Seminár: Okrúhly stôl – interaktívne stretnutie s kontrolórom pre zamestnancov štátnej správy a samosprávy
Základná finančná kontrola – Zverejňovanie zmlúv – Poskytovanie preddavkov – Rekreačné príspevky
Termín: 26. 7. 2019
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání
Náš nový formát školení, tzv. okrúhly stôl, predstavuje interaktívnu formu vzdelávania pre zamestnancov verejnej správy. Témy okrúhleho stola sa dotýkajú aktuálnych, často diskutovaných otázok a oblastí, ktoré bývajú v organizáciách najčastejšie predmetom kontroly. V rámci okrúhleho stola sa odborné témy prezentujú neformálnym spôsobom a účastníci majú možnosť individuálne konzultovať s lektorom svoje otázky z praxe. Cieľom je bližšie spojiť účastníkov seminára s lektorom za "jedným stolom".
Na toto školenie už nie je možné sa objednať. V prípade Vášho záujmu o ďalšie konania, kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.
Cieľ seminára:
Cieľom okrúhleho stola je bližšie spojiť účastníkov seminára s lektorom a samotného lektora s praktickými príkladmi účastníkov za "jedným stolom“ a pri flipcharte.
Účastníci okrúhleho stola majú možnosť si vziať na školenie vlastné podklady a písomnosti či interné smernice, ktoré sa týkajú témy finančnej kontroly, zverejňovania zmlúv, faktúr a objednávok, poskytovania preddavkov či rekreačných príspevkov, a skonzultovať ich s lektorom.
Účastníci sa spolu s lektorom budú venovať problematickým prípadom a náležitostiam, ktoré sa spájajú s uvedenými témami okrúhleho stola. Pre účastníkov bude spracovaný súhrn povinností a častých otázok k preberaným témam.
Lektor pri spracovaní prezentácie a vedení seminára čerpá skúsenosti z vlastnej kontrolnej a publikačnej praxe za posledné roky (rokov 2011 – 2019).
Kliknite sem na detailný Program seminára.
Komu je seminár určený:
Seminár Okrúhly stôl – interaktívne stretnutie s kontrolórom pre zamestnancov štátnej správy a samosprávy je určený zamestnancom verejnej správy (štátnej správy, štátnych fondov, poisťovní a územnej samosprávy – najmä škôl, miest, vyšších územných celkov a obcí), ktorí sú zodpovední za rozpočet, majetok, úhrady miezd a výdavkov, pokladnicu, reprezentačné výdavky, poskytovanie záloh, zverejňovanie zmlúv, faktúr, objednávok a podobne.
Ďalšie informácie:
Okrúhly stôl je úplne nový formát v ponuke Nakladateľstva FORUM. Ide o maximálne interaktívne a efektívne stretnutie účastníkov a špičkových odborníkov na rôzne oblasti. Nejde tu čisto iba o interakciu lektor – účastníci, ale aj účastníci navzájom si často vedia vymeniť cenné informácie na základe vlastných skúseností z praxe.
Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú podkladové materiály, občerstvenie v priebehu kurzu a teplý obed. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.
Program celodenného seminára (9.00 – 15.30 hod.):
- Úvod k okrúhlemu stolu
- Prezentácia a diskusia k téme základnej finančnej kontroly v praxi
- Prezentácia a diskusia k téme zverejňovaniu faktúr
- Prezentácia a diskusia k téme zverejňovaniu zmlúv
- Prezentácia a diskusia k téme zverejňovaniu objednávok a povinných údajov na webovom sídle subjektu,
- Prezentácia a diskusia k téme poskytovaniu preddavkov a záloh podľa rozpočtových pravidiel a
- Prezentácia a diskusia k téme rekreačným príspevkom v praxi roka 2019
- Diskusia a otázky
- Záver
Seminár je zameraný na otázky z praxe, menovite:
Výkon základnej finančnej kontroly:
- Ako overiť prichádzajúci príjem finančnou kontrolou?
- Ako overiť transfer, ktorý príde skôr ako avízo na účet Štátnej pokladnice/bankový účet?
- Ako overovať rozhodnutie o poskytnutí dotácie alebo príspevku?
- Musí obsahovať výkon základnej finančnej kontroly aj sumu?
- Čo najviac kontroluje Najvyšší kontrolný úrad SR a ako predísť nedostatkom?
Zverejňovanie zmlúv, faktúr a objednávok:
- Čo všetko treba zverejniť?
- Aké sú časté zistenia kontroly v oblasti zverejňovania?
- Ako sa má zverejniť príloha k zmluve?
- Čo všetko netreba zverejniť z pohľadu zákona o ochrane osobných údajov?
- Dokedy musí byť objednávka a faktúra zverejnená?
- Má byť zverejnená objednávka a faktúra, ak je k nim uzatvorená aj zmluva?
Poskytovanie preddavkov:
- Je potrebné do konca roka preddavky vyúčtovať?
- Ako vykonať základnú finančnú kontrolu pri poskytovaní preddavkov?
- Musí byť uzatvorená zmluva na poskytovanie preddavkov?
- Ak poskytneme preddavok na úhradu energií, musíme to mať zmluvne zabezpečené?
- Musíme mať spracovanú smernicu k zálohám a preddavkom?
- Ako postupovať pri obstaraní tovaru a jeho následnom doručení kuriérom?
Rekreačné príspevky pre zamestnancov:
- Má nárok na príspevok aj zamestnanec na rodičovskej dovolenke a materskej?
- Má povinnosť aj obec/mesto alebo vyšší územný celok vyplácať rekreačný príspevok/poukaz?
- Ako sme zriaďovateľom organizácie, máme my vyplácať našej organizácii (zamestnancom organizácie) príspevky na rekreáciu?
- Je povinné mať k nárokom na príspevok internú smernicu v subjekte?
- Môže byť súčasťou preplatenia aj úhrada dane za ubytovanie v ubytovacom zariadení (napríklad v hoteli)?
Bratislava, Premium business hotel
Priekopy 20/A, Bratislava 82108
Premium**** business hotel Bratislava
Moderný mestský typ hotela s výbornou polohou v Bratislave v mestskej časti Ružinov pri Bajkalskej ulici v blízkosti centra mesta.
Výborná dopravná dostupnosť, klimatizované priestory, rodinná atmosféra.
Adresa:
Priekopy 20/A 821 08 Bratislava
tel.: +421 4949-1055
MHD:
8,9,14,50,66 – zastávka SLOVANET – cca 150 m
č.74 zastávka Drieňová – cca 90 m
alebo zastávka Bajkalská – 250 m
Parkovisko:
Bezplatné parkovanie pre hotelových hostí pred
hotelom a na uzavretom hotelovom dvore.