3 dôvody, prečo technologické trendy pozitívne ovplyvňujú pracovisko

27. 2. 2020

Objasníme Vám, ako technológia pozitívne ovplyvňuje naše pracovisko. Prinášame aj konkrétne tipy na aplikácie a nástroje, ktoré sa dajú efektívne využiť na zlepšenie spolupráce.

  1. Pracovisko je vďaka technológiám bezpečnejšie

Zamestnancom, ktorí sa necítia v práci bezpečne, klesá celková produktivita. Z prieskumov vyplynulo, že až 59 % zamestnancov, ktorí boli svedkami nevhodného správania nadriadeného, aktívne začalo hľadať novú prácu. Šikana, harassment, alebo diskriminácia predstavujú na pracoviskách aj naďalej vážne problémy, kvôli ktorým ľudia opúšťajú svoju prácu. Jedným z riešení je napríklad platforma NotMe. Webová stránka aj mobilná aplikácia umožňujú zamestnancom rýchlo nahlásiť takéto nevhodné správanie. Ak zamestnávateľ túto aplikáciu využíva a o problémy na  pracovisku sa zaujíma, môže informácie od svojich ľudí ihneď použiť, aby zamestnancom zaistil lepšie a bezpečnejšie pracovné prostredie.

TIP: Zaveďte na pracovisku spôsob, ako monitorovať negatívne správanie ako diskrimináciu, šikanu či harassment. Slúži na to napríklad aplikácia NotMe.

  1. Spolupráca je jednoduchšia ako kedykoľvek predtým

Neustále sa vyvíjajúca technológia nám v súčasnosti umožňuje efektívnu spoluprácu s kolegami, bez ohľadu na to, či sú v jednej kancelárii, alebo nie. Dokonca je jedno, na ktorej strane zemegule sa nachádzajú! Techniky spolupráce na diaľku podľa prieskumu poradenskej spoločnosti McKinsey môžu zvýšiť produktivitu zamestnancov až o 20 – 30 %. Digitálne platformy ako Slack alebo Google Docs umožňujú zdieľanie súborov, informácií a rýchlu komunikáciu a zaisťujú prístup odkiaľkoľvek, kde je internetové pripojenie

TIP: Ušetrite si posielanie textových dokumentov a  tabuliek e-mailom mnohým ľuďom. Vytvorte textový dokument alebo tabuľku priamo na Google Docs. Dokument si môže otvoriť a upravovať každý, kto má účet na Google.

  1. Šanca na lepšie rovnováhu medzi prácou a voľným časom

Približne tri štvrtiny zamestnancov majú problém udržať si rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Jednou z priorít zamestnancov je preto pružný pracovný čas. Tento benefit môže byť výhodný pre obe strany. Zamestnanci sú spokojnejší keď si môžu sami organizovať svoj čas, zamestnávateľovi prinášajú spokojní zamestnanci vyššiu produktivitu.  Vďaka technológiám môžu často pracovať z domu aj zamestnanci, ktorí by inak boli napríklad na rodičovskej dovolenke.

TIP: Umožnite zamestnancom organizovať si pracovný čas samostatne. Na komunikáciu na diaľku poslúžia dobre digitálne nástroje ako Skype, alebo aplikácia na spoluprácu Slack.