Seminár: Kalkulácie cien a nákladov v hotelierstve a gastronómii

Seminár: Kalkulácie cien a nákladov v hotelierstve a gastronómii

Ako vyčísliť skutočné náklady na výrobok alebo službu a správne stanoviť ich cenu?

Termín: 30. 9. 2016
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání

Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu, a tým pádom sa znalosti z týchto oblastí stávajú nevyhnutným základom k maximalizácii hospodárskeho výsledku spoločnosti. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výrobky a poskytované služby podniku a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov v očakávanej miere. Tieto princípy samozrejme platia aj v hotelierstve a gastronómii a sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím v týchto odvetviach.
 

Na toto školenie už nie je možné sa objednať. V prípade Vášho záujmu o ďalšie konania, kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.

Cieľ seminára:

Oblasť kalkulácií a tvorby cien má v každej modernej firme nezastupiteľnú úlohu a plní veľmi významnú zložku k jej úspešnému fungovaniu v dnešnom náročnom ekonomickom prostredí. K jej správnej aplikácii v podnikovom prostredí sú potrebné znalosti predovšetkým z finančného a manažérskeho účtovníctva, finančnej analýzy, reportingu a finančného manažmentu.

 

Aby systém kalkulácií a určovania cien prinášal želané výsledky v každej organizácii, je potrebné poznať jeho nástroje a vedieť ich správne použiť. Počas seminára predstavíme individuálne postupy pre určenie skutočných nákladov na jednotky výrobkov
a služieb a ich správnej aplikácie pre rozličné situácie v hotelierskej a gastronomickej praxi
. Špeciálne sa takisto zameriame na oblasť tvorby cien v rôznych prípadoch závislých na konkurenčnom prostredí, v ktorom prevádzka pôsobí.

 

Program je doplnený aj o niekoľko ďalších zaujímavých bodov priamo súvisiacich s hlavnou témou dňa. Seminár účastníkom poskytne okrem detailného prehľadu hlavnej problematiky predovšetkým množstvo praktických príkladov na zlepšenie hospodárenia spoločností a tým aj ich celkového postavenia na trhu.

 

Kliknite sem pre detailný Program seminára.

Komu je seminár určený:

Seminár "Kalkulácie cien a nákladov v hotelierstve a gastronómii" je určený všetkým tým, ktorí sú zodpovední za výpočet nákladov na jednotlivé výrobky a služby v hoteli alebo gastronomickej prevádzke a tvorbu ich cien, t.j. hlavne finančným riaditeľom, hlavným účtovníkom, kalkulantom, podnikateľom a majiteľom prevádzok v cestovnom ruchu.

Ďalšie informácie:

Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú podkladové materiály, občerstvenie v priebehu kurzu a teplý obed. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu

Program celodenného seminára (9:00-15:30 hod.)

 

1.    Vymedzenie pojmu nákladov a ich členenie

          a.    Druhové

          b.    Účelové

          c.    Kalkulačné

          d.    Ostatné

 

2.    Základné typy kalkulácií

          a.    Kalkulácia nákladov na zákazku

          b.    Prirážková kalkulácia

 

3.    Alokácia režijných nákladov

          a.    Rozvrhové základne a ich druhy

          b.    Activity-Based Costing (ABC)

 

4.    Kalkulácie v hotelierstve a gastronómii

          a.    Náklady na izbu

          b.    Náklady na jedlo a nápoje (banket vs. à la carte)

          c.    Ostatné náklady

 

5.    Štandardné náklady

          a.    Aplikácie metódy štandardných nákladov

          b.    Analýza odchýliek

 

6.    Tvorba cien

          a.    Vplyv konkurenčnej situácie na ceny - benchmarking

          b.    Určenie cien na základe dopytu - yielding

          c.    Nákladovo orientované metódy tvorby cien

 

7.    Cost-Volume-Profit (CVP) analýza

          a.    Vplyv objemu výroby na náklady

          b.    Krycí príspevok a bod zvratu (BEP)

          c.    Maximalizácia zisku

 

8.    Kalkulácia cieľových nákladov (Target Costing)

 

9.    Analýza profitability zákazníkov a Activity-Based Pricing

 

Peter Folk, MBA

Peter Folk je odborník v oblasti podnikových financií a manažérskeho účtovníctva s vyše 25 ročnou praxou vo významných svetových spoločnostiach pôsobiacich v rozličných odvetviach. Pôsobil v manažérskych pozíciách na lokálnej aj celoeurópskej úrovni v oblastiach profesionálnych služieb, informačných technológií a v posledných rokoch hlavne v hoteliérstve a cestovnom ruchu. Pravidelne prednáša aj v programe MBA na Vysokej škole manažmentu na Slovensku a jej partnerských školách v zahraničí, predmety so zameraním na účtovníctvo, financie a strategický manažment.

Bratislava, Premium business hotel

Bratislava, Premium business hotel

Priekopy 20/A, Bratislava 82108

Premium**** business hotel Bratislava

Moderný mestský typ hotela s výbornou polohou v Bratislave v mestskej časti Ružinov pri Bajkalskej ulici v blízkosti centra mesta.

Výborná dopravná dostupnosť, klimatizované priestory, rodinná atmosféra.

  

Adresa:

Priekopy 20/A 821 08 Bratislava

tel.: +421 4949-1055

www.hotel-premium.sk

 

MHD:

8,9,14,50,66 – zastávka SLOVANET – cca 150 m

č.74 zastávka Drieňová – cca 90 m

alebo zastávka Bajkalská – 250 m

 

Parkovisko:

Bezplatné parkovanie pre hotelových hostí pred

hotelom a na uzavretom hotelovom dvore. 

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout