Logo AIVD
Konferencia

Konferencia: Legislatívna nálož pre personalistov na rok 2024

Zmeny v zamestnávaní cudzincov – Whistleblowing aktuálne – Novinky pre kamerové systémy– EÚ smernica o odmeňovaní – Regulácia AI v HR

Termín: 30. 5. 2024

Na personalistov sa valia ďalšie legislatívne zmeny! Viete, na aké nové pravidlá sa musíte v roku 2024 pripraviť? Poznáte zmeny v zamestnávaní cudzincov, ktoré budú platiť pre rok 2024? Čo musíte dodržiavať už od 1. 3. a aké ďalšie zmeny sa v Zákonníku práce chystajú? Aké povinnosti Vám pribudnú po novele zákona na ochranu oznamovateľov? Zúčastnite sa konferencie, kde Vás zoznámime so všetkými dôležitými zmenami a aktuálnymi témami.

249 

bez DPH a nákladov na dopravu.

Na toto školenie už nie je možné sa objednať.

V prípade záujmu o ďalší termín vyplňte kontaktný formulár.


    Vaše osobné údaje spracúvame v súlade s GDPR.


    Výhody konferencie:

    • získate komplexný prehľad o súčasnom aj pripravovanom legislatívnom stave v oblasti pracovného práva, 
    • dozviete sa o detailoch zmien, ktoré nastanú v roku 2024 v oblasti zamestnávania cudzincov, 
    • získate aktuálne informácie o novele zákona na ochranu oznamovateľov,  
    • predstavíme vám smernicu EÚ, ktorá rieši nerovnomerné platové podmienky mužov a žien a ako ju zaviesť do praxe,
    • dozviete sa o detailoch zmien, ktoré nastali od 1. 3. 2023 v Zákonníku práce
    • budeme sa venovať aj dôležitým oblastiam ako je inšpekcia práce tak, aby ste prešli postupom kontroly v súlade s predpismi,
    • oboznámime Vás s novou metodikou pre kamerové systémy na pracovisku a povinnosťami, ktoré z nej pre Vás vyplývajú,
    • oboznámime vás o zmenách, ktoré nastali v oblasti sociálneho a zdravotného poistenia

     

    • budete mať príležitosť zdieľať skúsenosti a viesť odborné diskusie s lektormi aj kolegami z odvetvia,
    • dostanete možnosť konzultácie problémov z praxe s najskúsenejšími lektormi,
    • online podujatie je interaktívne, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC – pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania a budete môcť klásť lektorom aj svoje otázky.

     

    Pre koho je konferencia určená:

    Konferencia Legislatívna nálož pre personalistov na rok 2024 je určená pre personalistov, HR špecialistov, mzdových účtovníkov, firemných právnikov. Veľmi prínosná je predovšetkým pre riaditeľov, právnikov a personálne oddelenia, a to nielen z hľadiska jej odborného prínosu, ale aj vďaka možnosti nadviazania a budovania kontaktov, či možnosti riešenia svojich problémov s odborníkmi na problematiku. 

    Ďalšie informácie:

    Ako účastník odborného stretnutia získate CERTIFIKÁT o jej absolvovaní. V cene konferencie sú podkladové materiály a záznamy všetkých prednášok. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.

    PROGRAM konferencie (09:00 – 15:30):

    1. Zmeny v zamestnávaní cudzincov pre rok 2024

    • Aké máte povinnosti ako zamestnávateľ, keď cudzinec žiada o prechodný pobyt na účel zamestnania?
    • Poznáte špecifické obmedzenia pri zrýchlenom procese pri zamestnaní príslušníka 3. krajiny?
    • Aké ďalšie zmeny Vás čakajú pri zamestnávaní príslušníkov tretích krajín?

     

    2. Novinky v Zákonníku práce od 1. 3. 2024

    • Ako sa upravujú povinnosti zamestnávateľa?
    • Počuli ste už o zmenách v sociálnom a zdravotnom poistení?
    • Aké zmeny nastali v ustanoveniach rodičovského dôchodku?
    • Viete, ako sa menia sadzby odvodov na zdravotné poistenie pre zamestnávateľa?
    • Smernicu EÚ o rovnocennom odmeňovaní – Kedy bude musieť zamestnávateľ doplatiť nespravodlivo nízke vyplácanie mzdy?

     

    3. Novela zákona na ochranu oznamovateľov

    • Aké sú Vaše práva a povinnosti voči whistleblowerovi?
    • Kedy bude môcť zamestnávateľ požiadať o preskúmanie rozhodnutia na udelenie ochrany?
    • Na čo nezabudnúť pri spracovaní údajov pri oznámení?

     

    4. Nová metodika pre kamerové systémy na pracovisku

    • Aké nové pravidlá so sebou prinesie nová metodika?
    • Prečo sa kamery budú deliť do šiestich kategórií a aké POVINNOSTI z toho pre Vás vyplývajú?
    • Musíte dodržiavať zásady GDPR, aj keď sa osoba na zázname kvôli nízkemu rozlíšeniu nedá identifikovať?

     

    5. Nové právomoci Inšpekcie práce 

    • Čo sa chystá v rámci pripravovanej novely zákona?
     

     

    Mgr. Marián Mészáros, PhD.

    Mgr. Marián Mészáros, PhD. vyštudoval Trnavskú univerzitu v Trnave, Právnickú fakultu. Od roku 2014 pôsobí v advokátskej kancelárií FAIRSQUARE. V rámci profesijnej, odbornej a publikačnej činnosti sa zameriava na oblasti práva súvisiace s činnosťou korporácii podnikateľskej povahy, najmä na pracovné právo, obchodné právo, správne právo, medzinárodné právo súkromné (vrátane riešenia cezhraničných sporov a transakcií) a otázky digitalizácie a informatizácie. Je spoluautorom publikácií ako Organizačné zmeny zamestnávateľa a skončenie pracovného pomeru, Okamžité skončenie pracovného pomeru, Repetitórium z pracovného práva a Komentára k zákonu o združovaní občanov.

    JUDr. Lucia Váryová, PhD.

    JUDr. Lucia Váryová, PhD. vyštudovala právo na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. V súčasnosti pôsobí ako advokátska koncipientka v Advokátskej kancelárií SEMANČÍN & PARTNERS s.r.o. Dlhšiu dobu pôsobila ako interná právnička/GDPR a AEO špecialistka v kuriérskej spoločnosti Slovak Parcel Service s.r.o. Od roku 2022 pôsobí na akademickej pôde ako externá spolupracujúca na Katedre Pracovného práva a Práva sociálneho zabezpečenia na Trnavskej univerzite v Trnave na Právnickej fakulte. Vo svojej praxi sa zameriava na oblasť pracovného práva a BOZP, ochrany osobných údajov a poštového práva. Od roku 2019 je vedená ako sprostredkovateľka na riešenie kolektívnych sporov v zozname Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na roky 2022 – 2024. V roku 2023 získala ocenenie Zodpovedná osoba („DPO“) z hľadiska GDPR za rok 2022. Je publikačne aktívna, prednáša na slovenských konferenciách a zároveň je autorkou mnohých článkov na tému pracovného práva a ochrany osobných údajov, ako aj komentára k zákonu o poštových službách, ako aj spoluautorkou komentára k zákonu o združovaní občanov, ktorí vyšli vo vydavateľstve Wolters Kluwer SR.

    Ing. Peter Varga

    Oddelenie služieb pre občana a zamestnávateľa | odbor sprostredkovateľských služieb | sekcia služieb zamestnanosti.

    JUDr. Kamil Košík

    Je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Od roku 2012 pôsobí na Národnom inšpektoráte práce na právnom odbore (2012 – 2015), odbore riadenia inšpekcie práce a odbore pracovnoprávnych vzťahov (2016 – 2024). Podieľa sa na koncepčných a metodických činnostiach, pričom odborne zastrešuje najmä agendu nelegálnej práce a nelegálneho zamestnávania, agendu administratívnej spolupráce v oblasti vysielania zamestnancov v členských štátoch Európskej únie a agendu pracovnoprávnych a štátnozamestnaneckých vzťahov. Podieľa sa tiež na medzinárodnej spolupráci v oblasti inšpekcie práce - zastupuje Slovenskú republiku v Európskej platforme na posilnenie spolupráce pri riešení problému nedeklarovanej práce ako stálej pracovnej skupine Európskeho orgánu práce (ELA).

    Dr. Jozef Sýkora, MBA, DSc.

    Dr. Jozef Sýkora, MBA pôsobí ako kontrolór v územnej samospráve od roku 2011 a interný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Rigorózne doktorské skúšky vykonal v roku 2019. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu pre finančnú kontrolu a Príručku pre rozpočtovanie a účtovanie v samospráve, publikácie k finančnej kontrole a k zverejňovaniu povinných údajov. Lektor je autorom komentára k zákonu o finančnej kontrole a audite. Rovnako spísal publikáciu o interných smerniciach vo verejnej správe. V praxi lektor metodicky usmerňuje viaceré subjekty verejnej správy. Lektor je prednášajúcim celoživotného vzdelávania kontrolórov a garantom viacerých modulov na Ekonomickej univerzite v Bratislave.

    Online - priamy prenos

    Miesto konania:

    Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.

    Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).