
Inhouse školenia pre manažérov, vedúcich pracovníkov, riaditeľov malých firiem či personalistov
V rámci manažérskych zručností Vám ponúkame nasledovné témy inhouse školení:
- Cielené vedenie hodnotiacich rozhovorov a ich nácvik
- Požadované správanie zamestnancov vo firme
- Model odmeňovania - ako ho nastaviť
- Facilitácia
Objednaním sa automaticky zaradíte do letnej súťaže o tablet a ďalšie hodnotné ceny!
-
Cielené vedenie hodnotiacich rozhovorov a ich nácvik
Cieľom školenia je naučiť efektívne a profesionálne využívať hodnotiaci rozhovor na riadenie výkonnosti a cieleného rozvoja a motivácie zamestnancov. Účastníci sa naučia využívať rôzne komunikačné techniky, poznať a správne používať rôzne typy rozhovorov. Precvičia si motivačný i hodnotiaci rozhovor; pochopia súvislosti a dôležitosť jednotlivých krokov v praxi. Ďalej zistia, prečo je kladenie otázok v rozhovore kľúčové a pochopia rozdiel medzi hodnotiacim rozhovorom a operatívnou spätnou väzbou, resp. kritikou.
Odporúčaný obsah školenia:
- Hodnotenie ako proces
- Riadenie výkonnosti – základný nástroj manažéra ( väzba na ostatné personálne nástroje manažéra)
- Systém hodnotenia a väzba na ostatné personálne nástroje
- Ako sa pripraviť na hodnotenie
- Hodnotenie ako sociálny a komunikačný proces
- Komunikačné zručnosti potrebné pri vedení hodnotiacich rozhovorov
- Asertivita a jej využitie pri rozhovoroch
- Motivačný rozhovor - štruktúra, priebeh
- Hodnotiaci rozhovor – štruktúra, priebeh, zásady hodnotenia, dohoda o výsledku hodnotenia
- Modelové situácie – rôzne typy zamestnancov – ako na to?
- Pozitívna / negatívna spätná väzba – modelové situácie
- Vytýkací rozhovor – modelové situácie
- Otázky a ich dôležitosť pri vedení rozhovorov
- Riziko chýb pri hodnotení
- Ukončenie rozhovoru...a čo ďalej?
-
Požadované správanie zamestnancov vo firme
Cieľom školenia je priniesť námety a ukázať možnosti efektívneho riadenia ľudí, ich výkonu a správania. Účastníci získajú námety ako spracovať kompetenčné modely, definovať i merať kompetencie a riadiť rozvoj i kariéru zamestnanca tak, aby bol spokojný zamestnanec i firma.
Cielený manažment náboru, rozvoja, kariéry a internej mobility zamestnancov je predpokladom efektívneho riadenia zdrojov a personálnych nákladov, naplnenia cieľov a dosiahnutia výsledkov vo firme.
Odporúčaný obsah školenia:
- Stabilizácia a správanie zamestnancov vs. firemná kultúra
- Riadená stabilizácia – ako a prečo?
- Firemná kultúra - hodnoty, prostredie, manažéri
- Požadovaný štýl riadenia a rola manažéra
- Želateľný zamestnanec
- Myšlienkové prístupy pre budúcnosť
2. Kompetenčné modely
-
Prínos kompetenčných modelov
-
Kompetenčný model a jeho využitie vo firme
- Riadiť podľa cieľov alebo kompetencií?
- Ako merať kompetencie, správanie zamestnancov
- Príklady – vzory kompetenčného modelov
3. Nástroje cieleného riadenia ľudí - Aplikácia kompetenčných modelov
- Riadený výber, pracovný výkon, kariéra, mobilita, rozvoj i odmeňovanie...
- Personálne nástroje – ako ich poprepájať
- Kľúčoví zamestnanci / Talenty – riadenie kariéry
- Retenčné programy – ich výhody, na čo si dať pozor?
4. Cielenosť = výkon i spokojnosť
- Trojuholník výkonu
- Motivácia, sebamotivácia
- Personálny marketing a komunikácia
-
Model odmeňovania - ako ho nastaviť
Cieľom tohto školenia je oboznámiť účastníkov s tvorbou systému odmeňovania. Akú stratégiu zvoliť? Ako rozdeliť finančné prostriedky a ako riadiť odmeňovanie?
Získate námety na nastavenie mzdových zložiek. Dozviete sa o možnostiach výkonového odmeňovania, o jeho výhodách i nevýhodách. Akú formu odmeny by ste mali zaviesť, aby ste zamestnancov lepšie motivovali? Subjektivita vs. objektivita pri odmeňovaní.
Oboznámite sa s tým, ako si udržať kvalitných zamestnancov peňažnými aj nepeňažnými výhodami a ako ich využiť ako účinný prostriedok motivácie a stabilizácie.
Odporúčaný obsah školenia:
- Stratégia a štruktúra odmeňovania
- Štruktúra mzdy - jednotlivé mzdové zložky a ich účel (základná mzda vs. variabilná časť, benefity a zamestnanecké výhody a iné peňažné i nepeňažné formy)
- Zložité odmeňovanie je horšie ako nespravodlivosť - v jednoduchosti je krása
- Cena práce
- Externá vs. interná spravodlivosť
- Výkonové -variabilné odmeňovanie
- Pracovný výkon vs. odmena a rozvoj zamestnanca
- Krátkodobé vs. dlhodobé odmeňovanie
- Benefity a zamestnanecké výhody - čo robia firmy pre svojich ľudí, čo im ponúkajú
- Kafetéria - áno alebo nie?
- Rola manažérov pri „Odmeňovaní“
- Implementácia zmien a interná komunikácia
- Najčastejšie úskalia a chyby v praxi
-
Facilitácia
Školenie je určené pre tých, ktorí potrebujú zručnosti spojené s prípravou a vedením pracovných stretnutí, napr. projektového tímu, pracovných porád, workshopov, resp. iných mítingov, ktoré sú zamerané na dosiahnutie spoločného cieľa a očakávaných výstupov / riešení. Cieľom je skvalitniť a zvýšiť efektivitu práce manažérov, teamleadrov a interných projektových manažérov, resp. zamestnancov, ktorí riadia interné projekty v spoločnosti, resp. riešia úlohy, v ktorých sú zapojení kolegovia z rôznych útvarov.
na školení sa oboznámite so základnými technikami, ktoré pomáhajú účinne a úspešne riadiť mítingy, diskusiu a ľudí v tíme, nájsť riešenia a viesť tím k dosiahnutiu očakávaných cieľov. Zameriame sa na rozvoj zručností, ktoré potrebuje dobrý facilitátor k svojej práci. Poskytneme návod, ako si naplánovať a pripraviť stretnutie, ako ho moderovať, riadiť diskusiu a dosiahnuť požadované výstupy. Vyskúšame si rôzne techniky facilitácie (generovanie riešení ako aj zužovanie návrhov).
Odporúčaný obsah školenia:
- Facilitátor - jeho rola; aké potrebuje zručnosti, znalosti, ... Kedy je facilitácia úspešná?
- Tajomstvo facilitácie - metodológia SMART
- Facilitácia vs. manažér, facilitátor vs. kouč, facilitátor vs. lektor
- Techniky, pravidlá a pomôcky facilitácie
- Pravidlá pre prácu so skupinou ľudí - skupinová dynamika; špecifiká a rozdiely vo facilitácii v závislosti od veľkosti skupiny, cieľa,..
- Klasické riešenie problémov vs. Metóda oceňujúce skúmanie - modelová situácia - návod ako zapojiť ľudí do spolupráce
- Metóda 6 mysliteľských klobúkov - účinný nástroj, ktorý umožní pozrieť na dôležité rozhodnutia z rôznych uhlov pohľadov - modelová situácia
- Metóda GROW
- Facilitátor vs. účastníci (vypočutie, vytváranie priestoru, riadená diskusia, ako zapojiť všetkých, ako vhodne "umlčať",.... )
- Facilitácia záťažových situácií - konflikty pri skupinovom rozhodovaní, hľadaní riešení, problémové osoby
Lektorka kurzov: Ing. Iveta Uhrová
Čo znamená kurz šitý na mieru:
Na mieru šité semináre organizujeme buď priamo v priestoroch klienta, alebo Vám priestor podľa Vašich požiadaviek zabezpečíme. Na firemných kurzoch máte možnosť priamej konfrontácie s lektorom, možnosť klásť otázky, na ktoré dostanete konkrétnu odpoveď a vyriešiť si svoje praktické problémy. Okrem toho máte možnosť upravovať obsah kurzu ešte pred jeho realizáciou, podľa potrieb Vašej firmy alebo organizácie. Lektori našich seminárov sú starostlivo vyberaní odborníci z praxe a predstavujú špičky vo svojich oboroch.
Poznámka:
Cena Inhouse kurzu je vytváraná jedinečne, v spolupráci s klientom, zohľadňujúc jeho požiadavky, finančné a časové možnosti.
Pre objednanie kurzu na mieru kontaktujte našu špecialistku pre inhouse kurzy a dohodnite si Vaše individuálne podmienky:
PhDr. Lucia Muráriková
T: 0948 125 261
Ďalšie informácie:
Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.