Tajomstvo šťastia v práci: Pohodu či nepohodu majú na svedomí 4 ingrediencie

2. 9. 2019

Experiment v Dánskej firme ukázal, čo sa skrýva za spokojnými a úspešnými firmami. A ktoré faktory ovplyvňujú, či sa ľudia cítia v práci dobre.

Pohodu či nepohodu v práci majú na svedomí tieto 4 ingrediencie:

1. stres
2. vzťahy medzi ľuďmi
3. spokojnosť s prácou
4. sebavedomie


Odkiaľ to vieme?

Zistili to v jednej firme pomocou pokusu! V auguste 2018 spustil inštitút pre výskum šťastia v spolupráci s konzultačnou firmou Valcon experiment. Rozhodli sa, že firmu, ktorá pôsobí v Dánsku a zamestnáva konzultantov po celom svete, pretvoria na najšťastnejšie pracovisko na svete.

Odvtedy priebežne skúmajú pocit pohody a spokojnosti svojich zamestnancov a hľadajú riešenia, ako im „pomôcť ku šťastiu“. V priebehu roka prišli na to, že pocit pohody v práci súvisí s vekom, pohlavím aj sociálnym statusom ľudí. To sú predpoklady každého človeka, ktoré sa dajú len veľmi málo ovplyvniť. Alebo vôbec. Okrem toho však našli aj 4 ingrediencie, ktoré šťastie v práci ovplyvňujú. A to sú: stres, sociálne vzťahy, spokojnosť s prácou  a sebavedomie. A s tými sa už pracovať dá!

 

Možno Vás zaujme školenie:

AKO PRACOVAŤ S MILENIÁLMI – vízia, komunikácia, adaptácia

Bratislava, 27. septembra 2019

 

No dobre... tak poznáme ingrediencie šťastia. Ale čo s tým?

Vo firme Valcon sa neuspokojili len s tým, že si zistili príčiny spokojnosti či nespokojnosti svojich ľudí. Rozhodli sa, že zavedú niekoľko opatrení. Aby znížili stres zamestnancov, vytvorili si vo firme slovník, ktorým môžu ľudia o svojom strese hovoriť tak, aby im každý hneď porozumel. Vďaka tomu môžu rastúci stres zastaviť už pri prvých signáloch. Okrem toho podporujú vzťahy medzi ľuďmi. Napríklad tak, že zaviedli spoločné piatkové obedy pre všetkých zamestnancov.

Vymysleli aj dobrovoľné záujmové kluby, ktoré si hneď po práci organizujú a vedú samotní pracovníci. Ľudia sa tak stretávajú na základe svojich koníčkov a záujmov a zisťujú, že majú niečo spoločné.

 

 

Zdroj: Happiness Research Institute

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout