Vzdelávací kurz: Škola na jednotku: právne normy, pracovné podmienky a e-schránka 2025

Vzdelávací kurz: Škola na jednotku: právne normy, pracovné podmienky a e-schránka 2025

Školský zákon, zamestnávanie riaditeľa školy a školských zamestnancov, e-Government

Termín: 8. 10. 2024 – 21. 10. 2024
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání

Ako vyzerá vaša príprava na nový školský rok? Čaká vás neľahká úloha: obstáť na jednotku v roli riaditeľa školy, na ktorého sa obracajú učitelia, školský zamestnanci a rodičia vašich žiakov vždy, keď ide do tuhého. Veľa zručností získate postupne, ale výbavu nášho vzdelávacieho kurzu uplatníte v praxi už od prvého dňa! Urobte si komplexný kurz pre riaditeľov škôl a žiadny školský zákon či pracovné právo vám nebudú robiť problém. Prakticky sa zameriame aj na elektronickú schránku školy po novele zákona.

Na toto školenie už nie je možné sa objednať. V prípade Vášho záujmu o ďalšie konania, kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.

Cieľ kurzu:

Cieľom vzdelávacieho kurzu je praktická aplikácia povinností riaditeľov škôl, ktoré vám vyplývajú zo školského zákona, pracovného práva a zákona o e-Governmente po novele, ktorý mení komunikáciu škôl cez elektronické schránky od 1. 10. 2024.

Podbrobný obsah vzdelávacieho kurzu

Komu je kurz určený:

Vzdelávací kurz je určený pre riaditeľov a vedúcich pracovníkov škôl a školských zariadení.

Ďalšie informácie:

Ako účastník kurzu dostanete CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o odbornom vzdelávaní. V cene kurzu sú výučbové materiály k jednotlivým modulom. Každý účastník kurzu získava automaticky záznamy zo všetkých školení. Obchodné podmienky sú vám dispozícii tu.

Obsahová štruktúra kurzu:

Modul č. 1: Povinnosti vyplývajúce zo školského zákona + zmeny od 1. 9. 2024

Termín: 8. 10. 2024 v čase 9:00–12:00

Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.

V tomto module vzdelávania sa sústredíme na to, ako je školskom zákone vymedzená problematika povinnosti škôl a školských zariadení, za realizáciu ktorých je zodpovedný riaditeľ školy. Školský zákon určuje rozsah predmetu rozhodovania riaditeľa MŠ, ZŠ a SŠ taxatívne vymedzený osobitným predpisom (zákonom č. 596/2003 Z. z.) vo vzťahu k právam a povinnostiam detí a žiakov a ich zákonných zástupcov. Zároveň jednoznačne definuje povinnosti vzťahujúce sa k realizácii výchovno-vzdelávacej činnosti. Témou modulu budú aj najnovšie zmeny po novele školského zákona od 1. 9. 2024.

Obsah modulu:

1.    Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k tvorbe školského vzdelávacieho programu a zabezpečeniu vzdelávania detí a žiakov podľa IVP.

2.    Rozhodovanie riaditeľa školy podľa školského zákona (prijatie dieťaťa/žiaka na vzdelávanie a ďalšie rozhodnutia vo vzťahu k prijatému dieťaťu/žiakovi).

3.    Zaraďovanie detí so zdravotným znevýhodnením alebo s nadaním do triedy materskej školy.

4.    Zaradenie žiaka základnej školy do úvodného ročníka, špeciálnej triedy a špecializovanej triedy.

5.    Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k hodnoteniu žiakov a opatreniam vo výchove a vzdelávaní.

6.    Zodpovednosť riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii práv zákonných zástupcov.

7.    Povinnosti riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii podporných opatrení.

8.    Poskytovanie voľna žiakom.

 

Modul č. 2: Povinnosti vyplývajúce z pracovného práva pri zamestnávaní školských zamestnancov v školskom roku 2024/2025

Termín: 10. 10. 2024 v čase 9:00–12:00

Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.

V tomto module vzdelávania si predstavíme možnosti úprav pracovnoprávnych vzťahov vo vzťahu k riaditeľovi školy, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom.

Obsah modulu:

1.    Predpisy, ktorými sa škola ako zamestnávateľ riadi v rámci pracovnoprávnych vzťahov.

2.    Špecifiká škôl bez právnej subjektivity.

3.    Zamestnávanie dohodárov.

4.    Predpoklady na výkon pracovnej činnosti PZ a OZ, vrátane vedúcich PZ a OZ.

5.    Vznik pracovného pomeru, pracovný pomer na dobu určitú a jeho predlžovanie.

6.    Vymenovanie riaditeľa školy a jeho odvolanie.

7.    Skončenie pracovného pomeru s PZ/OZ, ktorý dovŕšil 65 rokov veku.

8.    Určovanie platových náležitostí, zaraďovanie do kariérových stupňov a platových tried.

9.    Pracovný čas a práca nadčas.

10. Vzťah nadriadenosti a podriadenosti u zamestnancov, ktorí sú blízkymi osobami.

11. Participácia zamestnancov na riadení školy. 

 

Modul č. 3: Elektronické schránky po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024 PRAKTICKY

Termín: 21. 10. 2024 v čase 9:00–11:00

Lektor: JUDr. Andrej Bebjak

V tomto module sa zameriame na praktickú stránku práce s komunikáciou cez elektronickú schránku školy. Preberieme najnovšie zmeny, ktoré prináša novela zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.

Obsah modulu:

1. Elektronické schránky: Aktuálna legislatíva po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.

2. Komunikácia prostredníctvom elektronickej schránky.

3. Ako správne postupovať pri výkone zaručenej konverzie a zmeny s ňou súvisiace po novele zákona.

4. Zmeny v oblasti doručovania.
5. Vytváranie elektronického úradného dokumentu.
6. Zmeny v súvislosti s vládnou sieťou Govnet.

7. Aktuálne postupy v praxi.

 

JUDr. Andrej Bebjak

Člen advokátskej kancelárie Havrilla & Co. Venuje sa najmä stavebnému právu, sporovej a korporátnej agende, k čomu momentálne pribudlo viacero oblastí z občianskeho, obchodného a rodinného práva ako aj príprava zmluvnej dokumentácie.

PhDr. Marek Havrila, PhD.

Pracuje ako odborný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením v školách rôzneho druhu a typu. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov. Uvedeným oblastiam sa venuje aj lektorsky a publikačne.

Online - priamy prenos

Online - priamy prenos

Seminár prebieha online, technické pokyny Vám zašleme e-mailom.

Miesto konania:

Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.

Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout