne zadefinovanie miesta výkonu práce môže spôsobiť zamestnávateľovi nemalé problémy. Špecifickú kategóriu pracovníkov predstavujú takí zamestnanci, ktorí prácu vykonávajú na rôznych miestach, musia sa často presúvať, a teda nemajú stále miesto výkonu práce. Správne zadefinovanie miesta výkonu práce je dôležité aj pre rozlíšenie, či výkon práce je možné považovať za pracovnú cestu, alebo nie.

e-Seminár: Pracovný úraz, choroby z povolania

Práva a povinnosti zamestnávateľa – vzory dokumentácie

18. 10. 2013 | e-Seminár

Povinnosťou zamestnávateľa je podľa zákona BOZP plánovať, prichystať a vykonať všetky organizačné, personálne a materiálne opatrenia, nevyhnutné pre zvládanie dôsledkov akýchkoľvek mimoriadnych situácií, ktoré môžu vzniknúť vzhľadom na povahu prác. Získajte informácie o povinnostiach zamestnávateľa a zamestnancov pri riešení pracovných úrazov, spoznajte hlavné postupy pri nahlasovaní úrazov v práci a chorôb z povolania a najčastejšie nedostatky a chyby z aplikačnej praxe.

Seminár: Zamestnávanie cudzincov a vysielanie pracovníkov do zahraničia v roku 2014

Aplikačné problémy z praxe. Platné predpisy a zaistenie súvisiacich formalít. Využite voľný pohyb pracovníkov v rozsahu platnej legislatívy!

Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia aj v roku 2014? Zamestnávate, alebo chcete zamestnať občanov iných štátov? V obidvoch prípadoch bude Vašou povinnosťou v roku 2014 splniť celý rad legislatívnych nariadení, ktoré vyplývajú z množstva právnych predpisov. Dozviete sa taktiež, aké povinnosti má zamestnávateľ a zamestnanec z pohľadu zákona o daniach z príjmov, zdravotného poistenia a sociálneho zabezpečenia.

Webinár: Dohodár z pohľadu odvodov a daní v roku 2014

Ako aplikovať sporné ustanovenia v praxi

29. 11. 2013 | Online - priamy prenos

Novelou ZP a zákona o sociálnom a zdravotnom poistení bola zavedená odvodová povinnosť (sociálne a zdravotné poistenie) aj z dohôd o vykonaní prác mimo pracovného pomeru. Táto zmena so sebou priniesla zvýšenú náročnosť v administrácii dohôd a ich registrácii v zdravotnej a sociálnej poisťovni. Rovnako výpočet poistného odvodu závisí od typu dohody, statusu dohodára (študent, dôchodca...) a v niektorých prípadoch aj od jeho veku.

Seminár: BOZP: Aktuálne legislatívne zmeny od 1. 1. 2014

Ako aplikovať zmeny v Zákone o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v praxi

Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je zálohom bezpečného pracoviska u zamestnávateľa - prevádzkovateľa. Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP a  novela vyhlášky MPSVR SR č. 508/2009 Z. z. o technických zariadeniach. Vyvarujte sa rizík, sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa na našom seminári s novými povinnosťami v oblasti BOZP, platnými od 1. 1. 2014.

Webinár: Cestovné náhrady – aktuálny stav, platný od 1. 1. 2014

Aktuálne problémy, ktoré vyžadujú špecifické riešenie

17. 12. 2013 | Online - priamy prenos

Legislatívne zmeny sa od 1. 1. 2014 dotknú aj cestovných náhrad. Ide predovšetkým o dopad zmien v sociálnom zabezpečení, zdravotnom poistení a dani z príjmov zo závislej činnosti, ktoré významne ovplyvnia daňové a odvodové zaťaženie zamestnanca aj zamestnávateľa pri poskytovaní cestovných náhrad.

Webinár: Miesto výkonu práce zamestnanca - aplikačné problémy v praxi 2014

Akým spôsobom dohodnúť miesto výkonu práce u zamestnanca, ktorý pracuje na rôznych miestach

Nesprávne zadefinovanie miesta výkonu práce môže spôsobiť zamestnávateľovi nemalé problémy. Špecifickú kategóriu pracovníkov predstavujú takí zamestnanci, ktorí prácu vykonávajú na rôznych miestach, musia sa často presúvať, a teda nemajú stále miesto výkonu práce. Správne zadefinovanie miesta výkonu práce je dôležité aj pre rozlíšenie, či výkon práce je možné považovať za pracovnú cestu, alebo nie.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

6 praktických modulov vzdelávania pre špičkového personalistu

20. 1. 2014 - 9. 3. 2014 | Bratislava, Premium business hotel

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu?

Seminár: Konateľ s.r.o. – zodpovednosť a povinnosti v roku 2014

Dopady zmien obchodného zákonníka na prax roku 2014

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu hrozí vysoká pokuta. Obzvlášť je konateľ vystavený riziku aj z dôvodu nedávnych zmien Obchodného zákonníka, ktorým sa konateľ musí rýchlo prispôsobiť.

Webinár: Ako sa pripraviť na kontrolu inšpektorátu práce v roku 2014

Nové požiadavky v oblasti BOZP

Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP a novela vyhlášky MPSVR SR č. 508/2009 Z. z. o technických zariadeniach. Vyvarujte sa rizík sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa s najčastejšie zisťovanými nedostatkami v oblasti BOZP, ako aj s tým, na čo sa kontrolné orgány v súčasnej praxi najviac zameriavajú.

e-Seminár: Ochrana osobných údajov v aplikačnej praxi

Spracovávanie osobných údajov v medziach nového zákona

14. 2. 2014 | e-Seminár

Problematika ochrany osobných údajov prešla v roku 2013 rozsiahlymi zmenami. Okrem úpravy a rozšírení povinností pre jednotlivé subjekty spracúvajúce osobné údaje, prináša aj zmenené sankcie pre tých, ktorí s osobnými údajmi nezaobchádzajú v medziach zákona. Aby ste mali aktuálne informácie a vyhli sa tak zbytočným stretom s platnou legislatívou, prinášame vám seminár zameraný na praktickú aplikáciu nového zákona o ochrane osobných údajov.

Seminár: Vysielanie zamestnancov, práca v zahraničí, zamestnávanie cudzincov - zmeny v roku 2014

Aplikačné problémy v praxi a ich efektívne riešenia

Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia? Viete, kde majú Vaši zamestnanci výkon práce? Zamestnávate, alebo potrebujete zamestnať občanov iných štátov? Od 1. januára 2014 sú účinné nové zmeny platných právnych predpisov, transponovali sa ďalšie smernice EÚ a nastali zmeny týkajúce sa agentúrneho zamestnávania. Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky. Preto sme pre vás pripravili praktický seminár.

Webinár: Zákonník práce v číslach – aktuálny stav, platný k 1. 1. 2014

Povinnosti zamestnávateľa v oblasti mzdového plnenia, dovoleniek, návštev lekára a dochádzky voči zamestnancom

Legislatívne zmeny sa od 1. 1. 2014 dotýkajú aj peňažných plnení vyplývajúcich z ustanovení Zákonníka práce. Ide predovšetkým o dopad zmien súvisiacich s určením sumy minimálnej mzdy pre rok 2014. Na čo si musíte dávať pozor a čoho sa vyvarovať, dozviete sa na našom online seminári, čiže webinári.

Seminár: Monitoring a softwarový monitoring zamestnancov

Podmienky jeho vykonávania zamestnávateľom v rámci platnej legislatívy

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Ne jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov. Kontrolné mechanizmy zavedené na pracovisku sa odrážajú aj v oblasti ochrany osobných údajov. Ich vzájomná prepojenosť je nevyhnutná a v praxi nie je možné sa jej vyhnúť. Ako aplikovať monitoring a softwerový monitoring zamestnancov do práce bez porušenia zákona, sa dozviete na našom seminári. 

Seminár: Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol toľkokrát novelizovaný ZP v tejto oblasti? Dozviete sa na našom prakticky zameranom seminári.

Webinár: Riziká zamestnávania živnostníkov

Zvýšené sankcie inšpektorátu práce

Ako zabezpečiť, aby „zamestnávanie“ živnostníkov - SZČO nevykazovalo znaky závislej práce a spĺňalo všetky požiadavky obchodnoprávneho vzťahu? Ako sa vyhnúť negatívnym výsledkom pri kontrole inšpektorátu práce? Na tieto, ale aj iné otázky dostanete odpoveď priamo z aplikačnej praxe.

Seminár: IT ako nástroj pomsty nelojálneho zamestnanca

Ako čo najúčinnejšie chrániť dáta proti hrozbám to strany vlastných zamestnancov

Zamestnávatelia investujú nemalé finančné prostriedky do zabezpečenia ochrany svojich dát v informačnom systéme a na budovanie IT. V tejto oblasti sa zameriavajú predovšetkým na vonkajšie hrozby a prijímajú rôzne opatrenia, od zaistenia objektovej bezpečnosti po zaistenie bezpečného fungovania vnútornej počítačovej siete. Avšak často zabúdajú, že najväčšou hrozbou sú ich zamestnanci, predovšetkým tí nespokojní alebo tí vo výpovednej dobe, ktorí sa ešte zdržiavajú na pracovisku. Ak aj Vy investujete do budovania a ochrany IT, náš seminár Vám poskytne užitočné informácie, ako Vašu spoločnosť efektívne chrániť nielen zvonku, ale aj zvnútra.

Webinár: Ochrana osobných údajov – nové povinnosti, platné od 15. 4. 2014

Návody a rady, ako zmeny ihneď zapracovať a vyhnúť sa pokutám

Zmeny v zákone o ochrane osobných údajov sa nekončia ani v roku 2014. Od 15.4.2014 je účinná novela zákona o ochrane osobných údajov, ktorá prináša ďalšie zmeny týkajúce sa bezpečnosti osobných údajov, oprávnenej osoby a jej preskúšania, registrácie informačných systémov, kopírovania úradných dokladov, ukladania pokút a zmlúv medzi prevádzkovateľmi a sprostredkovateľmi. Všetkými aktuálnymi zmenami a ich aplikáciou v praxi Vás prevedieme na našom online seminári, čiže webinári.

e-Seminár: Zamestnávanie pracovníkov na dohody

Pracovno-právne povinnosti, sociálne poistenie, zdravotné poistenie, daň z príjmov

16. 5. 2014 | e-Seminár

Dohody o prácach uzatvorených mimo pracovného pomeru sú na Slovensku dosť rozšírenou formou zamestnávania pracovníkov. Legislatíva v oblasti platenia odvodov na sociálne a zdravotné poistenie a agenda súvisiaca s prihlasovaním dohodárov do sociálnej a zdravotných poisťovní je komplikovaná. Pre ujasnenie zložitej problematiky zamestnávania pracovníkov na dohody sme pre vás pripravili užitočný e-Seminár, ktorý Vám prakticky vysvetlí všetky povinnosti zamestnávateľa od A do Z.

Seminár: Cestovné náhrady správne a jednoznačne

Osobitosti, špecifiká, daňové a odvodové zaťaženie…

Ako, kedy, komu a za akých podmienok môžete priznať cestovné náhrady? Ako vyplatené cestovné náhrady ovplyvňujú daňové a odvodové zaťaženie zamestnanca a zamestnávateľa? Na tieto, ale aj mnohé iné otázky dostanete odpovede na našom prakticky zameranom seminári.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

Seminár: Súbeh funkcie konateľa a pracovného pomeru

Povinnosti, pokuty, problémy praxe...

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta. Obzvlášť špecifické situácie vznikajú v spoločnostiach, v ktorých je konateľ zároveň v pracovnom pomere. Takéto situácie v praxi prinášajú viaceré problémy, keď sa konateľ napr. dodatočne dozvie, že jeho pracovný pomer ani nevznikol...

Seminár: Skončenie pracovného pomeru a jeho súdne dohry

Právnické „čachre machre“ alebo praktické rady ako sa chrániť pred zamestnancami

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol toľkokrát novelizovaný ZP v tejto oblasti? Dozviete sa na našom prakticky zameranom seminári.

Seminár: Personálny controlling alebo Ako vykazovať prácu HR oddelenia v číslach

Ako a prečo merať efektivitu personálnych rozhodnutí, činností a procesov

Personálne riadenie je často považované za príliš mäkkú a ťažko merateľnú disciplínu. Práve personálny controlling pomáha vyvrátiť toto tvrdenie. Je potrebné chápať ho ako komplexný manažérsky nástroj, pomocou ktorého môžeme merať efektivitu jednotlivých personálnych rozhodnutí, činností a procesov. Prináša podklady pre ďalšie rozhodovanie a pomáha mať „veci“ pod kontrolou, aby sme ich mohli efektívne riadiť a zároveň zmerať návratnosť investícií v personálnych oblastiach.

Seminár: Monitorovanie a sledovanie zamestnacov na pracovisku

Kedy, kde a kým spôsobom môžete kontrolovať a sledovať zamestnancov bez toho, aby ste porušili zákon

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Ne jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov. Kontrolné mechanizmy zavedené na pracovisku sa odrážajú aj v oblasti ochrany osobných údajov. Ich vzájomná prepojenosť je nevyhnutná a v praxi nie je možné sa jej vyhnúť. Ako aplikovať monitoring a softwarový monitoring zamestnancov do práce bez porušenia zákona, sa dozviete na našom seminári.  

Webinár: Nový status dohodárov od 1. 7. 2014

Aké sú zmenené povinnosti zamestnávateľov pri zamestnávaní dohodárov

Novela zákona o starobnom dôchodkovom sporení s účinkami od 1. 7. 2014 nepriamo mení aj jednotlivé ustanovenia Zákonníka práce vzťahujúce sa na dohodárov. Nepriama novela ZP explicitne stanovuje splatnosť a výplatu odmeny pri jednotlivých druhoch dohôd a maximalizuje ich dobu trvania. Ako bude možné určiť splatnosť a výplatu odmeny na základe uzatvorenej dohody po 1. 7. 2014? Bude možné naďalej využívať inštitút pravidelných a nepravidelných dohôd? Čo sa stane s dohodami po 1. 7. 2014, ktoré boli uzatvorené na dobu neurčitú?

Seminár: Medzinárodné zamestnávanie a vysielanie zamestnancov – aktuálne problémy 2014 a zmeny 2015

Aplikačné problémy v praxi a ich efektívne riešenia

Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia? Viete, kde majú Vaši zamestnanci výkon práce? Zamestnávate, alebo potrebujete zamestnať občanov iných štátov? V roku 2014 nadobudli účinnosť nové zmeny platných právnych predpisov, transponovali sa ďalšie smernice EÚ a nastali zmeny týkajúce sa agentúrneho zamestnávania. Ďalšie zmeny Vás však čakajú aj v roku 2015 a ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky. Preto sme pre vás pripravili praktický seminár.

Seminár: Ako skončiť so zamestnancom pracovný pomer a neskončiť pri tom na súde

Najčastejšie chyby zamestnávateľov v pracovnoprávnych sporoch

Pracovnoprávne spory sú „strašiakom“ všetkých zamestnávateľov. Sú neraz zdĺhavé, nákladné, zamestnávateľa stoja veľa času aj finančných prostriedkov. A pritom niekedy stačí iba málo, aby sme sa im vyhli – správne pripravená výpoveď či okamžité skončenie pracovného pomeru. Aké zmeny priniesol toľkokrát novelizovaný ZP v tejto oblasti? Dozviete sa na našom prakticky zameranom seminári.

Seminár: Pracovnoprávne riziká pri zamestnávaní živnostníkov

Ako správne aplikovať možnosti „zamestnávania“ živnostníkov v praxi

„Fenomén dneška - ľudia u nás vo firme pracujú na faktúru“. Aké sú ale pravidlá a možnosti uzatvárania obchodnoprávnych zmlúv s poskytovateľmi rôznych služieb a činností (SZČO) a kedy už je potrebné uzatvoriť pracovný pomer na tieto činnosti? Ako túto situáciu v súvislosti so sprísneným Zákonníkom práce riešia inšpektoráty práce?

BOZP: Nové povinnosti pre firmy 2014

Aplikácia zmien v právnych predpisoch o BOZP od augusta a septembra 2014

Znalosť právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci je základom bezpečného pracoviska u zamestnávateľa - prevádzkovateľa. Povinnosti a požiadavky v oblasti BOZP v roku 2014 zásadne mení a dopĺňa novela zákona o BOZP,  novela vyhlášky č. 508/2009 o technických zariadeniach a zákon č. 204/2014, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. Vyvarujte sa rizík, sankcií a pokút udeľovaných pri kontrole orgánmi inšpekcie práce a zoznámte sa na našom seminári s novými povinnosťami v oblasti BOZP, platnými od augusta a septembra 2014.

Webinár: Zrážky zo mzdy zamestnanca a exekúcie

Návody, rady a tipy ako ich realizovať v súlade s platnou legislatívou

Zrážky zo mzdy zamestnanca sú stálou súčasťou mzdovej agendy. Osobitnou kapitolou sú exekúcie, s ktorými sa stretávame v praxi stále častejšie. V tomto prípade stojí spolupráca s exekútormi na jednej strane problému, avšak práva a povinnosti zamestnanca a zamestnávateľa na strane druhej, kde sú riadené viacerými legislatívnymi normami a je mimoriadne dôležité sa v nich správne orientovať.

e-seminár: Mzdové výpočty - najčastejšie problémy a chyby

Vzory, praktické rady, tipy a návody ku spracovaniu mzdovej problematiky

26. 9. 2014 | e-Seminár

Výška a spôsob vyplácania miezd, platov, odmien ako aj zrážky zo mzdy podliehajú prísnym nariadeniam Zákonníka práce. Zamestnávateľ musí preto pri ich výpočte dodržiavať mnohé povinnosti a stanovené právne predpisy. Mal by byť však obozretný a vyvarovať sa chybám. Na našom praktickom e-Seminári sa dozviete, ako správne postupovať pri konkrétnych výpočtoch a vyhnúť sa tak najčastejším problémom súvisiacich so mzdovou agendou.

Webinár: Miesto výkonu práce zamestnanca - aplikačné problémy v praxi 2014

Akým spôsobom dohodnúť miesto výkonu práce u zamestnanca, ktorý pracuje na rôznych miestach

Nesprávne zadefinovanie miesta výkonu práce môže spôsobiť zamestnávateľovi nemalé problémy. Špecifickú kategóriu pracovníkov predstavujú takí zamestnanci, ktorí prácu vykonávajú na rôznych miestach, musia sa často presúvať, a teda nemajú stále miesto výkonu práce. Správne zadefinovanie miesta výkonu práce je dôležité aj pre rozlíšenie, či výkon práce je možné považovať za pracovnú cestu, alebo nie.

e-seminár: Výpoveď z pracovného pomeru zo strany zamestnávateľa

Chráňte firmu pred hrozbou vopred prehratých súdnych sporov s bývalými zamestnancami

10. 10. 2014 | e-Seminár

Zmeny v Zákonníku práce významne upravili podmienky a pravidlá skončenia pracovného pomeru so zamestnancom. Pre zamestnávateľa je preto veľmi dôležité dbať nielen na kvalitnú prípravu pracovných zmlúv, ale aj na bezchybné ovládanie zákonných predpisov. Vďaka nám získate dokonalý prehľad o tom, čoho sa vyvarovať, na čo pamätať, a tak minimalizujte riziká súdnych sporov s bývalými zamestnancami.

Seminár: Monitorovanie a sledovanie zamestnancov na pracovisku

Kedy, kde a akým spôsobom môžete kontrolovať a sledovať zamestnancov bez toho, aby ste porušili zákon

Problematika monitoringu zamestnancov zahŕňa viacero oblastí a vplýva na oboch  účastníkov pracovnoprávneho vzťahu. Na jednej strane kontrola zamestnancov pri výkone práce patrí medzi základné práva zamestnávateľa. Na druhej strane však spôsob a rozsah takejto kontroly vykonávanej zamestnávateľom môže neprimerane zasahovať do súkromia zamestnancov. Kontrolné mechanizmy zavedené na pracovisku sa odrážajú aj v oblasti ochrany osobných údajov. Ich vzájomná prepojenosť je nevyhnutná a v praxi nie je možné sa jej vyhnúť. Ako aplikovať monitoring a softwarový monitoring zamestnancov do práce bez porušenia zákona, sa dozviete na našom seminári.  

Webinár: Príspevky zo sociálneho fondu – zdaniť a platiť odvody?

Sociálny fond ako súčasť benefitovej politiky zamestnávateľa

31. 10. 2014 | Online - priamy prenos

Sociálny fond, jeho využitie, ale predovšetkým povinnosť zdaňovania a platenia odvodov z niektorých príspevkov je stále diskutovanou témou. Nakoľko je SF tvorený z daňovo uznaných nákladov spoločnosti, kontrolné orgány venujú tejto problematike pri kontrole vysokú mieru pozornosti. Využite prostriedky zo SF pre svojich zamestnancov čo najefektívnejšie a v súlade s platnou legislatívou.

Vzdelávací kurz: Certifikovaný personalista - špecialista pracovnoprávnych vzťahov

Kombinované vzdelávanie pre personalistov, ktoré je možné ihneď aplikovať v praxi

3. 11. 2014 - 19. 12. 2014 | Bratislava, Premium business hotel

Potrebujete mať prehľad v pracovnoprávnych vzťahoch a vyznať sa v zákonných povinnostiach personalistu?

Seminár: Medzinárodné zamestnávanie a vysielanie – aktuálne problémy 2014 a zmeny 2015

Aplikačné problémy v praxi a ich efektívne riešenia

Zamestnávate, alebo potrebujete zamestnať občanov iných štátov? Viete, kde majú Vaši zamestnanci výkon práce? Vysielate, alebo sa chystáte vyslať svojich zamestnancov do zahraničia? V roku 2014 nadobudli účinnosť ďalšie zmeny platných právnych predpisov, transponovali sa dve smernice EÚ a nastali zmeny týkajúce sa agentúrneho zamestnávania. Ďalšie zmeny Vás čakajú aj v roku 2015, od januára sa mení zákon o službách zamestnanosti a Zákonník práce. Ako zamestnávateľ máte množstvo povinností, ktorých opomenutie môže mať sankčné dôsledky. Preto sme pre Vás pripravili praktický seminár.

Seminár: Elektronické trhovisko a podlimitné zákazky – najférovejšie zadávanie zákaziek

Jednoduchosť, rýchlosť a transparentnosť vo verejnom obstarávaní v praktických príkladoch

Elektronické trhovisko prináša vo verejnom obstarávaní zásadné zmeny. Kedy sa začala prevádzka elektronického trhoviska, resp. od kedy je elektronické trhovisko zriadené? Kto a od kedy je povinný zadávať zákazky cez elektronické trhovisko? Aké tovary, služby a stavebné práce  sa budú zadávať cez elektronické trhovisko? Na tieto, ako aj mnoho ďalších otázok Vám odpovie certifikovaná školiteľka elektronického trhoviska Ing. Adriana Hrivnáčiková.

Seminár: Súbeh funkcie konateľa a pracovného pomeru

Povinnosti, pokuty, problémy praxe...

Funkcia konateľa sa môže zdať ako pozícia, z ktorej konateľ neobmedzene rozhoduje o chode spoločnosti s ručením obmedzeným. V skutočnosti je však konateľ limitovaný pri výkone svojej funkcie rôznymi právnymi predpismi, ktoré mu ukladajú mnohé povinnosti. Pri porušení týchto zákonných povinností sa konateľ môže ľahko dostať do problémov so zákonom a neraz mu môže hroziť vysoká pokuta. Obzvlášť špecifické situácie vznikajú v spoločnostiach, v ktorých je konateľ zároveň v pracovnom pomere. Takéto situácie v praxi prinášajú viaceré problémy, keď sa konateľ napr. dodatočne dozvie, že jeho pracovný pomer ani nevznikol...

Seminár: Ročné hodnotenie zamestnancov – ako ho vykonať?

Nastavte a vykonávajte efektívne ročné hodnotenie zamestnancov, stanovte im profesijné ciele na nové obdobie!

Práve v tomto období potrebujete so zamestnancami zhrnúť ich prácu a výsledky za celý uplynulý rok a dojednať s nimi ich profesijné ciele na nové obdobie. Dobre zavedený a používaný systém hodnotenia pracovníkov a stanovenie ich profesijných cieľov v sebe zahŕňa veľmi silnú kombináciu motivácie a stimulácie. Aby hodnotenie zamestnancov bolo efektívne, vyžaduje nielen systémové know-how, ale aj zodpovedajúcu úroveň komunikačných zručností pri vedení hodnotiacich pohovorov.

Semináre
PoUtStŠtPaSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24
25
2627282930
«  September 2018  »

Naše znalosti pre Váš úspech

Obľúbené: