Manažérske zručnosti majstrov, teamleadrov a predákov vo výrobe
Cielený a dlhodobý rozvoj zručností, šitý na mieru Vašej spoločnosti
Na manažérov vo výrobných firmách sa často zabúda. Akoby vo výrobe nebolo potrebné komunikovať so zamestnancami a riešiť ich každodenné problémy, zvládať riadenie ľudí v nepretržitej prevádzke, ukorigovať partiu drsných chlapov bez toho, aby došlo ku konfliktom.
Objednaním sa automaticky zaradíte do letnej súťaže o tablet a ďalšie hodnotné ceny!
Od líniových manažérov sa očakáva, že firemné ciele pretransformujú do konkrétnych úloh, zreteľne odkomunikujú a hlavne zabezpečia ich splnenie prostredníctvom svojich ľudí. To si vyžaduje, efektívnu komunikáciu, poznanie rôznych techník vedenia a hlavne správne jednanie s ľuďmi, ako nevyhnutné zručnosti úspešných manažérov. Na našom seminári sa dozviete, ako motivovať a aktívne zapojiť ľudí do diania vo firme.
Naše tri praktické témy Vám poskytnú námety, ako komunikovať s podriadenými, viesť ich úspešne k očakávaným výsledkom a podporovať ich motiváciu a spokojnosť.
Téma 1: Ako úspešne viesť a riadiť ľudí vo výrobe k očakávaným výsledkom
Vedúci pracovníci pracujú pod stále väčším tlakom. Musia plniť náročné úlohy a ciele svojich firiem prostredníctvom svojich ľudí. Poznanie rôznych techník vedenia a hlavne jednanie s ľuďmi patrí k nevyhnutným zručnostiam úspešných manažérov. Ako zapojiť ľudí do diania vo firme? Ako zabezpečiť, aby každý jeden zamestnanec poznal a rozumel vízii, hodnotám a cieľom spoločnosti? Úspešnosť práce manažéra je daná kombináciou troch faktorov –
1) poznať overené techniky vedenia ľudí,
2) poznať svojich ľudí, ich motívy, potreby a potenciál a samozrejme
3) používať sedliacky rozum a prirodzene komunikovať.
1. Vedenie ľudí
- Vízia a hodnoty firmy - jednoducho a zrozumiteľne pre všetkých ľudí a ich transformácia do denno-denného pracovného života
- Rola manažéra – z jednej strany očakávania vedenia a z druhej tlak zamestnancov...- čo s tým?
- Aké schopnosti musí mať vedúci pracovník. Manažér, leader, kouč, mentor,...?
- Štýly riadenia, autorita a jej uplatňovanie
- Preferencie vlastného štýlu riadenia
- Situačné riadenie
2. Techniky vedenia ľudí
- Riadenie času – organizačný manažment
- Ako sa rozhodovať (rýchle a správne)
- 5 krokov k rozhodnutiu
- Plánovanie a organizovanie práce
- Výber ľudí
- Zadávanie úloh, kontrola a hodnotenie výkonu
Téma 2: Ako úspešne komunikovať a motivovať ľudí v tíme
Zefektívnime komunikáciu vedúcich pracovníkov vo firme. Účastníci si osvoja techniky a nástroje účinnej komunikácie, ktoré si aj pretrénujú na rôznych modelových situáciách. Cieľom kurzu je získať istotu a sebadôveru pri komunikácii. Naučíme vás, ako povedať aj nepopulárne správy. Pretrénujeme si dávanie spätnej väzby. Ponúkneme pohľad, ako manažér môže efektívne a cielene pracovať so svojimi podriadenými, ak dokáže využiť vhodné motivačné nástroje.
1. Komunikačné zručnosti
- Ako komunikovať s nadriadenými i podriadenými
- Efektívna komunikácia
- Asertívna komunikácia
- Aktívne počúvanie
- Používanie otázok
- Prezentovanie a presviedčanie
- Ako byť presvedčivý a schopnosť argumentovať
- Spätná väzba - dávanie i prijímanie
- Oznámenie nepopulárnej a nepríjemnej správy
- Vedieť povedať NIE
- Komunikačné chyby a ako sa im vyhnúť
2. Motivácia zamestnancov
- Princípy motivácie
- Motivačný kalkulus
- Ako zvoliť efektívny spôsob vedenia ľudí
- Každý na niečo počuje
- Koučing a motivácia podriadených
- Zvládanie stresu
Téma 3: Rozhovory v práci manažéra - Ako viesť hodnotiace a iné rozhovory
Cieľom kurzu je získať istotu a sebadôveru pri vedení rôznych typov rozhovorov. Účastníci si osvoja zásady úspešného rozhovoru. Riadenie výkonu vyžaduje neustálu kontrolu a spätnú väzbu. Účastníci spoznajú a naučia sa správne používať rôzne typy rozhovorov (motivačný, hodnotiaci, disciplinárny, vytýkací,...). Pochopia súvislosti a dôležitosť jednotlivých krokov v praxi a získajú väčšiu istotu v prejave. Zistia, prečo je kladenie otázok v rozhovore kľúčové. Pochopia rozdiel medzi hodnotiacim rozhovorom a operatívnou spätnou väzbou, resp. kritikou. Upozorníme, ako sa vyhnúť najčastejším chybám.
- Všeobecné zásady pri vedení rozhovorov
- Rôzne typy rozhovorov – štruktúra a cieľ rozhovoru
- 3S úspešného rozhovoru
- Nebojte sa pochváliť
- Ako povedať aj nepríjemnú správu
- Význam a pravidlá spätnej väzby
- Význam riadenia/hodnotenia výkonnosti – prečo riadiť a hodnotiť výkonnosť
- Hodnotenie ako sociálny a komunikačný proces; ako sa pripraviť
- Motivačný rozhovor - štruktúra a zásady vedenia rozhovoru
- Hodnotiaci rozhovor – štruktúra, priebeh, zásady hodnotenia, dohoda o výsledku hodnotenia
- Pozitívna / negatívna spätná väzba
- Vytýkací rozhovor
- Otázky a ich dôležitosť pri vedení rozhovorov
- Ukončenie rozhovoru... a čo ďalej?
Komu je interaktívne školenie určené:
Sú určené pre manažérom prvej línie, majstrom a predákom, vedúcim pracovných tímov, supervízorom a teamleadrom.
Čo znamená kurz šitý na mieru:
Na mieru šité semináre organizujeme buď priamo v priestoroch klienta, alebo Vám priestor podľa Vašich požiadaviek zabezpečíme. Na firemných kurzoch máte možnosť priamej konfrontácie s lektorom, možnosť klásť otázky, na ktoré dostanete konkrétnu odpoveď a vyriešiť si svoje praktické problémy. Okrem toho máte možnosť upravovať obsah kurzu ešte pred jeho realizáciou, podľa potrieb Vašej firmy alebo organizácie. Lektori našich seminárov sú starostlivo vyberaní odborníci z praxe a predstavujú špičky vo svojich oboroch.
Poznámka:
Cena Inhouse kurzu je vytváraná jedinečne, v spolupráci s klientom, zohľadňujúc jeho požiadavky, finančné a časové možnosti.
Pre objednanie kurzu na mieru kontaktujte nášho špecialistu pre inhouse kurzy a dohodnite si Vaše individuálne podmienky:
ThDr. Silvia Ďurechová, PhD.
T: 0948 152 442
Ďalšie informácie:
Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.